Dacia Spring: Πότε έρχεται το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο (pics & vid)
Η Dacia υπόσχεται ότι το Spring θα είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Επομένως, το κόστος του πιθανώς θα βρίσκεται στη σφαίρα των 20.000 ευρώ, ενώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» -αν υποθέσουμε ότι θα την προλάβει το εμπορικό του λανσάρισμα στη χώρα μας- θα κοστίζει όσο ένα συμβατικό μικρό αυτοκίνητο.
Με τα παραπάνω δεδομένα και μόνο, η Dacia αναμένεται να ξεπουλήσει όσα Spring και αν καταφέρει να παράξει. Όχι μόνο στις λιανικές πωλήσεις μάλιστα, καθώς το μοντέλο -όπως ανακοίνωσε επίσημα η ρουμανική μάρκα μαζί με τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ημερομηνία έναρξης της παραγωγής του- θα διατίθεται επίσης σε ειδική έκδοση με την ονομασία Business για εταιρείες ενοικιάσεως και κοινής χρήσης αυτοκινήτων, καθώς και ως επαγγελματικό mini van χωρίς πίσω κάθισμα με την ονομασία Cargo, για παραδόσεις αγαθών σε αστικές περιοχές.
Όπως και κάθε Dacia, έτσι και το Spring σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με στόχο το εξαιρετικά χαμηλό κόστος, τόσο αγοράς όσο και χρήσης. Για να το καταφέρει αυτό η Dacia σκέφτηκε έξυπνα και κράτησε το βάρος και το μέγεθος του λιλιπούτειου ηλεκτρικού crossover στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο, με δεδομένο όμως ότι έπρεπε να φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες και τις αποσκευές τους.
Μέγιστα αποδοτικό
Θεωρητικά, η Dacia πέτυχε σε όλα. Για το κόστος ήδη έγινε αναφορά, οπότε αξίζει να σημειώσουμε ότι το βάρος είναι 970 κιλά -πούπουλο με τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- ενώ το μήκος των 3,734 μέτρων θέτει το αυτοκίνητο στο όριο μεταξύ των κατηγοριών Α και B. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι ένα καθαρόαιμο όχημα πόλης.
Παρά τις πολύ μικρές διαστάσεις, το υπερυψωμένο τύπου SUV αμάξωμα επιτρέπει την άριστη εκμετάλλευση των χώρων, με αποτέλεσμα άνετες θέσεις για 4 άτομα και 290 λίτρα διαθέσιμο όγκο αποσκευών.
άρη στο μικρό βάρος αλλά και στην ξεκάθαρα αστική φύση του Dacia Spring, η ανάγκη για κινητήρα μεγάλης ισχύος αλλά και μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας αντίστοιχα δεν υπάρχει. Έτσι ο οδηγός έχει το όφελος ότι δεν χρειάζεται να περιμένει μέρες εμπρός από μια πρίζα για μια πλήρη φόρτιση, ακόμα και αν αυτή είναι απλή οικιακή.
Πιο συγκεκριμένα, σε μια ελαφρά ενισχυμένη οικιακή σούκο πρίζα με ασφάλεια 16Α το Spring φορτίζει πλήρως σε 8 ώρες και 30 λεπτά, με wallbox 7,4 kW σε λιγότερο από 5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 30 kW DC (συνεχούς ρεύματος), φτάνει το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του σε 50 περίπου λεπτά.
Ιδανικό για την πόλη
Σε επίπεδο επιδόσεων ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας των μόλις 44 ίππων, αλλά με 125 Nm ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του, εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ. Για την επίτευξη των 100 χλμ./ώρα ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει αρκετά ωστόσο, δηλαδή 19,1 δλ. Με τα δεδομένα της αποκλειστικά αστικής χρήσης, οι επιδόσεις και η μέγιστη ταχύτητα είναι περισσότερο από ικανοποιητικές.
Η επίτευξη εμβέλειας 230 χιλιομέτρων σε μικτή χρήση ή 305 εντός πόλης με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 27,4 kWh, σημαίνει ότι επιτυγχάνονται μέρες χρήσης χωρίς ανάγκη ενδιάμεσης φόρτισης.
Αισθητικά το νέο Dacia Spring ξεχωρίζει ευχάριστα, έχοντας περιπετειώδη και νεανικό χαρακτήρα τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό. Το ψηφιακό ταμπλό με το 7'' σύστημα multimedia θα είναι στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις εξοπλισμού. Ειδικά η ειδική έκδοση Business που απευθύνεται σε εταιρείες ενοικίασης και κοινής χρήσης οχημάτων, θα έχει εγκατεστημένο όλο το hardware και software που είναι αναγκαίο για τον απομακρυσμένο, μέσω κινητού, έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Dacia Spring δεν προσφέρει στοιχεία πολυτέλειας, ωστόσο σε ότι αφορά την πρακτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια δεν κάνει εκπτώσεις. Κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία φώτων, 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόματης πέδησης και προειδοποίησης για την αποφυγή ατυχήματος και πολλά ακόμα στοιχεία βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ ανάλογα με την έκδοση θα διατίθενται βασικά ή αρκετά προηγμένα συστήματα πολυμέσων.
Ακόμα και μόνο μέσω της ανάγνωσης των χαρακτηριστικών του, το νέο Dacia Spring δείχνει πως αξίζει να μπει ψηλά στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων πόλης. Κυρίως διότι συνδυάζει την ευκολία, την οικονομία και την εξαιρετικά ευχάριστη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το κόστος των συμβατικών -αν συνυπολογιστεί η επιδότηση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!