Citroen C4 Cactus: Όλα για την άνεση (pics & vid)
Τα μοντέλα της κατηγορίας C, στην οποία ανήκει και το Cactus, αυτό για τα οποίο εύκολα μπορείς να τα ψέξεις είναι για έλλειψη χαρακτήρα.
''Εδώ παίζεις στην έδρα σου και με Cash Out* '' *Ισχύουν Όροι και Προυποθέσεις
Στην περίπτωση του νέου C4 Cactus κάτι τέτοιο δεν ισχύει.Η αισθητική του, παρότι έτεινε στο να χαρακτηριστεί «δύσκολη», άρεσε πολύ και το Cactus διήγαγε μια εξαιρετική εμπορική πορεία.
Στην πορεία ωστόσο προέκυψε η ανάγκη τον μετασχηματισμό του από ένα light crossover σε ένα άμεσα ανταγωνιστικό μοντέλο των Golf, Astra, Megane και Focus. Ο κύβος ερρίφθη με την απόφαση της διακοπής παραγωγής του γνωστού με C4 (σκέτο), που παραδοσιακά αποτελούσε τον εκπρόσωπο της γαλλικής μάρκας στην κατηγορία C.
Με διαφορετική αποστολή
Πλέον αυτό το ρόλο έχει αναλάβει το C4 Cactus, το οποίο στη νέα ή ανανεωμένη -ανάλογα πως το βλέπει κανείς- γενιά του, έχει αποκτήσει και κάποια επιπρόσθετα στοιχεία που συμβάλλουν σε αυτή τη μετεξέλιξη. Ένα από αυτά είναι η αισθητική του, που έγινε πιο συγκρατημένη εξωτερικά. Παράλληλα, οι σχεδιαστές της μάρκας έδωσαν πλάτος και μείωσαν το ύψος των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω, χαμήλωσαν λίγο το αμάξωμα πάνω στις αναρτήσεις, κατέβασαν πιο χαμηλά τα πλαστικά προστατευτικά –καθώς πλέον δεν είναι Airbumps- και έδωσαν μια διαφορετική κλίση στο πίσω μέρος.
Εσωτερικά το C4 Cactus δείχνει λιγότερο αλλαγμένο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά λόγω των νέων χρωματικών συνθέσεων και επενδύσεων, σαφώς πιο ποιοτικό. Οι δύο ψηφιακές οθόνες που παίζουν το ρόλο του πίνακα οργάνων και του κέντρου χειρισμού του συστήματος πολυμέσων παραμένουν ως είχαν. Ποτηροθήκες έχουν προστεθεί, πάντα πιστές στην ιδιαιτερότητα των Γάλλων να είναι ρηχές, ενώ τα καθίσματα έχουν αλλάξει και πλέον έχουν πιο παχύ και εξελιγμένο αφρώδες υλικό, περισσότερες στρώσεις επένδυσης και το ονοματεπώνυμο Advanced Comfort για να τα χαρακτηρίζει.
Καθώς οι εξωτερικές διαστάσεις (με μήκος 4,17 μέτρα) και το μεταξόνιο δεν έχουν μεταβληθεί, οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι για τέσσερα άτομα και ανεκτοί για πέντε, με τον όγκο του πορτ μπαγκάζ να φτάνει στα 358 λίτρα, τιμή στο μέσο όρο του ανταγωνισμού. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το Cactus είναι πολύ πιο συμπαγές, το μικρότερο σε μήκος μοντέλο της κατηγορίας και ταυτόχρονα εξαιρετικά ελαφρύ. Κατά μέσο όρο, 150 κιλά λιγότερα από τον ανταγωνισμό του.
Το μεγάλο πλεονέκτημα
Εκτός από την αισθητική του αμαξώματος, η πιο σημαντική ίσως εξέλιξη στο νέο μοντέλο, αφορά την ύπαρξη νέας τεχνολογίας αμορτισέρ, με την ονομασία Progressive Hydraulic Cushions. Η ανάρτηση παραμένει η γνωστή με ημιάκαμπτο άξονα πίσω και γόνατα εμπρός, τώρα όμως τα αμορτισέρ έχουν τόσο στη φάση της συμπίεσης όσο και της επαναφοράς υδραυλικά stop, ώστε να μην εμφανίζεται θόρυβος και απότομα χτυπήματα όταν εξαντλείται το όριο της λειτουργικής τους διαδρομής.
Πως όμως εκφράζονται όλα τα παραπάνω στην οδήγηση; Πολύ θετικά είναι η απάντηση. Με γνώμονα την άνεση, το νέο C4 Cactus είναι μια πραγματική αποκάλυψη. Η ανάρτηση είναι εντυπωσιακή στην απορρόφηση των ανωμαλιών και ταυτόχρονα αθόρυβη, τα καθίσματα πραγματικές μπερζέρες, όχι όσον αφορά την πλευρική στήριξη, ενώ και η βελτιωμένη ηχομόνωση -με νέα υλικά απορρόφησης, κρύσταλλα και ελαστικές τσιμούχες στις πόρτες- κάνουν εξαιρετική δουλειά. Το νέο Cactus δείχνει επίσης πιο στιβαρό από τον πρόγονό του.
Περισσότερες επιλογές σε κινητήρες
Στα μηχανικά μέρη οι κινητήρες PureTech βενζίνης και BlueHDi diesel, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με κυβισμό 1.2 και 1.6 λίτρα αντίστοιχα. Οι ιπποδυνάμεις στην περίπτωση των PureTech ξεκινούν από τους 82 και μέσω των 110 φτάνουν στους 130 ίππους, ενώ των BlueHDi είναι 100 και 120 ίπποι. Τα διαθέσιμα κιβώτια είναι πέντε σχέσεων χειροκίνητα, σέξι σχέσεων χειροκίνητα και έξι σχέσεων αυτόματα EAT6. Επίσης προαιρετικά θα προσφέρεται η δυνατότητα εξοπλισμού με το σύστημα των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης του συστήματος Grip Control.
Εμείς στη Μασσαλία οδηγήσαμε μόνο τις turbo εκδόσεις βενζίνης, με 110 και 130 ίππους, με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και χειροκίνητο αντίστοιχα. Πιο συμβατή λύση με το χαρακτήρα του μοντέλου είναι αυτή των 110 ίππων, με το αυτόματο κιβώτιο, χωρίς όμως να σημαίνει ότι και η 130 δεν έχει πλεονεκτήματα, όπως τη δυνατότητα να εξασφαλίζει πιο άμεσο προσπέρασμα.
Καλά εξοπλισμένο μα και προσιτό
Στη χώρα μας το νέο Citroen C4 Cactus θα έρθει στο τέλος Μαρτίου, σε τιμές ανάλογες του υφιστάμενου μοντέλου, δηλαδή εξόχως ανταγωνιστικές, καθώς η έκδοση με τον κινητήρα των 82 ίππων ξεκινά από τις 14.500 ευρώ. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού μάλιστα έχουν προστεθεί και αρκετά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως τα συνολικά 12 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Αυξημένες επίσης θα είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης, με 9 χρώματα αμαξώματος, τέσσερα «πακέτα» εξωτερικής εμφάνισης, τέσσερις εσωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και φυσικά μια σειρά από διαφορετικής σχεδίασης τροχούς.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!