Εννέα μάρκες αυτοκινήτων που άλλαξαν... εθνικότητα! (pics)
Ο κόσμος του αυτοκινήτου αποτελείται από διάφορες εταιρείες διαφόρων «μεγεθών» και βλέπουμε πάρα πολύ συχνά νέους «γάμους» μεταξύ γνωστών μαρκών της αγοράς. Υπάρχουν πολλά χαρακτηριστικά παραδείγματα όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, εστιάζουμε σε αυτούς που έγιναν μεταξύ εταιρειών διαφορετικής «καταγωγής». Φυσικά αυτό δεν σημαίνει πως είναι κάτι κακό αφού τις περισσότερες φορές ωφελούνται και οι δύο πλευρές, για διαφορετικούς λόγους.
Για παράδειγμα, όταν η Ford είχε στην κατοχή της την Volvo, τη Land Rover και τη Jaguar, οι τρεις μάρκες είχαν πάρει την κάτω βόλτα και είχαν μείνει αρκετά πίσω στις πωλήσεις, λόγω της λάθος διαχείρισης. Πλέον, η πρώτη ανήκει στην κινεζική Geely και οι υπόλοιπες δύο στην ινδική Tata, οι οποίες δεν ανακατεύονται με τις εταιρείες και απλώς τις χρηματοδοτούν. Σήμερα και οι τρεις είναι δυνατότερες από ποτέ. Πάμε να δούμε και τις υπόλοιπες!
Opel
Η γερμανική Opel ήταν ιδιοκτησία της αμερικανικής General Motors για δεκαετίες και τώρα, πέρασε κάτω από την ομπρέλα του γαλλικού ομίλου PSA. Ήδη τα πρώτα αυτοκίνητα με πλατφόρμες της Peugeot-Citroen είναι γεγονός (Grandland X) και η γερμανική φίρμα ετοιμάζει διάφορα Plug-In Hybrid πρότζεκτ, με τεχνολογία «δανεική» από τους Γάλλους.
MINI
Η αναβίωση του θρυλικού MINI έγινε το 2001 και από το 2000, η βρετανική φίρμα που κατασκεύαζε το μικρό αυτοκίνητο είχε περάσει στα χέρια της γερμανικής BMW. Έκτοτε, έχουν παρουσιαστεί άλλες δύο γενιές και βέβαια, έχουμε δει από πεντάθυρες και κάμπριο παραλλαγές μέχρι το SUV Countryman και το ιδιαίτερο Paceman.
Bentley
Η Bentley αγοράστηκε από το Volkswagen Group στις αρχές του 21ου αιώνα. Πλέον οι πωλήσεις της είναι καλύτερες από ποτέ και τα ταμεία της είναι γεμάτα για να μπορεί να εξελίσσει όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, φτιάχνοντας μια πληρέστατη και... πολυτελέστατη γκάμα οχημάτων που πλέον περιλαμβάνει και SUV.
Rolls Royce
Άλλη μια βρετανική μάρκα που ανήκει σε γερμανικό όμιλο είναι η Rolls Royce, που πλέον είναι ιδιοκτησία της BMW, μαζί με τη MINI. Πουλήθηκε από τη Vickers το 1998 και η Volkswagen έκανε καλύτερη χρηματική πρόταση από τη BMW, η τελευταία όμως δεν το έβαλε κάτω και την απέκτησε λίγα χρόνια μετά. Σήμερα έχει αρκετά μοντέλα στην γκάμα της και πετυχαίνει αξιοζήλευτες πωλήσεις.
Lamborghini
Η ιταλική Lamborghini έχει περάσει από πολλούς «ιδιοκτήτες» μέχρι να φτάσουμε στο 1998, όπου την αγόρασε το Volkswagen Group. Έκτοτε, είναι υπό την επίβλεψη της Audi και έχει ικανό μπάτζετ για να εξελίσσει πανίσχυρα και εντυπωσιακά αυτοκίνητα με μεγάλους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Σε λιγότερο από ένα μήνα θα δούμε και το νέο της SUV, την Urus.
JLR
Η Jaguar Land Rover τα τελευταία χρόνια που ανήκε στη Ford διέγραφε μια εξαιρετικά πτωτική πορεία με γερασμένη και συντηρητική γκάμα αυτοκινήτων που «τραβούσε» ελάχιστους. Το τελευταίο αφορούσε κυρίως την Jaguar αφού η Land Rover έχει το δικό της κοινό με παραδοσιακή δύναμη τα Range Rover και τα Discovery.
Όταν η JLR πέρασε στα χέρια της ινδικής Tata, στις αρχές του 2008 παρουσιάστηκε και η XF που έδωσε άλλη πνοή στην γκάμα της Jaguar και τώρα πια, έχει πολλά και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα όπως είναι η νέα F-Type ή τα SUV F-Pace και E-Pace, χωρίς να ξεχνάμε τις κορυφαίες λιμουζίνες XE και XJ.
SsangYong
H κορεάτικη SsangYong ανήκει στην ινδική Mahindra και από τότε, έχουν γίνει άλματα στην κατασκευή και την εξέλιξη των αυτοκινήτων τους. Παλαιότερα χρησιμοποιούσαν μηχανικά μέρη από τη Daimler (Mercedes-Benz) όμως πλέον εξελίσσουν τα δικά τους και προσφέρουν ενδιαφέροντα αυτοκίνητα με χαρακτήρα, όπως το νέο Tivoli για παράδειγμα.
Volvo
Η σουηδική Volvo έχει κάποια χρόνια που ανήκει στη Geely, έναν κινέζικο κολοσσό που χρηματοδοτεί την εταιρεία. Εννοείται ότι η σουηδική ταυτότητα δεν έχει χαθεί και η «μεταγραφή» από τη Ford μόνο καλό έκανε στη Volvo, κάτι που εύκολα διαπιστώνεται με μια γρήγορη ματιά στα κορυφαία νέα μοντέλα που προσφέρει. Η Σειρά 90 είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως και η Σειρά 60 που είναι σε φάση ανανέωσης, με το XC60 να έχει ήδη καταφτάσει.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!