Ford Focus, ένα όνομα, μια ιστορία για την αυτοκίνηση! (pics & vid)

Gazzetta team
Ford Focus, ένα όνομα, μια ιστορία για την αυτοκίνηση! (pics & vid)
Με μεγάλη «θητεία» στο WRC και μεγάλη παράδοση στις γρήγορες εκδόσεις, το Ford Focus είναι ένα μοντέλο-σταθμός της μικρομεσαίας κατηγορίας και της σύγχρονης αυτοκίνησης γενικότερα.

Με αφορμή την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας, τέταρτης γενιάς του Ford Focus, κάνουμε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία ενός εκ των σημαντικότερων μικρομεσαίων μοντέλων του 21ου αιώνα!

Η Μπλε Οβάλ εταιρεία, όταν αποφάσισε να αντικαταστήσει το Escort στα τέλη της δεκαετίας του 1990, έψαχνε έναν ικανό εκπρόσωπο στο C-Segment για να μπορέσει να συνεχίσει τη μεγάλη παράδοση του ιστορικού μοντέλου.

Στην πράξη, το Focus στάθηκε αντάξιο των προσδοκιών της φίρμας και έκανε ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία από το Escort! Η πρώτη γενιά του Focus παρουσιάστηκε το 1998 και το 1999, κατέκτησε τον τίτλο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς.

Χαρακτηριστικά του, το όμορφο σχήμα του που έκανε τη διαφορά για την εποχή και κυρίως, η πολύ ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά του που το έκανε το πιο fun to drive μοντέλο της κλάσης! Στο ίδιο μοτίβο, συνέχισε να κινείται και η δεύτερη γενιά του ενώ η παράδοση δεν «έσπασε» ούτε και στην τρίτη. Παρακάτω, δείτε μερικά από τα σημαντικότερα, γρηγορότερα και φυσικά, πιο ενδιαφέροντα Focus που έχουμε δει, μέχρι και σήμερα!

 

Focus MK1 RS

O τούρμπο δίλιτρος κινητήρας με τους 215 ίππους, τα φρένα της Brembo και το μπλοκέ διαφορικό της Quaife στον εμπρός άξονα, έκαναν τη διαφορά για το πρώτο Ford Focus RS, σε μια εποχή που τέτοιες κατασκευές σπάνιζαν στην αγορά. Ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά σε μπλε και δεν μπορούσες να το αγοράσεις εκτός Ευρώπης. H παραγωγή του, είχε περιοριστεί συνολικά στα μόλις 4.501 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.147 κατέληξαν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Focus MK2 WRC

Το πρώτο Focus WRC, δεν έφερε κάποιο τίτλο στην ομάδα όμως δεν συνέβη το ίδιο και με το δεύτερο. Για τη σεζόν του 2006, αλλά και του 2007, η Ford κατάφερε να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με έναν από τους δύο οδηγούς να είναι ο Μάρκους Γκρόνχολμ, που είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα το 2000 και το 2002.

Focus MK2 RS

To Ford Focus ST δεύτερης γενιάς ήταν ένα φανταστικό αυτοκίνητο, όμως το κορυφαίο RS το επισκίασε, με όλη τη σημασία της λέξης! Βασίστηκε στη facelift εκδοχή της δεύτερης γενιάς και «φορούσε» τον ίδιο τούρμπο πεντακύλινδρο των 2.5 λίτρων του ST, αλλά με 305 ίππους. Η ισχύς πήγαινε αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, όμως διάφορες τεχνολογίες στη μετάδοση, όπως το πρωτοποριακό RevoKnuckle, του έδιναν υποδειγματική οδική συμπεριφορά.

Focus MK3 RS

Η ίδια ιστορία με τη δεύτερη γενιά, επαναλαμβάνεται και στην τρίτη. Το φανταστικό ST βρίσκει απέναντί του το θηριώδες RS, που για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, είναι τετρακίνητο! Εξοπλίζεται με ένα τετρακύλινδρο μοτέρ 2.3 λίτρων, που αποδίδει 350 ίππους και το χειροκίνητο σασμάν, δίνει ανόθευτη αίσθηση οδήγησης! Παράλληλα, η τετρακίνηση επιτρέπει να δημιουργηθούν διάφορα προγράμματα οδήγησης που μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με αποκορύφωμα το Drift Mode που επιτρέπει θεαματικές πλαγιολισθήσεις, για τους λάτρεις της οδήγησης!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!