Οδηγούμε το Suzuki SX4 S-Cross Hybrid (pics & vid)

Νίκος Γιαννούλας
Οδηγούμε το Suzuki SX4 S-Cross Hybrid (pics & vid)
Το S-Cross αποκτά ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και γίνεται ακόμα πιο καθαρό και οικονομικό.

Το Suzuki SX4 S-Cross έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του στην αγορά εδώ και αρκετά χρόνια και αποτελεί μια πρακτική, εύχρηστη και οικονομική λύση στα οικογενειακά αυτοκίνητα. Πρόσφατα απέκτησε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που το έκανε ακόμα πιο οικονομικό χωρίς να επηρεάσει τα υπόλοιπα θετικά χαρακτηριστικά του.

Χωρίς αλλαγές μέσα-έξω

 

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος είναι η μοναδική αλλαγή στο μοντέλο που γνωρίζουμε. Δεν έχει σχεδιαστεί για να κερδίσει βραβεία σχεδιασμού καθώς τα προτερήματά του βρίσκονται αλλού. Το σχήμα του πάντως είναι αρκετά χαρακτηριστικό, κυρίως στο εμπρός μέρος με τη μεγάλη μάσκα, και εύκολα το αναγνωρίζεις στο δρόμο.

Χωρίς αλλαγές έρχεται και το εσωτερικό, στο οποίο κυριαρχούν η ευρυχωρία και η πρακτικότητα. Μπορεί να δείχνει κάπως ξεπερασμένο σχεδιαστικά αλλά είναι αρκετά ποιοτικό, με πλαστικά που δεν είναι ούτε πολύ μαλακά αλλά ούτε σκληρά και άριστη συναρμογή. Όλοι οι επιβαίνοντες έχουν άπλετο χώρο σε όλες τις διαστάσεις και τις εντυπώσεις κερδίζει η εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, καθώς το ταμπλό είναι τοποθετημένο χαμηλά και αντίστοιχα χαμηλά βρίσκεται η γραμμή των παραθύρων.

Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα συμβατικό πίνακα οργάνων με μια μικρή οθόνη ανάμεσα στα δύο στρογγυλά όργανα. Στο κέντρο της κονσόλας έχει τοποθετηθεί η οθόνη 7” του συστήματος πολυμέσων και ακριβώς από κάτω τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Η εργονομία είναι γενικά καλή με μόνη «ένσταση» το παλιομοδίτικο κουμπί για την αλλαγή των ενδείξεων του υπολογιστή ταξιδιού που βρίσκεται μέσα στον πίνακα οργάνων δίπλα στο κοντέρ. Πολύ πρακτικός είναι και ο χώρος αποσκευών που έχει χωρητικότητα 430 λίτρα.

«Υβριδικά» πλεονεκτήματα

Ο κινητήρας του Suzuki SX4 S-Cross Hybrid παραμένει ο γνωστός Boossterjet, που από 4 κυλίνδρους και 1,4 λίτρα αποδίδει πλέον 129 ίππους, Μπορεί το νούμερο αυτό να είναι κατά 11 ίππους μικρότερο από τον προκάτοχό του, για να μπορέσει να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d, ωστόσο στην πράξη με την προσθήκη του υβριδικού συστήματος 48V έγινε καλύτερος παντού. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας (ουσιαστικά μια αναβαθμισμένη μίζα) παίρνει κίνηση από μια μικρή επίσης μπαταρία λιθίου και υποβοηθάει το μοτέρ όταν το σύστημα κρίνει ότι χρειάζεται. Αυτό συμβαίνει κυρίως στη φάση της επιτάχυνσης και όταν «κρεμάνε» οι ταχύτητες, όπου καλύπτει λίγο το κενό.

Στην πράξη αυτό που επιτυγχάνεται είναι γραμμική λειτουργία, χωρίς κενά και ξεσπάσματα, και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 190 km/h). Ο κινητήρας του S-Cross έχει αρκετό νεύρο για να μην προβληματίζει σε περίπτωση προσπεράσματος και σε αυτό βοηθάει το καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Όλα τα παραπάνω έχουν προφανές όφελος στην κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής κρατήθηκε με ευκολία κάτω από τα 6,5 λίτρα / 100 χλμ.

Άνεση και ευκολία στο δρόμο

Ο ζωντανός κινητήρας καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφικτή, χωρίς ωστόσο να περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, και η συμπεριφορά του S-Cross Hybrid είναι ουδέτερη και προβλέψιμη. Η άνεση είναι ικανοποιητική, με δεδομένη τη σφικτή ρύθμιση, και μόνο οι πολύ έντονες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα σχετικά ψηλό οικογενειακό όχημα, που προορίζεται για άλλες χρήσεις και ο οδηγός θα αντιληφθεί γρήγορα, κυρίως από την αίσθηση του πολύ ελαφριού τιμονιού, ποιος είναι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Το S-Cross πάντως έχει τη σωστή συνταγή για απολαυστικές διαδρομές. Είναι ευρύχωρο και ευχάριστο στο εσωτερικό του, αρκετά άνετο, με πολύ καλή ορατότητα και επιπλέον εύκολο στην οδήγησή του. Συνολικά, πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο που χωρίς «πυροτεχνήματα» είναι εντυπωσιακά ομοιογενές. Οι τιμές του ξεκινούν από 18810 ευρώ για τη βασική έκδοση GLX της δοκιμής μας φτάνει στα 22.140 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!