RAW, το πρώτο Koenigsegg κάτω από ένα εκατ. ευρώ (pics)
Είτε μιλάμε για το CCX είτε για τα Agera RS, Regera, Jesko ή το πρόσφατα παρουσιασθέν Gemera, όλα τα μοντέλα της Koenigsegg έχουν ένα κοινό σημείο, δηλαδή οι τιμές τους ξεπερνούν σε κάθε περίπτωση το ένα εκατομμύριο ευρώ. Μάλιστα σε ορισμένες ειδικές περιπτώσεις, όπως το εξαιρετικό συλλεκτικό μοντέλο One:1, κοστίζουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο εδώ και χρόνια κυκλοφορεί η φήμη για το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου της σουηδικής μάρκας με πενταψήφια και όχι εξαψήφια πλέον τιμή αγοράς.
Οι φήμες φαίνεται ότι ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αν κρίνουμε από τις ψηφιακές φωτογραφίες που δημοσιοποίησε η ‘’Raw Design House’’, μία θυγατρική φίρμα της Koenigsegg που ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή Σάσα Σελιπάνοφ. Κάτω από την καθοδήγηση του Σελιπάνοφ και του ιδιοκτήτη της Koenigsegg, Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ, σχεδίασε ο νεαρός ντιζάινερ Εσα Μουστόνεν ένα συναρπαστικό πειραματικό μοντέλο.
Αποστολή του είναι να εξελιχθεί σε πρώτο μέλος της υπομάρκας ‘’Raw by Koenigsegg’’ και ταυτόχρονα σε ένα εντελώς νέο μοντέλο παραγωγής, πλασαρισμένο τιμολογιακά κάτω από τα μέχρι τώρα γνωστά αυτοκίνητα των Σουηδών.
O σχεδιασμός της συγκεκριμένης μελέτης εμπεριέχει τυπικά στοιχεία της Koenigsegg, όπως είναι για παράδειγμα το μπροστινό παρμπρίζ που αγκαλιάζει τα πλευρά, το εντυπωσιακό πίσω μέρος και η χαρακτηριστική οροφή με τη διπλή καμπούρα. Στο πίσω μέρος δεν προβλέπονται επί τους ουσίας πρόβολοι, αλλά υπάρχει ένας γιγαντιαίος διαχύτης και εν μέρει γυμνοί τροχοί.
Είναι επίσης προφανές από το οπτικό υλικό, ότι το concept car Raw by Koenigsegg διαθέτει αισθητά μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις και κοντύτερο μεταξόνιο συγκριτικά με τα μοντέλα παραγωγής Regera και Gemera, αν και η εταιρεία δεν αποκαλύπτει ακόμη συγκεκριμένα νούμερα και στοιχεία.
Στον πυρήνα αυτής της σχεδιαστικής μελέτης βρίσκονται το μονοκόκ αμάξωμα από καρβονικά υλικά και η τριθέσια διάταξη του εσωτερικού. Όπως στη θρυλική McLaren F1, έτσι κι εδώ κάθεται ο οδηγός στο κέντρο και λοξά αριστερά και δεξιά πίσω του οι άλλοι δύο συνεπιβάτες. Για κινητήρας χρησιμοποιείται ο τρικύλινδρος χωρητικότητας δύο λίτρων της Gemera, που εκτιμάται ότι θα αποδίδει 700 ίππους.
Οι Σουηδοί έχουν περιορίσει το βάρος του αυτοκινήτου στα 700 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και έχουν πετύχει έτσι μία σχέση κιλών ανά ίππο 1 προς 1, όπως δηλαδή και στην Koenigsegg One:1 των 1.360 κιλών και των ισάριθμων αλόγων.
Αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο πότε –και αν- θα κυκλοφορήσει στην αγορά το μοντέλο παραγωγής, κάτι που ισχύει και για τη νέα υπομάρκα Raw by Koenigsegg. Προς το παρόν πάντως οι Σουηδοί όχι μόνον δεν τεμπελιάζουν, αλλά εργάζονται πυρετωδώς προκειμένου να ανταποκριθούν στις παραδόσεις των μοντέλων Regera και Jesko στους πελάτες τους. Το 2021 θα ξεκινήσουν οι πρώτες παραδόσεις της Koenigsegg Gemera και μετά –ποιος ξέρει;- ίσως δούμε στους δρόμους και το προσιτότερο αδελφάκι τους με βάση το εντυπωσιακό concept car.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!