Ισχυρότερο και πιο φρέσκο σχεδιαστικά το Hyundai i30 N (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Ισχυρότερο και πιο φρέσκο σχεδιαστικά το Hyundai i30 N (pics)
Μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές έκανε η Hyundai στο σπορ μοντέλο της, το i30 N, φρεσκάροντάς το σχεδιαστικά και δίνοντας την επιλογή ενός σύγχρονου, διπλοσύμπλεκτου, αυτόματου σασμάν.

Η επίσημη παρουσίαση του ανανεωμένου Hyundai i30 N μόλις έγινε και πλέον, έχουμε φωτογραφίες της Hyundai, τόσο από το εξωτερικό του, όσο και από το εσωτερικό του. Αισθητικά διαφοροποιείται κυρίως στο εμπρός μέρος ακολουθώντας τις κινήσεις που έγιναν και στην υπόλοιπη γκάμα του i30. Τα φωτιστικά σώματα μπροστά, η μάσκα και ο προφυλακτήρας έχουν πιο επιθετική εμφάνιση και πίσω, τα νέα γραφικά στα LED φανάρια δίνουν νέα υπογραφή στο μοντέλο, όπως και οι μεγαλύτερες εξατμίσεις. Οι δύο παραλλαγές σε αμάξωμα Hatchback και Fastback συνεχίζονται, ωστόσο για την ώρα οι φωτογραφίες προέρχονται μόνο από το πρώτο. Στο κομμάτι του κινητήρα συναντάμε τον ίδιο τούρμπο τετρακύλινδρο των 2.0 λίτρων που αποδίδει στη βασική έκδοση 250 ίππους και 353 Nm ροπής, ενώ στην ισχυρότερη Performance, 280 ίππους και 392 Nm ροπής, δηλαδή 5 ίππους και 39 Nm ροπής περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο.

Για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο

Τα μεγάλα νέα έρχονται στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η βασική επιλογή συνεχίζει να είναι ένα εξάρι χειροκίνητο, όμως ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ένα οκτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη με το όνομα N DCT. Φυσικά υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές και διαθέτει αρκετά συστήματα. Το NGS (N Grin Shift) έχει ένα κουμπί πάνω στο τιμόνι το οποίο όταν πατηθεί, σηκώνει τη μέγιστη πίεση της τουρμπίνας για 20 δευτερόλεπτα, το NPS (N Power Shift) που όταν ο οδηγός πατά το γκάζι πάνω από 90% συνεχίζει να προσφέρει ένα απόθεμα ροπής κατά την αλλαγή ώστε να μην χάνει καθόλου επιτάχυνση στο σύντομο διάστημα που απαιτείται για να μπει η επόμενη σχέση και το NTS (N Track Sense Shift) το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα σε συνθήκες οριακής οδήγησης για καλύτερη λειτουργία του αυτόματου σασμάν.

 

Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες, με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα για την έκδοση των 280 ίππων, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Στο i30 N Performance συνεχίζει να υπάρχει ως στάνταρ το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες και το πρόγραμμα οδήγησης. Τα Eco, Normal, Sport, N και N Custom επεμβαίνουν στην ανάρτηση, στο τιμόνι, στο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, στο διαφορικό, στο κιβώτιο και στην εξάτμιση, ενώ υπάρχουν συστήματα όπως το Rev Matching για την προσομοίωση της τεχνικής μύτη-τακούνι στο χειροκίνητο και το Launch Control για βέλτιστη εκκίνηση από στάση.

Οι τροχοί της βασικής έκδοσης έχουν 18 ίντσες διάμετρο και ελαστικά Michelin Super Sport, ενώ η Performance έχει 19άρες ζάντες με ελαστικά Pirelli P Zero. Και στις δύο συναντάμε τη μπάρα θόλων πίσω στο πορτμπαγκάζ για καλύτερη ακαμψία του αμαξώματος. Τα φρένα του Performance αποτελούνται από δίσκους 360 χιλιοστών εμπρός, έναντι των 345 χιλιοστών της απλής έκδοσης. Στο εσωτερικό έχουμε μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στις 10,25 ίντσες, υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του i30, στο N έχουμε τα δύο μπουτόν στο τιμόνι για εύκολη πρόσβαση στα οδηγικά προφίλ του αυτοκινήτου, πεντάλ αλουμινίου, νέο επιλογέα, σπορ καθίσματα και μια προαιρετική επιλογή για δύο ακόμη πιο σπορ μπάκετ που έχουν χαμηλότερο βάρος κατά 2,2 κιλά και φωτιζόμενο το σήμα N. Η εμπορική πορεία του νέου i30 N θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2021 στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!