Συνεργασία Formula 1 και W Series για γυναίκες οδηγούς
Πολύ επιτυχημένη αποδείχθηκε η πρώτη σεζόν του πρωταθλήματος γυναικών W Series, διαψεύδοντας έτσι όσους πίστευαν ότι θα αποτύχει. Μάλιστα η περυσινή νικήτρια, Τζέιμι Τσάντγουικ, παρέμεινε στην ομάδα της Williams στη Formula 1 ως δοκιμάστρια οδηγός με αναβαθμισμένο ρόλο σε σχέση με το 2019.
Οι διοργανωτές του πρωταθλήματος W Series φιλοδοξούν να τα πάνε εφέτος ακόμη καλύτερα, ενώ και οι αγωνιζόμενες θα έχουν ένα επιπλέον κίνητρο διάκρισης αφού οι πρώτες οκτώ στο τέλος της σεζόν θα λάβουν πόντους για την αγωνιστική άδεια για τη Formula 1. Η πρωταθλήτρια θα επιβραβευθεί με 15 πόντους και από εκεί και μετά θα λάβουν με τη σειρά κατάταξης οι υπόλοιπες της οκτάδας 12, 10, 7, 5, 3, 2, και έναν βαθμό. Επίσης, όποια κοπέλα κατακτήσει εφέτος το πρωτάθλημα μονοθεσίων W Series δεν θα επιτρέπεται να λάβει το 2021 ξανά μέρος σε αυτό. Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουν οι εμπνευστές του μέτρου να αυξηθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των γυναικών οδηγών και ταυτόχρονα να κολυμπήσουν οι πρωταθλήτριες στα βαθιά νερά του ανταγωνισμού με άνδρες, π.χ. στη Formula 2 ή 3. Επίσης, δεν θα μπορεί να λάβει μία κοπέλα την αγωνιστική λισάνς για τη Formula 1 κατακτώντας απλά τίτλους στη W Series. Ο συγκεκριμένος κανονισμός ισχύει από εφέτος, γι αυτό και θα συμμετέχει η πρωταθλήτρια του 2019 Τσάντγουικ και εφέτος στους αγώνες.
Αγώνες W Series σε Γκραν Πρι της F1
Γενικότερα γίνεται μία προσπάθεια προσέγγισης της W Series με τη Formula 1, ώστε να επωφεληθούν οι κοπέλες από την τρομερή δημοσιότητα και προβολή της κορωνίδας των μηχανοκίνητων αθλημάτων. Ετσι θα περιληφθούν για πρώτη φορά δύο γυναικείοι αγώνες W Series στο πρόγραμμα ισάριθμων Γκραν Πρι της Formula 1. Αυτό θα γίνει στο Όστιν των ΗΠΑ και στην Πόλη του Μεξικού, ενώ οι υπόλοιποι αγώνες της W Series θα πραγματοποιηθούν όπως πέρυσι στο πλαίσιο του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού DTM.
Eνιαία μονοθέσια
Όλες οι κοπέλες θα οδηγούν μονοθέσια με τον ίδιο κινητήρα Τatuus-Alfa Romeo, αλλά και με ενιαία σασσί και κοινό προμηθευτή ελαστικών. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,8 λίτρων αποδίδει 270 ίππων και οι προδιαγραφές του αξιολογούνται από τη FIA ως επιπέδου Formula 1. Δεν υπάρχουν χωριστές ομάδες, αλλά η διαχείριση πραγματοποιείται κεντρικά από τη βρετανική Hitech GP, που παρέχει τους μηχανικούς, το προσωπικό των πιτ και έχει αναλάβει και τις μετακινήσεις.
Μάχη για 6 κενές θέσεις
Οι πρώτες δώδεκα κοπέλες του 2019 θα λάβουν μέρος αυτοδίκαια και στο πρωτάθλημα του 2020, οπότε έμειναν κενές έξι θέσεις, που τις διεκδίκησαν αρκετές γυναίκες. Εφέτος θα πραγματοποιηθούν συνολικά οκτώ αγώνες με τον εναρκτήριο στις 30 Μαΐου στη Ρωσία και τον τελευταίο στις 31 Οκτωβρίου 2020 στην Πόλη του Μεξικού.
Ένα παρόμοιο πρωτάθλημα γινόταν από το 2004 έως το 2007 και ονομαζόταν Formula Woman, όμως δεν οδηγούσαν οι γυναίκες μονοθέσιες Formula αλλά αγωνιστικά σπορ αυτοκίνητα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!