Aria FXE, ένα «σφηνάκι» 1.150 ίππων

Gazzetta team
Aria FXE, ένα «σφηνάκι» 1.150 ίππων
Το αμερικανικό υπεραυτοκίνητο με ύψος μόλις 1,14 μ. και άκρως αεροδυναμικό σχήμα συναρπάζει με εκρηκτικές επιδόσεις αντάξιες μονοθεσίου της Formula 1.

Ελάχιστοι σε αυτό το μικρό, το μέγα κόσμο γνωρίζουν την Aria ως κατασκευαστή αυτοκινήτων. Η αμερικανική εταιρεία, με έδρα στην πόλη Irvine της Καλιφόρνια, έχει εξειδίκευση στις μηχανολογικές κατασκευές υψηλής ακρίβειας και έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα δεκάδες πρωτότυπα μοντέλα για πολλούς μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

100% Επιστροφή* χρημάτων στον αγώνα Ιντερ – Νάπολι! (21+, *Ισχύουν Όροι και Προϋποθέσεις)

Ξεκινώντας από αυτή τη δυνατότητα, σχεδίασε και πλέον κατασκευάζει κατά παραγγελία το Aria FXE, ένα hypercar με εκπληκτικές προδιαγραφές και επιδόσεις. Το πλαίσιο και το αμάξωμα του μοντέλου είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα. Το συνολικό μήκος είναι 4,47 μέτρα, το πλάτος 1,93 μέτρα και το ύψος μόλις 1,14. Εξαιρετικά φαρδύ και χαμηλό, διαθέτει ένα πολύ «καθαρό» σχήμα χωρίς πολλές αισθητικές φιοριτούρες, με έντονα όμως αθλητικό χαρακτήρα το οποίο μεταδίδει ακόμα και σταματημένο την αίσθηση της ταχύτητας. Και μιλάμε για εξωπραγματική ταχύτητα. Συγκεκριμένα, η μέγιστη που μπορεί να επιτύχει φτάνει στα 389 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα δεν απαιτεί περισσότερα από 2,9 δλ.

 

Για τα παραπάνω, υπεύθυνα είναι ένα θερμικό και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που αποδίδουν αθροιστικά 1.150 ίππους ισχύος και 1.800 Nm ροπή. Ο V8 κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι τοποθετημένος στο κέντρο, αποδίδει περίπου 750 ίππους με τη βοήθεια μηχανικού υπερσυμπιεστή και μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, διαμέτρου 21 ιντσών. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει τους υπόλοιπους ίππους στους εμπρός τροχούς και τροφοδοτείται από μπαταρία 10 kWh, η οποία ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα και τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Την τεράστια ισχύ αναλαμβάνουν να τιθασεύσουν αναρτήσεις με διάταξη διπλών ψαλιδιών και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενώ τα φρένα διαθέτουν κεραμικούς δίσκους με τεράστια αντίσταση στην υπερθέρμανση. Την κατάσταση υποβοηθά και η μεγάλη αναδιπλούμενη αεροτομή πίσω, η οποία λειτουργεί ως αερόφρενο.

Συνολικά το Aria FXE ζυγίζει 1.520 κιλά, συγκριτικά λίγα με τα μέτρα των hypercars αντίστοιχης ισχύος και αυτό οφείλεται στη χρήση εξωτικών υλικών στην κατασκευή του. Αυτό το γεγονός όμως ανεβάζει και το κόστος του σε τέτοιο επίπεδο, που δεν είναι ανακοινώσιμο... Ταυτόχρονα, το γεγονός της περιορισμένης παραγωγής, μόλις 400 θα διατεθούν, δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία να διαπραγματεύεται το κόστος μόνο με όσους από εσάς υποβάλλουν το αίτημά τους στο https://aria-fxe.com. Μια πρόβλεψη πάντως στην περιοχή των 1,5 εκ. δολαρίων, δεν θα ήταν άστοχη.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!