Καθαρόαιμο αγωνιστικό για το δρόμο η νέα Porsche 911 GT3 (vids)
Με την 911 η Porsche αποδεικνύει συνεχώς ότι με την ίδια βάση, καταφέρνει κάθε φορά να φτιάξει ένα ολοκαίνουργιο και πολύ καλύτερο αυτοκίνητο. Αισθητικά παραμένει στο ίδιο μοτίβο, απλώς εξελίσσεται, ενώ το ίδιο φαίνεται ότι ισχύει για όλους τους τομείς, ακόμη και τους κινητήρες. Η νέα 911 με τον κωδικό 992 παρουσιάστηκε το 2019, ακόμη όμως βγαίνουν καινούργιες εκδόσεις. Αυτή που μας αφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η νέα GT3.
Παραδοσιακά οι GT3 απευθύνονται σε εκείνους που ζητούν κάτι ακόμη περισσότερο από την 911 τους στο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας. Έχουν αγωνιστικό χαρακτήρα εστιασμένο προς την οδήγηση στην πίστα, διαθέτουν χαμηλό βάρος και εξελιγμένη αεροδυναμική, μαζί με ψαγμένες λύσεις στο στήσιμο, το σύστημα πέδησης και τη γενικότερη γεωμετρία του αμαξώματος. Η νέα 911 GT3 χρησιμοποιεί έναν boxer κινητήρα των 4.0 λίτρων, ατμοσφαιρικό και εξακύλινδρο, που στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. και έχει απόδοση που αγγίζει τους 510 ίππους και τα 470 Nm ροπής.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσα από ένα αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη PDK των επτά σχέσεων με ειδικές για τη GT3 ρυθμίσεις. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίες με 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 317 χλμ./ώρα, ενώ οι διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη GT3 είναι... χαοτικές! Ενδεικτικό για το τελευταίο, είναι ο χρόνος που πετυχαίνει η νέα 911 GT3 (992) στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. 6 λεπτά και 59,927 δευτερόλεπτα, ή αλλιώς, σχεδόν 17 δευτερόλεπτα ταχύτερος σε σχέση με την προηγούμενη GT3! Καταλαβαίνουμε ότι τα 17 δευτερόλεπτα είναι μια τεράστια διαφορά, ειδικά όταν η ισχύς του κινητήρα δεν είναι μεγάλη, όπως εδώ. Παρακάτω ακολουθεί το βίντεο με τον γύρο της νέας GT3 στο Νίρμπουργκρινγκ.
Προφανώς η Porsche δεν έκανε απλώς μερικές αλλαγές στη GT3 αλλά έφτιαξε σχεδόν ένα νέο αυτοκίνητο, σε σχέση με τις «απλές» 911 Carrera, για παράδειγμα. Στο Τσουφενχάουζεν λένε ότι η ανάρτηση της GT3 δεν έχει καμία σχέση με αυτή των Carrera, ούτε ένα κοινό μηχανικό μέρος. Πρόκειται για την ανάρτηση που βρίσκουμε στις 911 RSR και GT3 Cup, δηλαδή τις αγωνιστικές, απλά με τις ανάλογες ρυθμίσεις για να μπορεί το αυτοκίνητο να κυκλοφορεί και στο δρόμο με ασφάλεια. Οι επιλογές που έκαναν οι μηχανικοί χαρίζουν τρομερή απόκριση στις εντολές του συστήματος διεύθυνσης, παρέχουν σταθερότητα και έλεγχο σε κάθε οδόστρωμα ακόμη και στο όριο. Η διάταξη της πίσω ανάρτησης στη GT3 είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Η Porsche για ακόμη μια φορά μας λέει ότι στην αεροδυναμική έγινε πολύ προσεκτική δουλειά. Η GT3 προσφέρει 50% περισσότερη κάθετη δύναμη συγκριτικά με την προηγούμενη GT3. Τα πτερύγια ρυθμίζονται και στη θέση Performance, όπου είναι και η πιο... hardcore, η κάθετη δύναμη αυξάνεται κατά 150%! Σε συνδυασμό με το απίστευτο σύστημα πέδησης, που αποτελείται από δίσκους 408 χιλιοστών εμπρός και 390 χιλιοστών πίσω, αλλά και τους τροχούς με διάσταση ελαστικού 315/30 για τον πίσω άξονα σε ζάντες 21 ιντσών, δημιουργείται ένα απόλυτο σύνολο για την πίστα. Προαιρετικά, τα φρένα μπορούν να είναι κεραμικά PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes). Ακόμη και με τα «απλά» φρένα πάντως, το σύστημα ζυγίζει 17% λιγότερο από την προηγούμενη GT3.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται και από το χρονόμετρο με Lap Trigger που μπορεί να συνδεθεί με smartphone και να κρατήσει ακριβές γυρολόγιο στην πίστα για να έχει ο οδηγός εικόνα των χρόνων που πετυχαίνει, σε πραγματικό χρόνο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!