Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 EAT8 (pics & vid
Η Citroen είναι μια μάρκα που πάντα ήθελε να παρουσιάζει μοντέλα που έχουν κάτι διαφορετικό. Άλλες φορές το κατάφερνε εντυπωσιακά και άλλες λιγότερο, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει «αγκαλιάσει» αυτήν τη διαφορετικότητα και το νέο C4 C-Cross είναι εδώ για να μας το αποδείξει. Σε μια εποχή που το δίπολο SUV ή hatchback κυριαρχεί, οι Γάλλοι προτίμησαν τη σύνθεση από το απλώς να επιλέξουν «στρατόπεδο».
Φρέσκο και ποιοτικό μέσα-έξω
Το C-Crossστην ονομασία του μοντέλου λέει πολλά. Θα έλεγε κανείς μάλιστα ότι το νέο C4 είναι ο ορισμός της έννοιας του Crossover, του μοντέλου δηλαδή που διαθέτει χαρακτηριστικά και από τις δύο κατηγορίες. Το ψηλωμένο αμάξωμα, με απόσταση από το δρόμο 15,6 εκ., «κοιτάζει» προς τα SUV. Είναι όμως αρκετά μαζεμένο σε διαστάσεις (4,360 μ. μήκος, 1,834 μ. πλάτος και1,525 μ. ύψος) για να μην ξεφεύγει από την κατηγορία των μικρομεσαίων. Η κλίση στο πίσω μέρος της οροφής δίνει και μια κουπέ πινελιά. Το σύνολο σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο και τονίζεται από αρκετές πολύ χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα και το διπλό πίσω τζάμι.
Και αφού έδωσαν τόση προσοχή στην εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου, δεν θα μπορούσαν να το αφήσουν απλώς ως ένα κέλυφος. Το εσωτερικό του C4 C-Crossείναι ιδιαίτερα φιλόξενο. Οι χώροι είναι μεγάλοι (βοηθάει πολύ το μεταξόνιο των 2,67 μ.), ο σχεδιασμός φρέσκος και η ποιότητα των υλικών πολύ καλή, καθώς έχουν επιλεγεί μαλακά πλαστικά στις περισσότερες επιφάνειες. Η άνεση των επιβατών βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με τη Citroenνα αναφέρει ότι στην καμπίνα υπάρχουν 16 αποθηκευτικοί χώροι με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρα. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα ν ψηφιακό πίνακα οργάνων, που δεν εντυπωσιάζει με το μέγεθός του και μια αρκετά μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων. Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 380 λίτρα χωρητικότητας και έχει βολικό και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Ζωντανός κινητήρας και εξαιρετικό κιβώτιο
Η γκάμα του νέου Cotroen C4 C-Crossδιαθέτει πληθώρα εκδόσεων, με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ αλλά και ηλεκτρικές εκδόσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον γνωστό τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα PureTech του γκρουπ PSA, που έχει χωρητικότητα 1,2 λίτρα και αποδίδει 130 ίππους και 230 Nmροπής. Το γαλλικό μοτέρ έχει τράβηγμα από χαμηλά και «γεμάτες» μεσαίες στροφές και δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα 1230 κιλά του αμαξώματος, όπως δείχνουν οι αξιοπρεπείς επιδόσεις (9,4 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 km/h και 200 Km/h μέγιστη ταχύτητα).
Το επίσης γνωστό μας αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8 ταιριάζει γάντι με το C4. Συνδυάζει με ιδανικό τρόπο επιδόσεις και άνεση και οι αλλαγές δεν γίνονται καν αισθητές, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις σε κάποια γρήγορα κατεβάσματα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συνηθίσετε τον επιλογέα, που είναι απλώς ένας διακόπτης στην κονσόλα, ή αν έχετε κέφι να αλλάζετε τις ταχύτητες από τα paddles στο τιμόνι. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Στις περισσότερες περιπτώσεις το Eco δείχνει κάπως νωθρό ενώ η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι το Normal. Στο Sport η απόκριση του κινητήρα και η ζωντάνια του κιβωτίου δίνουν όντως έναν πιο σπορτίφ τόνο. Σε αυτήν την περίπτωση αν κάποιος εστιάσει την προσοχή του θα ακούσει κάπου στο βάθος και τον ήχο από τον κινητήρα, που παραμένει διακριτικά σε δεύτερο πλάνο και δεν ενοχλεί. Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει το ίδιο κάνει και η κατανάλωση καυσίμου. Χρειάστηκε να προσπαθήσουμε αρκετά για να κρατήσουμε τη μέση τιμή οριακά κάτω από τα 7 lt/100 km καθώς στις σβέλτες βόλτες φτάναμε και στα 8. Στην καθημερινή χρήση ωστόσο με λίγο προσοχή το 6,5 είναι εφικτό.
Ανάρτηση «μαγικό χαλί»
Το μεγαλύτερο ατού του νέου C4 C-Crossείναι αναμφίβολα οι αναρτήσεις του και ο τρόπος που κινείται στο δρόμο. Η Citroenονομάζει το σύστημα Progressive Hydraulic Cushion και το έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα της μάρκας. Αυτό που κάνει είναι να παίρνει τη συμβατική -στα χαρτιά- ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, και να τη μετατρέπει σε «μαγικό χαλί». Η άνεση που προσφέρει είναι κορυφαία και σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα του εσωτερικού και την ηχομόνωση οποιαδήποτε διαδρομή γίνεται απλά απολαυστική.
Η θεαματική αυτή άνεση ωστόσο δεν έχει σοβαρό τίμημα στην οδική συμπεριφορά. Ναι, η ρύθμιση είναι μαλακή αλλά η ανάρτηση ελέγχει με αποτελεσματικότητα τις κινήσεις του αμαξώματος, τόσο τις κλίσεις στις στροφές όσο και κατά την επιτάχυνση ή επιβράδυνση. Αυτό κάνει τον οδηγό να αισθάνεται σιγουριά, η οποία ενισχύεται από την παρουσία μιας πλήρους σουίτας βοηθημάτων, που φροντίζουν πολύ διακριτικά να αποφεύγονται οι υπερβολές. Επίσης, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και η απόσταση από το έδαφος αφήνουν το περιθώριο για κίνηση και μακριά από την άσφαλτο.
Το νέο Citroen C4 C-Cross διαθέτει όλα τα στοιχεία που έχουν κάνει τη γαλλική εταιρεία τόσο ξεχωριστή. Με βασικό όπλο την απαράμιλλη άνεση είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που μπορεί να δώσει απάντηση σε πολλά διλήμματα, και αυτό είναι που το κάνει τόσο επίκαιρο. Η βασική έκδοση βενζίνης με τους 100 ίππους ξεκινά από τις 17’950 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής με το υπερπλήρες πακέτο Feel Pack και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 23.650 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!