7 εμβληματικά μοντέλα του οραματιστή Φέρντιναντ Πιχ

Gazzetta team
7 εμβληματικά μοντέλα του οραματιστή Φέρντιναντ Πιχ
O Πατριάρχης του ομίλου VW ήταν ένας παθιασμένος άνθρωπος του αυτοκινήτου, που πρωτοστάτησε στην εξέλιξη εμβληματικών μοντέλων, ασχέτως αν ορισμένα δεν πέτυχαν εμπορικά.

Ο Φέρντιναντ Πιχ αποτελεί χωρίς αμφιβολία μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στον χώρο του αυτοκινήτου. Ωστόσο, ο 82χρονος Αυστριακός δεν υπήρξε ποτέ ένας κλασικός μάνατζερ, αλλά παρέμεινε σε όλη τη ζωή του ένας παθιασμένος petrolhead. Δικαιολογημένα βέβαια, αφού ήταν εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, ιδρυτή της ομώνυμης μάρκας και δημιουργό του θρυλικού Σκαραβαίου της VW, ενώ και ο ίδιος σπούδασε μηχανολογία στη φημισμένη Πολυτεχνική Σχολή της Ζυρίχης. Ουσιαστικά, ο Πιχ γεννήθηκε μέσα στο αυτοκίνητο, αν και λάτρευε και τις μοτοσικλέτες και ιδιαιτέρως τη μάρκα Ducati, την οποία εξαγόρασε μάλιστα στη δύση της ζωής του. Η οποία ζωή του ήταν πολυκύμαντη, καθώς έκανε τέσσερις γάμους και δώδεκα παιδιά, ενώ αρκετές φορές έδωσε το πράσινο φως για την εξέλιξη μοντέλων με δύσκολες προδιαγραφές, που δεν εγγυούνταν οπωσδήποτε την εμπορική επιτυχία τους. Το gazzetta ξεχώρισε επτά τέτοια εμβληματικά μοντέλα, τα οποία δημιουργήθηκαν με πρωτοβουλία του οραματιστή Φέρντιναντ Πιχ και έγραψαν τη δική τους ιστορία.

Porsche 917

Ο ίδιος ο Πιχ είχε χαρακτηρίσει την Porsche 917 ως το πιο τολμηρό βήμα της ζωής του. Το αγωνιστικό μοντέλο παρουσιάστηκε το 1969 και αποδείχθηκε πραγματικός Game Changer για την ταλαιπωρημένη Porsche, καθώς νικούσε κατά συρροή στις αρχές της δεκαετίες του 70, οπότε αναβάθμισε το ταλαιπωρημένο κύρος της μάρκας και την επανέφερε στη λεωφόρο των εμπορικών επιτυχιών.

 

Αudi Quattro

Ο Αυστριακός κρατούσε το τιμόνι της Audi από το 1972 έως το 1993. To 1980 είχε την έμπνευση να λανσάρει με το Audi Quattro το πρώτο Ι.Χ. μόνιμη τετρακίνηση στην παγκόσμια αγορά. Οι επιτυχίες του Audi Quattro στα ράλι με τον θρυλικό Βάλτερ Ρερλ στη θέση του οδηγού, συνέβαλαν καθοριστικά στη διάδοση της τετρακίνησης και στη δημιουργία του πάντα επίκαιρου σλόγκαν της εταιρείας «Vorsprung durch Technik», δηλαδή «Προβάδισμα μέσω της Τεχνολογίας».

Volkswagen Golf IV

Το Golf παραμένει στυλοβάτης της Volkswagen, αν και δεν ήταν πάντα εξίσου επιτυχημένες όλες οι γενιές του κόμπακτ μοντέλου. Το Golf τέταρτης γενιάς, μαζί με το απεικονιζόμενο GTI, θεωρείται ένα από τα πιο ισορροπημένα που παρουσίασε ποτέ η γερμανική μάρκα και είχε αναδειχθεί σχεδόν σε μόνιμο νικητή όλων των συγκριτικών δοκιμών του Ειδικού Τύπου.

Βugatti Veyron

Το λανσάρισμα της Bugatti Veyron άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία των σπάνιων υπεραυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Η Veyron απέδιδε πάνω από 1.000 ίππους, εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή με τις τεχνολογίες και τον σχεδιασμό της και βοήθησε τη Bugatti, που είχε βρεθεί στο κατώφλι της πτώχευσης, να ανακάμψει δυναμικά και να θεωρείται πλέον μεγάλη δύναμη στο κλειστό club των κατασκευαστών hypercars.

VW Lupo 3L

Παρουσιάστηκε το 1999 και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με κατανάλωση κάτω από τρία λίτρα στα 100 χλμ., όπως επίσης το πρώτο ντιζελοκίνητο Ι.Χ., το οποίο πληρούσε τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 4. Το Lupo 3L διέθετε τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, είχε χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή 0,29 και ζύγιζε 150 κιλά λιγότερα χάρη στη χρήση μαγνησίου και αλουμινίου. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε το 2005, όμως δεν είχε ποτέ ιδιαίτερα καλή εμπορική πορεία λόγω της ακριβής τιμής του.

VW Phaeton

Με τη λιμουζίνα Phaeton επιχείρησε να αναβαθμίσει ο Πιχ το γόητρο της Volkswagen και να βάλει την «Εταιρεία του Λαού» στα σαλόνια των κατασκευαστών μοντέλων πολυτελείας. Το Phaeton ήταν σε μεγάλο βαθμό χειροποίητο και στα 17 χρόνια παραγωγής του κατασκευάστηκαν συνολικά μόνον 84.235 τέτοια μοντέλα. Διακρινόταν για την πολυτέλειά του και εφοδιάστηκε με πολλά καινοτόμα συστήματα, ωστόσο απέτυχε εμπορικά, καθώς οι πελάτες δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν για ένα Volkswagen τα ίδια χρήματα, όπως για ένα Audi ή μία Mercedes.

VW XL1

Kατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό μόνον 200 μονάδων και ήταν ένα από τα πιο αγαπημένα πρότζεκτ του Φέρντιναντ Πιχ στο πλαίσιο της δημιουργίας του αυτοκινήτου με μέση κατανάλωση ενός λίτρου ανά 100 χλμ. Το αεροδυναμικό όχημα εφοδιαζόταν με ντιζελοκινητήρα 0,8 λίτρων και με ηλεκτροκινητήρα, ενώ το μοντέλο παραγωγής εμφάνιζε κατανάλωση 1,38 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χλμ. Το βάρος του XL1 ανερχόταν σε μόλις 380 κιλά, ενώ επιτάχυνε από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 14,3’’, διέθετε 720 χλμ. αυτονομία και κόστιζε 111.000 ευρώ. Το πρώτο VW XL1 παραδόθηκε στις 31 Μαΐου και η παραγωγή των 200 μονάδων ολοκληρώθηκε το 2016.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!