Αυτή είναι η ολοκαίνουργια Mercedes-AMG A45 των 421 ίππων! (pics & vids)
Η Mercedes-AMG μας παρουσιάζει τη νέα κορυφή στην γκάμα της A-Class, την A45! Πρόκειται για το ισχυρότερο χάτσμπακ αυτοκίνητο της αγοράς αυτή τη στιγμή, με ιπποδύναμη που κάποτε «έπαιζε» μόνο σε supercars. Με τους 421 ίππους που αποδίδει ο τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας της των 2.0 λίτρων, μαζί με τα 500 Nm ροπής, ξεπερνά σε ισχύ το πεντακύλινδρο Audi RS3 των 400 ίππων, που μέχρι σήμερα είχε τον τίτλο του απόλυτου χάτσμπακ.
Εκτός από την κατηγορία αμαξώματος η A45 AMG έχει και τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα παραγωγής, αλλά και τον ισχυρότερο κινητήρα 2.0 λίτρων! Ύστερα από τους «τίτλους», ας περάσουμε και στην ουσία. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 3,9 δευτερόλεπτα με τη χρήση του Launch Control και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα ή τα 270 χλμ./ώρα με το πακέτο AMG Driver's Pack (στάνταρ στην έκδοση S).
Υπάρχει και μια πιο «ήπια» έκδοση της A45 με 387 ίππους και 480 Nm ροπής από τον ίδιο κινητήρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,0''. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε την τετρακίνηση 4MATIC+ μαζί με το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT των οκτώ ταχυτήτων. Το σύστημα τετρακίνησης ανακατανέμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς του πίσω άξονα για καλύτερο έλεγχο και υπάρχει σύστημα Drift Mode για να... παίζει ο οδηγός!
Σε ο,τι αφορά τα προγράμματα οδήγησης, έχουμε τα γνωστά Comfort, Sport, Sport+ και το παραμετροποιήσιμο Individual, ενώ υπάρχει το πιο σκληροπυρηνικό Race μαζί με το Slippery για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Κάθε ένα από αυτά φέρνει τη συμπεριφορά του οχήματος πιο κοντά στις συνθήκες που επιλέγει ο οδηγός. Προαιρετικά η Mercedes-AMG έχει μια σπορ ανάρτηση ονόματι AMG Ride Control με ενεργά αμορτισέρ και δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών ρυθμίσεων, στάνταρ όμως είναι η επιπλέον δουλειά που έγινε στην ακαμψία του αμαξώματος, σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις αλλά και συγκριτικά με την πιο "light" A35 AMG.
Η έκδοση S δε, έχει και ένα απίστευτο σύστημα πέδησης με δίσκους διαμέτρου 360 χιλιοστών εμπρός και εξαπίστονες δαγκάνες! Το πακέτο AMG Dynamic Plus μπορεί να τοποθετηθεί και στην έκδοση των 387 ίππων και τα φρένα θα πάνε «πακέτο», αλλιώς ο αγοραστής θα βρει στη θέση τους τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 350 χιλιοστών που, και πάλι, είναι περισσότερο από αρκετά.
Πάντως το σύστημα διεύθυνσης δεν διαφοροποιείται από έκδοση σε έκδοση και έχουμε ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση με δύο προγράμματα, το ένα για σπορ αίσθηση και το άλλο για πιο άνετες μετακινήσεις. Όπως καταλαβαίνουμε, από τα προγράμματα οδήγησης, τις επιλογές ανάρτησης, ακόμη και τις επιλογές στο τιμόνι, η A45 έχει σαν στόχο να ανταποκριθεί τόσο ως ένα σκληροπυρηνικό και απόλυτο όχημα επιδόσεων, όσο και ως ένα άνετο αυτοκίνητο για χαλαρές βόλτες και ταξίδια. Οπότε, ενεργό είναι και το σύστημα της εξάτμισης, με κλαπέτα που όταν ανοίγουν απελευθερώνουν ένα επιθετικό γρύλισμα με σκασίματα και όταν είναι κλειστά, αφήνουν να περνά απλώς μια μπάσα χροιά στην καμπίνα.
Στα πιο... πεζά ζητήματα, στα της εμφάνισης δηλαδή, ξεχωρίζουν οι επιθετικοί προφυλακτήρες, οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης με διάμετρο σωλήνα 90 χιλιοστών, ο διαχύτης αέρος και οι ζάντες αλουμινίου. Στο εσωτερικό συναντάμε σπορ καθίσματα μπάκετ, διακριτικές πινελιές στο τιμόνι και τις επενδύσεις που τονίζουν τον χαρακτήρα της έκδοσης, αλλά και όλα τα καλούδια που συναντάμε στην A-Class γενικότερα όπως οι δύο οθόνες που «ενώνονται», το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων με ενσωματωμένο το Mercedes Me και πολλά ακόμη. Οι τιμές για την ώρα δεν έχουν γίνει γνωστές. Μαζί με την A45 η Mercedes-AMG λανσάρει και την τετράθυρη κουπέ CLA45 που δεν διαφοροποιείται σε κανένα επίπεδο. Πλαίσιο, φρένα, τιμόνι, σασμάν, κινητήρας, είναι ακριβώς τα ίδια, με εξαίρεση κάποιες πολύ μικρές λεπτομέρειες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!