Οδηγούμε το Renault Captur 1.0 TCe 90 (pics & vid)
- Κινητήρας πρόθυμος και ικανός
- Ιδανικό ταίριασμα με το χειροκίνητο κιβώτιο
- Όμορφο και πρακτικό, όπως πάντα
Η δεύτερη γενιά του Renault Captur παρουσιάστηκε το 2019 και αμέσως έγινε σαφές ότι το μικρό γαλλικό SUV μπήκε στην αγορά με άγριες διαθέσεις και βλέψεις κορυφής. Σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες, το Captur, πιω ώριμο και ολοκληρωμένο πλέον, άρχισε να δρέπει διακρίσεις, με αποκορύφωμα τον τίτλο του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2021.
Πρόσφατα το Captur απέκτησε νέα βασική έκδοση, που φορά τον 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκιντήρα της μάρκας, ο οποίος αποδίδει 91 ίππους στις 4600 σαλ και 160 Nm ροπής στις 2000-3750 σαλ. και πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Κι εδώ έχουμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε εξαρχής με τον «ελέφαντα στο δωμάτιο». Η πρώτη σκέψη στο άκουσμα των προδιαγρφών είναι ένα ερωτηματικό: αρκούν οι 90 ίπποι για να κινήσουν αξιοπρεπώς ένα αμάξωμα 1300 κιλών;
Κινητήρας πρόθυμος και ικανός
Η απάντηση είναι ασφαλώς θετική. Οδηγώντας το Renault Captur δεν έχεις ποτέ την αίσθηση ότι του λείπει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Το μικρό γαλλικό SUV αντιμετωπίζει χωρίς κανένα πρόβλημα τις περισσότερες από τις συνθήκες είτε μέσα στην πόλη είτε έξω. Μόνο όταν ζητηθεί επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες και με το αυτοκίνητο φορτωμένο θα φανεί η χαμηλή του, σχετικά, ιπποδύναμη.
Η εικόνα αυτή στο δρόμο κάνει τα επίσημα νούμερα για τις επιδόσεις να μοιάζουν λίγο αταίριαστα. Διότι αν πρώτα οδηγήσεις το αυτοκίνητο και ύστερα διαβάσεις τις προδιαγραφές δεν θα σου περνούσε από το μυαλό ότι η Renault ανακοινώνει 14 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα και 168 χλμ/ώρα μέγιστη ταχύτητα. Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι ο οδηγός δεν θα νιώσει εκτεθειμένος.
Ιδανικό ταίριασμα με το χειροκίνητο κιβώτιο
Ο βασικότερος παράγοντας που κάνει τα παραπάνω δυνατά είναι το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η συνεργασία του με τον κινητήρα είναι άριστη και η κλιμάκωσή του αυτή που πρέπει για να έχει ο οδηγός στη διάθεσή του τη δύναμη και τη ροπή που χρειάζεται. Επιπλέον, έχει καλή αίσθηση με λογικές διαδρομές στο μοχλό και σαφές «κούμπωμα». Το σημαντικότερο όμως είναι ότι βοηθάει η κατανάλωση καυσίμου να διατηρείται σε λογικό πλαίσιο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ξεπέρασε ελάχιστα τα 7 λίτρα/100 χλμ, αλλά δεν έγινε καν προσπάθεια για οικονομική οδήγηση και δεν έγινε σχεδόν καθόλου χρήση της λειτουργίας Eco.
Οδηγώντας το Renault Captur 1.0 Tce 90 απλώς επιβεβαιώνεται η γνωστή, πολύ καλή, συμπεριφορά του γαλλικού SUV. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και ο θόρυβος στο εσωτερικό καθόλου ενοχλητικός, κάτι επίσης σημαντικό με τον μικρότερο κινητήρα που ενδέχεται να πιέζεται λίγο περισσότερο. Είναι σταθερό στο δρόμο και ο οδηγός έχει τον έλεγχο του αμαξώματος σε όλες τις συνθήκες. Το τιμόνι δεν παρέχει πολλή πληροφορία και είναι κάπως ελαφρύ αλλά αυτό συμβαδίζει ακριβώς με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου που, εν τέλει, είναι SUV και όχι «hot hatch».
Όμορφο και πρακτικό, όπως πάντα
Πέρα από τις μηχανικές και τεχνικές του αρετές, το Renault Captur κερδίζει και με το σχεδιασμό του. Η 2η γενιά, που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, έδωσε στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να παρουσιάσουν ένα αμάξωμα με σημαντικά αυξημένες διαστάσεις και ταυτόχρονα ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Με διαστάσεις 4,227 μ. Μήκος, 2,003 μ. Πλάτος και 1.576 μ. Ύψος, το Captur «χτυπάει» στο κέντρο της κατηγορίας όντας ταυτόχρονα compact και αρκετά ευρύχωρο.
Στο εσωτερικό οι συγκρίσεις με την προηγούμενη γενιά είναι άκυρες, γιατί μιλάμε για έναν εντελώς άλλο κόσμο. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, με τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό να κερδίζουν τις εντυπώσεις και εμφάνιση και αφή. Η τεχνολογία όμως είναι που κλέβει την παράσταση, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και τη μεγάλη οθόνη πολυμέσων των 9,3” στο κέντρο του ταμπλό. Πιο κάτω υπάρχουν διακόπτες για διάφορες συντομεύσεις και λίγο χαμηλότερα οι περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού.
Οι επιβάτες απολαμβάνουν άπλετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους ενώ έχουν στη διάθεσή τους πολλούς χώρους μέσα στην καμπίνα για μικροαντικείμενα. Συν στην πρακτικότητα αποτελεί το συρόμενο πίσω κάθισμα, που μπορεί να μεταβάλει, ανάλογα με τις ανάγκες τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 422 έως 536 λίτρα.
Όλα τα πλεονεκτήματα του Captur που γνωρίζαμε ήδη διατηρούνται αναλλοίωτα σε αυτήν την έκδοση με τον «μικρό» κινητήρα και προστίθενται σε αυτά η χαμηλή κατανάλωση και οι ακόμα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Οι τιμές για τη βασική έκδοση CAPTUR 1.0 TCe 100hp EXPRESSION ξεκινούν από τα 19130 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!