7 μοντέλα με εξατμίσεις έργα... τέχνης! (pics)
Απολήξεις εξατμίσεων μονές, διπλές, τετραπλές, στρογγυλές, παραλληλόγραμμες, οβάλ... έχουμε χορτάσει από τα διάφορα τρικ που κάνουν οι εταιρείες για να δώσουν ένα διαφορετικό σχήμα σε αυτές, όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις που προχώρησαν την ιδέα και μας έδωσαν πολύ διαφορετικά σχέδια που αξίζει να θυμόμαστε!
Στη λίστα παρακάτω θα δούμε μόνο σπορ μοντέλα, με τα περισσότερα να κοστίζουν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, όμως αυτό δεν έχει σημασία. Το σχέδιο των απολήξεων, μαζί με τον ήχο που αυτές παράγουν, είναι σημαντικά για αυτά τα μοντέλα και μόνο, όχι για τα καθημερινά μας χάτσμπακ που πάμε στο σούπερ μάρκετ. Εννοείται φυσικά, ότι δεν διαλέξαμε κανένα από τα μοντέλα που έχουν τις χαρακτηριστικές «ψεύτικες» απολήξεις που συναντάμε ολοένα και περισσότερο στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Dodge Viper
Με έναν V10 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 8.0 λίτρων, το Dodge Viper είναι η επιτομή της «αμερικανιάς» όταν μιλάμε για αυτοκίνητα. Ανεξάντλητη ροπή και πολύ ευφάνταστο σχέδιο εξατμίσεων, στο πλαϊνό μαρσπιέ! Βέβαια, τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν έρχεται χωρίς κάποιο τίμημα. Οι ιδιοκτήτες, έκαναν παράπονα για αφόρητη ζέστη μέσα στην καμπίνα το καλοκαίρι και μερικά... τατουάζ στη γάμπα αν ήταν απρόσεκτοι.
Honda Civic Type-R
Το πιο προσιτό μοντέλο της λίστας, είναι το Honda Civic Type-R. Η Honda με το νέο της σπορ χάτσμπακ κατάφερε να θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία και μάλιστα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, την ώρα που ο ανταγωνισμός αυτής της ισχύος είναι τετρακίνητος. Η «υπερβολική» του εμφάνιση με σπόιλερ, εισαγωγές αέρα και όλα τα υπόλοιπα, πλαισιώνεται και από μια ιδιαίτερη, τριπλή απόληξη της εξάτμισης.
Lamborghini Sesto Elemento
Αρχικά κοιτώντας το πίσω μέρος, δεν βλέπεις καμία εξάτμιση. Αρχίζεις να υποπτεύεσαι μήπως και η «ηλεκτρική μάστιγα» χτύπησε και στη Sant'Agata όμως η Sesto Elemento έχει κάτω από το καπό της έναν ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα των 5.2 λίτρων με 570 ίππους. Αν δείτε λίγο πιο προσεκτικά, θα παρατηρήσετε δύο τριγωνικές απολήξεις που, κατά κάποιο τρόπο, στοχεύουν νοητά προς την αεροτομή.
Lexus RC F
Το πρώτο Lexus που υιοθέτησε τις τέσσερις ανισοϋψείς απολήξεις των εξατμίσεων, ήταν το IS F όμως σε αυτή την περίπτωση, δεν ήταν λειτουργικές και οι τέσσερις. Στο RC F όμως, ήταν και η Lexus όταν το παρουσίασε, ήταν ένα στοιχείο που έκλεβε την παράσταση καθώς ήταν κάτι που δεν βλέπαμε συχνά. Ακόμη δεν το βλέπουμε, τουλάχιστον με όχι τόσο έντονη διαφορά ύψους καθώς και η Alfa Romeo Giulia QV έχει ανισοϋψείς απολήξεις.
Mercedes-Benz SLR McLaren
Ένα μοντέλο-σταθμός για τη Mercedes-Benz, από τότε που συνεργαζόταν με τη McLaren στη Formula 1. Η SLR έφερε μια νέα εποχή, τον καιρό που η φίρμα δεν φημιζόταν για τα σπορ μοντέλα της και όταν η AMG είχε ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από το σημερινό. Ένα από τα highlights της ήταν οι απολήξεις των εξατμίσεων, που βρίσκονται στο πλάι αλλά πίσω από τους εμπρός τροχούς, όχι όπως στο Viper.
Pagani Zonda
Ίσως οι πιο χαρακτηριστικές απολήξεις εξάτμισης που έχουν περάσει ποτέ από την αυτοκίνηση. Όταν η Pagani ακόμη ήταν άγνωστη και το Zonda έκανε τις πρώτες του εμφανίσεις στις τότε εκπομπές αυτοκινήτου, όπως το Top Gear, ο τρόπος για να προσδιορίσουμε για πιο μοντέλο μιλάμε ήταν να πούμε «αυτό με τις τέσσερις εξατμίσεις πίσω στο κέντρο». Ας μη μιλήσουμε καλύτερα για τον ήχο...
Porsche 918 Spyder
Οι απολήξεις της εξάτμισης στο κορυφαίο hypercar της Porsche βρίσκονται λίγα εκατοστά κάτω από τη γραμμή της οροφής! Η Porsche το ονομάζει «top pipes» και βοηθά την 918 Spyder να έχει χαμηλότερο βάρος λόγω του περιορισμένου υλικού που χρειάζεται να κατασκευαστεί. Επιπλέον, βοηθάει στο back pressure του κινητήρα και φτιάχνει έναν ήχο που θυμίζει περισσότερο το αγωνιστικό από το οποίο προέρχεται και ο κινητήρας, παρά αυτοκίνητο για δημόσιο δρόμο!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!