Οpel GT, «η Corvette των φτωχών» (pics)

Gazzetta team
Οpel GT, «η Corvette των φτωχών» (pics)
Πριν 50 χρόνια λανσάρισε η Opel με το GT ένα εντυπωσιακό, διθέσιο coupe…τσέπης, που πήγαινε κόντρα στη συντηρητική εικόνα των υπόλοιπων μοντέλων της γκάμας της.

Δεν υπάρχει κάτι κολακευτικότερο για έναν πενηντάρη από το κομπλιμέντο «δείχνετε πολύ νεότερος». Ωστόσο στην περίπτωση του Opel GT δεν αποτελεί κολακεία, αλλά ισχύει 100%. Το γερμανικό coupe λανσαρίστηκε πριν μισό αιώνα και έκαψε καρδιές με το σχήμα «Coke Bottle Shape», το οποίο παραπέμπει στο διάσημο μπουκάλι της Coca Cola.

Η ομάδα του τότε αρχισχεδιαστή της Opel, Εμπερχαρντ Σνελ, δημιούργησε μία διαχρονική φόρμα με χαμηλή μουσούδα και βυθιζόμενους προβολείς στη μάσκα, φουσκωτά φτερά και ένα υπέροχο πίσω μέρος με κοφτή ουρά. Την ίδια εποχή μάλιστα σχεδίαζαν οι Αμερικανοί συνάδελφοι του Σνελ για λογαριασμό της μητρικής General Motors τη νέα Corvette, οπότε δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν οι σχεδιαστικές ομοιότητες μεταξύ των δύο μοντέλων.

Οι υποψήφιοι αγοραστές είχαν κατά το λανσάρισμα του διθέσιου μοντέλου της Opel το 1968 δύο επιλογές κινητήρων. Η οικονομικότερη αφορούσε έναν τετρακύλινδρο μόλις 1,1 λίτρου και με 60 ίππους ισχύ και η δεύτερη τον βενζινοκινητήρα των 1,9 λίτρων, που «φορούσε» και το Opel Rekord, ο οποίος απέδιδε 90 άλογα. Ο τελευταίος ταίριαζε σαφώς καλύτερα στο Opel GT, επιτρέποντας τελικές ταχύτητες της τάξης των 195 χλμ./ώρα. Στο εσωτερικό επικρατούσε σπορ ατμόσφαιρα χάρη στα καθίσματα τύπου μπάκετ, το τιμόνι τριών ακτίνων και τα πέντε στρογγυλά όργανα. Να σημειώσουμε, ότι κατασκευάστηκαν συνολικά στα πέντε χρόνια παραγωγής του Opel GT περίπου 103.000 τέτοια μοντέλα, ένα μεγάλο μέρος των οποίων κατευθύνθηκε στις ΗΠΑ.

Σήμερα είναι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δυσεύρετα στην αγορά των κλασικών μοντέλων και οι τιμές τους είναι αρκετά τσουχτερές, ανάλογα βέβαια και με την κατάστασή τους.

 

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!