H Renault έφτιαξε ένα demo του ηλεκτρικού Symbioz (pics & vid)
Δεν είναι και πολλά τα αυτοκίνητα για test drive που κυκλοφορούν στην εποχή μας με τεχνολογία του 2030 και ακριβώς για αυτό το λόγο η δημιουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, λειτουργικού, προς δοκιμή είναι σημαντική είδηση. Αυτό το έκανε η Renault με το ηλεκτρικό Symbioz που παρουσίασε στη Γενεύη πριν μερικούς μήνες και το οποίο μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα.
Τώρα το διαθέτει σε δημοσιογράφους στη Γαλλία προκειμένου να το δοκιμάσουν και να νιώσουν πως θα είναι οι δοκιμές τους, το 2023, όπως χαρακτηριστικά λέει η εταιρεία. Το demo Symbioz είναι απολύτως λειτουργικό έστω και αν δεν είναι στην ολοκληρωμένη του μορφή. Για παράδειγμα φέρει μπαταρίες με χωρητικότητα 72 κιλοβατώρες τη στιγμή που το κανονικό μοντέλο θα εφοδιάζεται με μπαταρίες για 100 κιλοβατώρες.
Αντίστοιχη περικοπή έχει γίνει και στη δύναμη καθώς από τους 680 ίππους το αυτοκίνητο έχει πέσει στους 489. Ακόμη και έτσι βέβαια τα 6 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα δεν είναι και πολλά. Αυτά τα νούμερα προέρχονται από δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα του Renault Symbioz και ενσωματώνονται στο τετρακίνητο σύστημα της Rennault, το οποίο χαρίζει στο αυτοκίνητο σταθερότητα στο δρόμο και δυναμική συμπεριφορά.
Η εμφάνιση του Renault Symbioz είναι αρκετά… Renault. Μοιάζει σαν να γύρισε κάποιος το χρόνο πίσω και να σχεδίασε το Megane II. Αυτή τη φορά σωστά όμως! Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω μαγνητίζουν καθώς αγκαλιάζουν τους προφυλακτήρες και προσφέρουν διαστημική αισθητική, ενώ οι αεροδυναμικές λεπτομέρειες είναι άφθονες με αποκορύφωμα το… φτερό στο πίσω μέρος του ουρανού.
Στο εσωτερικό διαμορφώνονται σχεδόν τα πάντα και σχεδόν όλα με το πάτημα ενός κουμπιού. Μάλιστα ακόμη και η θέση του οδηγού μπορεί να μετατραπεί από… πολυθρόνα όταν το αυτοκίνητο είναι στην αυτόνομη κίνηση, μέχρι μπάκετ όταν ο οδηγός επιλέξει τη dynamic λειτουργία. Είναι μεγάλο σε διαστάσεις (4.92x1.92x1.44) και με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες δημιουργείται μια όμορφη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, ενώ επιτυγχάνεται και εξαιρετική ορατότητα. Αυτή ενισχύεται από κάμερες στη θέση των καθρεπτών που μεταφέρουν την εικόνα σε μικρές οθόνες. Στο ταμπλό υπάρχουν μεγαλύτερες οθόνες για τα πάντα, από ταχύμετρο και οδόμετρο μέχρι το ραδιόφωνο.
Η Renault αναφέρει πως το αυτοκίνητο επίδειξης εξελίχθηκε μαζί με το πρωτότυπο και πως από το 2019 θα μπορεί να κάνει τα αυτοκίνητά της να κινούνται με περισσότερες αυτονομίες πριν περάσει στο level 4 που είναι το Renault Symbioz, δηλαδή το 2022.
Το ενδιαφέρον φυσικά με το Renault Symbioz επίδειξης είναι πως μπορεί κανείς να το αφήσει στην αυτόνομη λειτουργία και να κάνει άλλα πράγματα όσο κάθεται στη θέση του οδηγού. Έτσι μένει να δούμε πως θα φανεί η τεχνολογία του 2030 στους ανθρώπους που έχουν μάθει να οδηγούν το 1990.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!