Το νέο Ford Puma ST «δαγκώνει» με 200 ίππους (pics & vids)

Πέτρος Σηφαλάκης
Το νέο Ford Puma ST «δαγκώνει» με 200 ίππους (pics & vids)
Τα μηχανικά μέρη του Fiesta ST και η ειδική περιποίηση από τη Ford Performance δίνει έναν άλλο αέρα στο κορυφαίο Puma, για όσους επιθυμούν επιδόσεις hot hatch αλλά υπερυψωμένο αμάξωμα.

Το πρώτο SUV της Ford με τον κωδικό ST για την ευρωπαϊκή αγορά, είναι το νέο Puma ST που μόλις παρουσιάστηκε. Οι άνθρωποι της μάρκας είχαν δηλώσει από νωρίς τις προθέσεις τους και η κατασκευή της συγκεκριμένης έκδοσης θεωρούταν δεδομένη. Η κατηγορία των σπορ μικρών SUV δεν έχει συσταθεί ακόμη, ωστόσο η Ford Performance δεν δίστασε και μετέτρεψε το Puma σε ένα πραγματικό «όπλο». Από τις βασικές εκδόσεις του, το μοντέλο έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και στην κορυφαία ST συναντάμε παχύτερες αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω, πάχους 24 και 28 χιλιοστών αντίστοιχα. Οι αναρτήσεις έχουν σφίξει, διαθέτουν ελατήρια force vectoring, αμορτισέρ Hitachi twin-tube frequency-reactive dampers και η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί ελαφρώς.

Στο μάτι SUV, στο δρόμο hot hatch!

Νέο και κατά 25% ταχύτερο είναι το σύστημα διεύθυνσης, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω έχει 40% μεγαλύτερη ακαμψία σε σχέση με το Fiesta ST. Η Ford δηλώνει ότι το Puma ST έχει 17% μεγαλύτερα φρένα από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου και τους τροχούς των 19 ιντσών τους τυλίγουν σπορ ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S. Τα δισκόφρενα μπροστά είναι διαμέτρου 325 χιλιοστών και πίσω, 271 χιλιοστών. Ο κινητήρας που συναντάμε κάτω από το καπό του Puma ST είναι ο αναμενόμενος και προέρχεται από το Fiesta ST. Πρόκειται για ένα τρικύλινδρο τούρμπο σύνολο των 1.5 λίτρων με απόδοση 200 ίππων και 320 Nm ροπής. Η κίνηση περνά εμπρός μέσω ενός χειροκίνητου σασμάν των έξι σχέσεων και προαιρετικά, υπάρχει μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης! Μιλάμε για το πρώτο SUV αυτής της κατηγορίας που μπορεί να εφοδιαστεί με μηχανικό μπλοκέ και η Ford Performance το τόλμησε, αποδεικνύοντας ότι δεν δημιουργεί ένα απλώς γρήγορο μικρό SUV αλλά ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της μάρκας, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση βρίσκεται στα 6,0 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, με εκπομπές ρύπων στα 134 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, με βάση τον κύκλο NEDC. Φυσικά ως ένα μοντέλο που έχει το σήμα ST στη μάσκα, συναντάμε Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις από στάση και εξάτμιση που μπορεί να προσαρμόσει το επίπεδο ήχου που παράγει, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεχθεί. Υπάρχει το Eco, Normal, Sport και Track, με τα δύο τελευταία να ευνοούν τη γρήγορη οδήγηση και τα δύο πρώτα, την καθημερινότητα και την οικονομία.

 

Ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά

Εξωτερικά το νέο Ford Puma ST ξεχωρίζει από τη μεγάλη αεροτομή, τη γρίλια με το έμβλημα ST, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τις 19άρες ζάντες αλουμινίου αποκλειστικής σχεδίασης και τα μαύρα γυαλιστερά τμήματα, όπως τους καθρέπτες, την οροφή, το διαχύτη και λοιπά. Παράλληλα το νέο χρώμα λανσαρίσματος με τον κωδικό Mean Green βοηθά το σπορ μικρό SUV να ξεχωρίσει κατευθείαν από τα συμβατικά αδερφάκια του καθώς προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση ST και αναδεικνύει τις χρωματικές αντιθέσεις. Στο εσωτερικό υπάρχει νέο flat bottom τιμόνι, αλουμινένια πεταλιέρα, καθίσματα της Recaro, νέος επιλογέας και σήματα ST. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών αλλάζει γραφικά ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και οι χώροι παραμένουν αναλλοίωτοι. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 456 λίτρων. Το Megabox των 80 λίτρων που συναντάμε στα υπόλοιπα Puma, υπάρχει κανονικά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!