Έξι μάρκες με μοντέλα που δεν χρειάζονται...οδηγό (pics)

Gazzetta team
Έξι μάρκες με μοντέλα που δεν χρειάζονται...οδηγό (pics)
Ακούγεται σαν τεχνολογία από το μέλλον όμως στην πραγματικότητα, η ημιαυτόνομη οδήγηση διατίθεται σε αρκετά μοντέλα της αγοράς, όπως τα παρακάτω.

Γνωρίζουμε ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα παρουσιαστούν μαζικά σε μερικά χρόνια και ότι η τεχνολογία που θέλει τον οδηγό απλώς... διακοσμητικό, δεν αργεί να εμφανιστεί. Ωστόσο και σήμερα, υπάρχουν στην αγορά ιδιαίτερα εξελιγμένα μοντέλα που ήδη περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους την ημιαυτόνομη οδήγηση.

Δεν έχουν τη δυνατότητα κανονικής οδήγησης του αυτοκινήτου σε έναν προορισμό όμως μπορούν να αναλάβουν τον έλεγχο του οχήματος (τιμόνι, επιτάχυνση, επιβράδυνση) υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Όλα τους, είναι διαθέσιμα σε αυτοκίνητα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή προς πώληση. Δείτε ποια είναι, ακριβώς από κάτω!

Audi

 

Με το Audi Traffic Jam Pilot, το νέο A8 Sedan μπορεί να κινείται αυτόνομα, σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Απλώς, επιλέγεις την ενεργοποίηση του συστήματος και στην κίνηση αναλαμβάνει εκείνο τον έλεγχο, όσο η ταχύτητα βρίσκεται κάτω των 60 χλμ./ώρα. Ένα σημαντικό βοήθημα για τα μποτιλιαρίσματα, που όλοι μας θα θέλαμε!

BMW

Ένα σύστημα αντίστοιχο της Audi, διαθέτει και η BMW. Το BMW Traffic Jam Assistant κάνει ακριβώς τα ίδια με το γερμανικό μοντέλο, ωστόσο σου ζητά να ακουμπάς τα χέρια σου στο τιμόνι για λόγους ασφαλείας, παρά το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να διευθύνεις εσύ το όχημα.

Nissan

Το σύστημα ProPilot που είναι διαθέσιμο στο νέο Leaf μας προϊδεάζει για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, δηλαδή ηλεκτρικά και... αυτόνομα! Λειτουργεί συνδυαστικά με το ενεργό Cruise Control και μπορεί να ενεργοποιηθεί και σε υψηλότερες ταχύτητες (πχ κίνηση σε αυτοκινητόδρομο), όμως και πάλι, ζητά από τον οδηγό να έχει τα χέρια του στο τιμόνι.

Mercedes-Benz

Drive Pilot ονομάζει η Mercedes-Benz το δικό της αντίστοιχο σύστημα, που συναντάμε στα κορυφαία μοντέλα της. Αναλαμβάνει κανονικά τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο και είναι πιο «ελαστικό» με τον οδηγό, αφού του δίνει ένα περιθώριο περίπου 30 δευτερολέπτων που μπορεί να μην ακουμπά τα χέρια στο τιμόνι. Στη συνέχεια, θα του ζητήσει να το κάνει, για λόγους ασφαλείας.

Tesla

Το AutoPilot της Tesla είναι ένα γνωστό σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και ένα από τα πιο εξελιγμένα. Κινεί το όχημα αμιγώς αυτόνομα και δεν θέλει τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι, όπως τα υπόλοιπα, όμως ζητά κάθε ένα ή δύο λεπτά να το ακουμπήσει ώστε το σύστημα να καταλάβει ότι βρίσκεται σε ετοιμότητα και δεν... κοιμάται.

Volvo

Η Volvo, παρουσιάζει το Pilot Assist ως ένα βοήθημα του οδηγού και όχι σαν ημιαυτόνομο σύστημα κίνησης. Στην πραγματικότητα, μπορεί να οδηγεί κανονικά το όχημα, όπως στην περίπτωση της Tesla παραπάνω και μάλιστα, αφήνει ένα μικρό χρονικό περιθώριο μέχρι να ζητήσει από τον οδηγό να αγγίξει το τιμόνι. Οπότε, στην ουσία, μοιάζει περισσότερο με ένα ημιαυτόνομο σύστημα παρά με «βοήθημα».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!