Νέα Μοντέλα CRF1100L Africa Twin και Africa Twin Adventure Sports
Πλήρως αναβαθμισμένη, ελαφρύτερη, ισχυρότερη και με πολλές νέες τεχνολογίες, η νέα Africa Twin αναμένεται στις εκθέσεις των Ευρωπαίων εμπόρων μέσα στο 2019. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης αξιοποίησαν τα περιθώρια βελτίωσης, αναδεικνύοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τόσο της ίδιας της Africa Twin όσο και της ‘Adventure Sports’ εκδοχής της και προσδίδοντάς τους μία πιο σαφή ταυτότητα. Έτσι οι αναβάτες έχουν στη διάθεσή τους το βέλτιστο εξοπλισμό για να αντιμετωπίσουν κάθε είδους περιπέτεια, σε εκτός δρόμου διαδρομές αλλά και διηπειρωτικά ταξίδια.
Πλαίσιο και κινητήρας
Η Africa Twin υιοθετεί ένα νέο, Euro5, παράλληλο δικύλινδρο κινητήρα 1084 κ.εκ. (που αντικαθιστά τον προηγούμενο των 998 κ.εκ.). Ανάμεσα στα μέτρα αναβάθμισης του κινητήρα είναι η βελτιωμένη βύθιση των βαλβίδων, τα αλουμινένια χιτώνια κυλίνδρων και μία νέα βαλβίδα ελέγχου καυσαερίων στο τελικό της εξάτμισης, με αποτέλεσμα να προσφέρει ισχυρότερες επιδόσεις και ταυτόχρονα να πληροί τις αυστηρότερες, νέες προδιαγραφές Euro5 για το 2020. Η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 7% στα 102hp @ 7500rpm, και η μέγιστη ροπή αντίστοιχα κατά 6% στα 105Nm @ 6250rpm, ενώ το μοτέρ διατηρεί τη βελούδινη απόκριση στο γκάζι και το χαρακτηριστικό ηχητικό ‘παλμό’ του.
Ο κινητήρας εδράζεται σε νέο πλαίσιο με αλουμινένιο υποπλαίσιο – που είναι βιδωτό και όχι συγκολλημένο στο κεντρικό πλαίσιο. Το νέο, ελαφρύτερο, αλουμινένιο ψαλίδι βασίζεται στη σχεδίαση του ψαλιδιού της moto-cross μοτοσυκλέτας CRF450R, για καλύτερη πρόσφυση του πίσω τροχού και βελτιωμένη αίσθηση & πληροφόρηση του αναβάτη.
Ηλεκτρονικά συστήματα και οθόνη οργάνων
Μία νέα μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) έξι αξόνων διαχειρίζεται ένα ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει τα Ride by Wire και Honda Selectable Torque Control (HSTC) και νέες λειτουργίες όπως Cruise Control, Cornering ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control και Emergency Stop Signals(όπου τα φλαςαναβοσβήνουν αυτόματα σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης). Διατίθενται έξι προγράμματα οδήγησης (riding modes): τέσσερα από αυτά προσφέρουν προκαθορισμένα (pre-set) επίπεδα ισχύος, φρένου κινητήρα και χαρακτηριστικά ABS για διαφορετικά σενάρια: Tour, Urban, Gravel και Off-road, ενώ δύο User modes επιτρέπουν στον αναβάτη να ρυθμίζει αυτές τις παραμέτρους ανάλογα με τις προτιμήσεις του.
Η CRF1100L Africa Twin είναι εξοπλισμένη με Οθόνη Αφής Πολλαπλών Πληροφοριών TFT 6,5” (Multi Information Display), στάνταρ. Το επίπεδο των πληροφοριών που εμφανίζονται στην εύχρηστη, κομψή και απέριττη οθόνη μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του αναβάτη. Οι πληροφορίες είναι σαφείς, ευδιάκριτες και κατανοητές με μια ματιά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Η οθόνη TFT είναι επίσης συμβατή με Apple Carplay®, δίνοντας τη δυνατότητα στου αναβάτες να λαμβάνουν οδηγίες πλοήγησης, να πραγματοποιούν τηλεφωνικές κλήσεις, να παίρνουν μηνύματα και να ακούνε μουσική μέσω των εφαρμογών του τηλεφώνου τους.
CRF1100L Africa Twin
‘Ακονίζοντας’ ακόμα περισσότερο τις γνήσιες εκτός δρόμου ικανότητές της, η νέα CRF1100L Africa Twin έχει γίνει κομψότερη, με ένα νέο, εντυπωσιακό στυλ ράλλυ, πιο λεπτό ρεζερβουάρ καυσίμου και στενότερη σέλα κατά 40χλστ., που ρυθμίζεται ως προς το ύψος μεταξύ 850 χλστ. ή 870 χλστ.
Η χαμηλή ζελατίνα επιτρέπει στον αναβάτη να κινείται εμπρός/πίσω ελεύθερα, είτε κάθεται, είτε ισορροπεί στα μαρσπιέ. Οι compact χούφτες και η προστατευτική ποδιά ολοκληρώνουν την πιο μοντέρνα εμφάνιση, και παράλληλα συμβάλλουν στη συνολική μείωση βάρους των 4 κιλών. Ο κατά 10% αυξημένος λόγος ισχύος προς βάρος προσφέρει ένα νέο επίπεδο δυναμικών επιδόσεων.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Η CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, που μοιράζεται τώρα το ίδιο οδηγικό ‘τρίγωνο’ στη θέση οδήγησης με την Africa Twin, είναι πλήρως εξοπλισμένη για μεγάλα ταξίδια.
Μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 24,8 λίτρων με αυτονομία πάνω από 500 χλμ., φαρδύτερο εμπρός φέρινγκ, ζελατίνα ρυθμιζόμενη σε πέντε επίπεδα, θερμαινόμενα γκριπ (στάνταρ εξοπλισμός) tubeless λάστιχα και πρίζα ACC υπόσχονται ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα και άνεση.
Μεταξύ των τεχνολογικών καινοτομιών που αναβαθμίζουν την εμπειρία του αναβάτη είναι τα νέα cornering lights τριών σταδίων – φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό των στροφών όταν η μοτοσυκλέτα είναι υπό κλίση - και η προαιρετική ηλεκτρονική ανάρτηση Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA) της Showa.
Σε συνάρτηση με τα τέσσερα προκαθορισμένα προφίλ οδήγησης (pre-set riding modes) και τα δύο User modes, η ανάρτηση Showa EERA έχει τρεις προκαθορισμένες ρυθμίσεις (pre-set) για προ-φόρτιση και αξιοποιεί τους αισθητήρες της IMU έξι αξόνων και την τεχνολογία Balance-free των βαλβίδων στα εμπρός πιρούνια με σκοπό τη βέλτιστη απόκριση ανεξαρτήτως εδάφους.
Dual Clutch Transmission (Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη)
Η Honda έχει πουλήσει πάνω από 100.000 μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT σε όλη την Ευρώπη – παραμένει μοναδικό στη βιομηχανία μοτοσυκλετών – από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά ως προαιρετική επιλογή για την VFR1200F το 2010, ενώ το επιλέγουν σχεδόν οι μισοί από τους αγοραστές της Africa Twin.
Το σύστημα εξελίσσεται σταθερά την τελευταία δεκαετία. Στο DCT της νέας Africa Twin, η λειτουργία ανίχνευσης των κλίσεων κατά τις στροφές (‘cornering detect’) γίνεται μέσω της IMU, επιτρέποντας ακόμα πιο φυσικές αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο ‘D’ ή ‘S’ mode.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!