Pininfarina: 90 χρόνια «υψηλής ραπτικής» για αυτοκίνητα (pics)
Societa Anonima Carrozeria Pinin Farina ή απλά και σύντομα…Pininfarina. Το στούντιο σχεδιασμού στο Καμπιάνο κοντά στο Τορίνο έχει χαρίσει στον χώρο του αυτοκινήτου ορισμένα από τα συναρπαστικότερα και ασυνήθιστα μοντέλα όλων των εποχών. Η εταιρεία ιδρύθηκε τον Μάιο του 1930 από τον Battista ‘’Pinin’’ Farina (1893 – 1966), που έμαθε την τέχνη της κατασκευής αμαξωμάτων από τον αδελφό του. Ο πατριάρχης του οίκου εργάστηκε αρχικά από το 1911 στη FIAT και το 1920 βρέθηκε στο Ντιτρόιτ για να μάθει από πρώτο χέρι από τον Ηenry Ford τις νεότερες τάσεις σχετικά με τη βιομηχανική παραγωγή οχημάτων.
Η Cisitalia 202 άνοιξε τον δρόμο
Αρχικά ασχολήθηκε ο Farina με το κατά παραγγελία ‘’ντύσιμο’’ γυμνών ιταλικών σασσί με δικά του αμαξώματα για λογαριασμό πλούσιων πελατών. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εξελίχθηκε όμως το στούντιο Pininfarina χάρη σε καταπληκτικές δημιουργίες, όπως η Cisitalia 202, σε έναν προνομιακό εταίρο μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων στους τομείς σχεδιασμού και τεχνικής εξέλιξης.
Από τη δεκαετία του 50 και μετά σχεδιάζουν ο Βattista Farina και ο γιος του Sergio (1926 – 2012), που εργάζεται πλέον στην οικογενειακή επιχείρηση, τα περισσότερα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Ferrari.
Ο ιταλικός οίκος δημιούργησε μεταξύ άλλων τη Ferrari 308 GTS που πρωταγωνιστούσε στην τηλεοπτική σειρά Magnum, την εκρηκτική F40 και την άκρως εντυπωσιακή Testarossa. Επίσης έκλεβε συνεχώς την παράσταση σε διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου με μοναδικές ειδικές εκδόσεις μοντέλων της Lancia και της Ferrari.
Μεγάλο πελατολόγιο
Οι Ιταλοί σχεδιαστές δεν περιορίστηκαν ωστόσο στη Ferrari, αλλά προσέφεραν την έμπνευσή τους και σε μάρκες, όπως η Alfa Romeo, η Maserati, η Ford και η Volvo. Από τα σχεδιαστήριά τους προέρχονται το Fiat 124 Sport Spider, τα Peugeot 306 Cabriolet, 404 και 504 Coupe, ενώ σφυρηλατήθηκαν στενοί δεσμοί και με την αμερικανική Cadillac.
Δεν είναι ευρέως γνωστό, όμως από το 1958 έως το 1960 δραστηριοποιήθηκε ο οίκος Pininfarina με την κατασκευή του αμαξώματος της Cadillac Eldorado Brougham και από το 1988 έως το 1993 της Cadillac Allante. Τις υπηρεσίες τους προσέφεραν οι Ιταλοί και σε βρετανικές φίρμες, όπως τις Austin, MG, Morris, Riley και Wolseley.
Ο ίδιος ο πατέρας και ο γιος Farina σχεδίασαν μόνον λίγα αυτοκίνητα εξολοκλήρου. Η φιλοσοφία τους ήταν να αναθέτουν εσωτερικά σε νέους σχεδιαστές αυτή την αποστολή, οι οποίοι ανταγωνίζονταν μεταξύ τους και έτσι προέκυπταν σπουδαίες δημιουργίες.
Ηλιοροφές και τρένα
O ιταλικός οίκος διεύρυνε σταδιακά τα πεδία δράσης του και εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου σε σπεσιαλίστα όσον αφορά στην εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτροκίνητων μεταλλικών ηλιοροφών με σπαστά τμήματα για τη Ford, τη Mitsubishi και τη Volvo.
Σήμερα λειτουργεί η εταιρεία Pininfarina ως πάροχος υπηρεσιών στους τομείς του σχεδιασμού και της βιομηχανίας. Μεταξύ άλλων σχεδιάζει ακόμη και τρένα υψηλών ταχυτήτων, ενώ τη σφραγίδα του φέρουν και οι συρμοί του τραμ της Αθήνας.
Μετά τον θάνατο του Battista το 1966 ανέλαβε τη διοίκηση της επιχείρησης ο γιος του Sergio και αργότερα ο εγγονός του Andrea. Ο τελευταίος έχασε τη ζωή του το 2008 σε ένα τροχαίο δυστύχημα με μία Vespa και από τότε έγινε Νούμερο Ένα ο αδελφός του, Πάολο.
Το 2015 εξαγόρασε ο ινδικός όμιλος Mahindra το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας Pininfarina, ενώ το 2018 προκάλεσε ο ιταλικός οίκος μεγάλη αίσθηση με το εντυπωσιακό ηλεκτρικό σπορ μοντέλο Battista, που φέρει το όνομα του ιδρυτή του.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!