Ottobahn: Με εναέρια, αυτόνομα βαγόνια ενάντια στο μποτιλιάρισμα (pics & vid)

Gazzetta team
Ottobahn: Με εναέρια, αυτόνομα βαγόνια ενάντια στο μποτιλιάρισμα (pics & vid)
Η γερμανική νεοφυής επιχείρηση Ottobahn εξέλιξε ένα δίκτυο αυτόνομων, εναέριων βαγονιών για να παρακάμψει τα κυκλοφοριακά εμφράγματα, ενώ οι πελάτες θα καλούν με ειδική εφαρμογή τις καμπίνες στο σημείο όπου τους βολεύει καλύτερα.

Η ιδέα των εναέριων τρένων δεν είναι καινούρια και εφαρμόζεται με επιτυχία σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Ο διασημότερος εναέριος συρμός βρίσκεται στη γερμανική πόλη Βούπερταλ και λειτουργεί εδώ και σχεδόν 120 χρόνια, ενώ αντίστοιχα μέσα μεταφορών χρησιμοποιούνται και σε αρκετές νοτιοαμερικανικές πόλεις, όπως η Λα Παζ της Βολιβίας.

Tα βαγονάκια μεταφέρουν επιβάτες ή εμπορεύματα.

Η νεοφυής εταιρεία Ottobahn με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας πιστεύει ότι το μέλλον ανήκει σε αυτό το μεταφορικό μέσο και εξέλιξε ένα αντίστοιχο σύστημα μετακινήσεων με εναέριες ράγες και καμπίνες που ξεχωρίζει με τις καινοτομίες του. Οι υποδομές του είναι απλές και απαρτίζονται από ατσάλινες ράγες που στηρίζονται σε στύλους ύψους πέντε έως δέκα μέτρων από το έδαφος. Από αυτές τις ράγες κρέμονται τα βαγονάκια που μπορούν να μεταφέρουν έως τέσσερις επιβάτες ή δύο ευρωπαλέτες για εμπορεύματα και χρησιμοποιούν ατομικούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι επικάθονται πάνω στις ράγες.

Η κλήση του βαγονέτου γίνεται μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό.

 

Σε αντίθεση με όλα τα μέχρι τώρα γνωστά εναέρια αστικά συστήματα μεταφοράς, εδώ δεν προβλέπονται συγκεκριμένες στάσεις και αφετηρίες. Ο επιβάτης καλεί μέσω εφαρμογής του κινητού του σε οποιοδήποτε σημείο του δικτύου και η καμπίνα καταφτάνει εκεί, χαμηλώνει σαν ασανσέρ με ειδικό μηχανισμό μέχρι το έδαφος, τον παραλαμβάνει και τον πηγαίνει στον προορισμό του.

Να σημειώσουμε ότι η απαιτούμενη ενέργεια για το κατέβασμα και το ανέβασμα της καμπίνας στο αρχικό της ύψος είναι μεγαλύτερη από εκείνη που καταναλώνεται κατά την κίνηση του βαγονιού, οπότε δεν είναι προς το παρόν γνωστό αν θα προέρχεται από ενσωματωμένες μπαταρίες στις καμπίνες ή από ηλεκτροφόρες ράγες.

Oι καμπίνες ανεβοκατεβαίνουν σαν ασανσέρ.

Η ταχύτητα των βαγονιών σε αστικό περιβάλλον θα κυμαίνεται περίπου στα 60 χλμ./ώρα, ενώ για διαδρομές εκτός πόλης θα φτάνουν τα επίπεδα ενός κανονικού τρένου. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας έχουν δημιουργήσει ήδη μία πρωτότυπη καμπίνα που εκθέτουν στις εγκαταστάσεις τους και η οποία είναι απλά δομημένη, αλλά διαθέτει καθίσματα πολυθρόνες και μοντέρνα tablet. Δεν πρόκειται πάντως για κάποιο ουτοπικό όραμα, αλλά για ένα project με άμεσες προοπτικές, καθώς η πρώτη πιλοτική διαδρομή θα λειτουργήσει ήδη περί τα τέλη του 2020 σε μία από τις βιομηχανικές ζώνες του Μονάχου, ενώ οι υπεύθυνοι της Ottobahn υποστηρίζουν ότι το σύστημα εναέριας και αυτόνομης μετακίνησης θα είναι ώριμο για μαζική χρήση σε περίπου έναν χρόνο.

To εσωτερικό της τετραθέσιας καμπίνας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!