Δοκιμή Renault Scenic 1.3 tCe 140 (pics & vid)
Το Renault Scenic μπορεί να χαρακτηριστεί ως «νέο» μόνο στην ελληνική αγορά, καθώς στην υπόλοιπη Ευρώπη κυκλοφορεί ήδη από το 2016. Ο λόγος της τόσο μεγάλης καθυστέρησης για την εισαγωγή του στη χώρα μας, πρέπει πρωτίστως να αποδοθεί στο γεγονός ότι η κατηγορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων φθίνει συνεχώς, όσον αφορά τα στοιχεία πωλήσεων.
Συμπιεσμένα από τα crossover και SUV μοντέλα που εμφανίζονται συνεχώς σαν τα μανιτάρια μετά τη φθινοπωρινή βροχή, τα οικογενειακά πολυμορφικά περιορίζονται κυρίως σε προτάσεις multivan, δηλαδή επιβατικές εκδοχές μικρών επαγγελματικών οχημάτων. Γνωρίζοντας πολύ καλά τους περιορισμούς που θέτουν οι νέες προτεραιότητες του κοινού, η Renault αποφάσισε να διατηρήσει το εμβληματικό στην κατηγορία των συμπαγών πολυμορφικών αυτοκινήτων όνομα Scenic, αλλά όχι και την εικόνα.
Τα νέα ρούχα του βασιλιά
Στο μοντέλο της 4ης γενιάς η Renault αύξησε την απόσταση από το έδαφος στα 17 εκατοστά, τοποθέτησε πολύ μεγάλης διαμέτρου τροχούς 20 ιντσών και το συνολικό αποτέλεσμα είναι πιο σπορ και πολύ κοντά σε αυτό ενός crossover μοντέλου, παρά ενός πολυμορφικού.
Ταυτόχρονα όμως η αποποίηση του boxy χαρακτήρα των παλιότερων Scenic σημαίνει και κάπως μικρότερο «αέρα» στο εσωτερικό. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι κορυφαίοι για την κατηγορία μεγέθους του αυτοκινήτου. Με μήκος περίπου 4,4 μέτρα το νέο Renault Scenic έχει να προσφέρει 572 λίτρα όγκου για τις αποσκευές, 63 σε διάφορες θήκες, ντουλαπάκια και ανοιχτές θέσεις στο εσωτερικό, καθώς και πέντε θέσεις επιβατών.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει την εύκολη είσοδο και έξοδο, ενώ παιχνίδι αποτελεί η τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων. Η ορατότητα είναι καλή αλλά όχι στο επίπεδο των πάλαι ποτέ πολυμορφικών, ενώ η αίσθηση ποιότητας και η σχεδίαση του εσωτερικού είναι κορυφαίες.
Τα ψηφιακά όργανα είναι πλήρη και έχουν δυνατότητες διαμόρφωσης, το σύστημα πολυμέσων είναι εύχρηστο και το συρόμενο ντουλαπάκι στη θέση του συνοδηγού πρακτικό. Ομοίως, η κεντρική κονσόλα που σύρεται εμπρός πίσω -με ηλεκτρικό μάλιστα μηχανισμό απασφάλισης.
Άνεση αντί μεταβλητότητας
Τα πίσω καθίσματα δεν είναι συρόμενα, όπως συνηθίζεται στα αυτοκίνητα του είδους, ωστόσο αυτό δεν είναι πρόβλημα καθώς τόσο ο χώρος για τα πόδια των επιβατών, όσο και αυτός για τις αποσκευές είναι υπέρ το δέον επαρκείς. Πολύ πρακτικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι όταν διπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, σε δύο τμήματα με αναλογία 60:40, τότε το πάτωμα του μεγάλου χώρου είναι επίπεδο.
Ως bonus στους μεγάλους χώρους του εσωτερικού οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μια ανάρτηση αρκετά ενδοτική αλλά όχι χαλαρή, πολύ καλή ηχομόνωση και ευρεία ορατότητα. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και αρκούντως εποπτική, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν συρόμενα σκίαστρα για τα πλευρικά παράθυρα. Ένα στοιχείο πολύ χρήσιμο, ειδικά κατά τη μετακίνηση μικρών παιδιών.
Δρόμο παίρνει
Στον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του νέου Renault Scenic συμβάλλει και ο ιδιαίτερα ελαστικός κινητήρας των 1.3 λίτρων, που αποδίδει 140 ίππους ισχύος, 240 Nm ροπή και αποτελεί ένα από τα εξόχως θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, του οποίου ο επιλογέας είναι αρκετά ψηλά και με καλή αίσθηση. Σωστά διατεταγμένες σχέσεις μετάδοσης, ελαστική λειτουργία και χαμηλό θόρυβος, συνθέτουν ένα σύνολο εξίσου ευχάριστο τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Το βάρος που ξεπερνά κατά τι τους 1,5 τόνους δεν βοηθά τις επιδόσεις, οι οποίες ωστόσο είναι ικανοποιητικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. Παράλληλα, ο οδηγός δεν νοιώθει έλλειψη δύναμης σε καμία συνθήκη, καθώς ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή του από τις 1.600 σ.α.λ. μόλις.
Παρότι οικογενειακό, το νέο Renault Scenic έχει ένα πολύ αρχοντικό αλλά ταυτόχρονα ακριβές και χωρίς χαλαρές αντιδράσεις «πάτημα» στην άσφαλτο. Σε αυτό βοηθούν η τεράστιας διαμέτρου τροχοί -συγκριτικά με το μέγεθος του μοντέλου- οι οποίοι ωστόσο συνδυάζονται με σχετικά στενά ελαστικά πλάτους 195 χιλ.
Ενδιαφέρον και στην οδήγηση
Η μεταφορά τις ισχύος στο δρόμο είναι απρόσκοπτη ακόμα και σε φάση πλήρους επιτάχυνσης, ενώ η πρόσφυση εξαιρετική και οι αντιδράσεις του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης απόλυτα προβλέψιμες. Συνολικά, το νέο Renault Scenic είναι τόσο ευχάριστο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες.
Το μοντέλο της δοκιμής ήταν πληθωρικό σε προσφερόμενο εξοπλισμό, καθώς μεταξύ άλλων διέθετε στάνταρ τους τροχούς ελαφρού κράματος 20'', αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάρτα Renault Handsfree, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7'' και σύστημα πλοήγησης.
Η μια έκδοση εξοπλισμού με την ονομασία INTENS κοστίζει 27.890 ευρώ, ενώ με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC το κόστος ανεβαίνει στα 30.370 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!