Ποια υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα κυριαρχούν στην Ευρώπη;
Σήμερα, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο διαδεδομένα από ποτέ και σύντομα θα έρθει η... απόλυτη κυριαρχία τους, αφού ήδη έχουν γίνει τεράστια άλματα στην τεχνολογία τους! Στην Ελλάδα, έχουμε αρκετές πωλήσεις υβριδικών, λιγότερες των Plug-In Hybrid (επαναφορτιζόμενα υβριδικά από εξωτερική πηγή) και ελάχιστες -λιγότερες από 40 πέρυσι- στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Ποιο είναι όμως το προφίλ των κορυφαίων, από πλευράς πωλήσεων, μοντέλων αυτών των κατηγοριών στην Ευρώπη; Η Jato Dyanmics, μας δίνει στοιχεία για τα πέντε δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας των υβριδικών, των επαναφορτιζόμενων υβριδικών και των ηλεκτρικών, για να έχουμε μια σαφή εικόνα. Η κατάταξη, καθώς και ο αριθμός πωλήσεων, αφορά τον Φλεβάρη του 2018 σε όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ συνολικά.
Συμβατικά υβριδικά, που δεν φορτίζουν από εξωτερική πηγή
Τα συμβατικά υβριδικά είναι βενζινοκίνητα μοντέλα που έχουν έναν υποστηρικτικό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αναλαμβάνει την κίνηση του οχήματος για μικρά χρονικά διαστήματα, σε χαλαρούς ρυθμούς κίνησης. Παράλληλα, βοηθάει στην πλήρη επιτάχυνση και το σύστημα προσφέρει αξιοσημείωτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς άγχος για την φόρτιση των μπαταριών κλπ. Βλέπουμε, πως απόλυτος κυρίαρχος σε αυτή την κατηγορία είναι η Toyota, καθώς τα τέσσερα κορυφαία μοντέλα, από τα πέντε, είναι δικά της.
1) Toyota Yaris Hybrid (7.111 μονάδες)
2) Toyota C-HR Hybrid (5.436 μονάδες)
3) Toyota Auris Hybrid (4.408 μονάδες)
4) Toyota RAV4 Hybrid (3.326 μονάδες)
5) Kia Niro Hybrid (1.853 μονάδες)
Plug-In Hybrid, υβριδικά που φορτίζουν από εξωτερική πηγή
Για πολλούς, τα Plug-In Hybrid είναι τα ιδανικά μοντέλα αυτή τη στιγμή στην αγορά καθώς συνδυάζουν την πραγματική οικονομία του ηλεκτροκινητήρα με τη σιγουριά που προσφέρει ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης, ως προς την αυτονομία και την ευκολία ανεφοδιασμού. Οι ηλεκτροκινητήρες τους μπορούν να κινήσουν και ανεξάρτητα το όχημα, συνήθως για περίπου 50-60 χιλιόμετρα ανά φόρτιση χωρίς να χρειαστεί να πάρει μπρος το συμβατικό μοτέρ και παράλληλα, όταν το σύστημα υβριδικής κίνησης ρυθμίζει εκείνο το ποσοστό χρήσης του κάθε κινητήρα, είναι πολύ οικονομικά και σε κατανάλωση βενζίνης. Εδώ, οι πωλήσεις είναι ισορροπημένες.
1) Volkswagen Passat GTE (1.034 μονάδες)
2) Volvo XC60 T8 (976 μονάδες)
3) Mitsubishi Outlander (924 μονάδες)
4) BMW Σειρά 2 Active Tourer (692 μονάδες)
5) Volkswagen Golf GTE (665 μονάδες)
Αμιγώς ηλεκτροκίνητα, που δεν χρησιμοποιούν μοτέρ εσωτερικής καύσης
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα έχουν «εκτοξευθεί» στις πωλήσεις τους τα τελευταία χρόνια και βλέπουμε πως ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν βαρύτητα στην εξέλιξη της τεχνολογίας τους, καθώς είναι κοινώς αποδεκτό πως θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Ήδη βλέπουμε πως τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας έχουν καλύτερες πωλήσεις από τα Plug-In Hybrid, γεγονός που «μαρτυρά» ότι υπάρχει μεγάλη προοπτική για τα επόμενα χρόνια, όταν βελτιωθούν τα δύο τους βασικά μειονεκτήματα, που δεν είναι άλλα από το χρόνο φόρτισης και την αυτονομία τους.
1) Renault Zoe (2.177 μονάδες)
2) Nissan Leaf (1.508 μονάδες)
3) Volkswagen e-Golf (1.403 μονάδες)
4) BMW i3 (1.130 μονάδες)
5) Smart ForTwo Electric Drive (741 μονάδες)
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!