Πέντε υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας αυτοκινήτων που μας άλλαξαν τη ζωή

Gazzetta team
Πέντε υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας αυτοκινήτων που μας άλλαξαν τη ζωή
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, συχνά προσθέτει διάφορα νέα συστήματα στον υποχρεωτικό εξοπλισμό ασφαλείας των αυτοκινήτων και θυμόμαστε τα πέντε σημαντικότερα.

Με αφορμή την προσθήκη του συστήματος eCall στο βασικό εξοπλισμό ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων που θα εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φτιάχνουμε μια λίστα με πέντε συστήματα που άλλαξαν ολοκληρωτικά το μέσο αυτοκίνητο.

Οι τεχνολογίες αυτές παρουσιάστηκαν ως καινοτομία από κάποιο κατασκευαστή, όμως η αποτελεσματικότητά τους και η ασφάλεια που προσδίδουν ώθησε τους αρμόδιους φορείς να τα κάνουν υποχρεωτικά για κάθε νέο τετράτροχο που εισάγεται σε αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δείτε ποια είναι!

Σύστημα ABS

 

Σήμερα, ένα νέο αυτοκίνητο είναι περισσότερο από αυτονόητο πως θα έχει ABS στο βασικό του εξοπλισμό, όμως δεν ίσχυε το ίδιο και το 2000, για παράδειγμα. Το Anti-Lock Braking System, όπως είναι το πλήρες όνομά του, επιτρέπει στον οδηγό να έχει τον έλεγχο του οχήματος και να στρίβει το τιμόνι ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού, αφού δεν μπλοκάρει τους τροχούς. Έτσι, πολλά ατυχήματα έχουν αποφευχθεί μέχρι σήμερα.

Σύστημα ESC

Ονομάζεται Electronic Stability Control και πολλές εταιρείες έχουν δικό τους όνομα για αυτό (ESP, VSA, VDC, PSM, DSC κλπ). Το εν λόγω σύστημα, όταν διαπιστώσει παρέκκλιση πορείας από αυτή που χαράσσει ο οδηγός με το τιμόνι, ενεργοποιεί τα φρένα με συγκεκριμένο τρόπο σε όποιον τροχό χρειαστεί και παράλληλα, κόβει την παροχή ισχύος, ώστε το όχημα να μην ξεφύγει της πορείας του. Έχει αποδειχθεί σωτήριο σε πολλούς ελιγμούς αποφυγής κινδύνου, ειδικά στα χέρια ενός άπειρου οδηγού.

DRL

Day Running Lights ή αλλιώς, φώτα ημέρας. Τα φώτα ημέρας μπορεί αρχικά να μην το καταλαβαίνει κανείς, όμως είναι ένα σημαντικό στοιχείο ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων! Ο λόγος δεν είναι τόσο γιατί το όχημα είναι περισσότερο ευδιάκριτο, όσο για το ότι επιτρέπει στον άλλο οδηγό να καταλάβει καλύτερα την ταχύτητα με την οποία κινείται. Για παράδειγμα, σε έναν επαρχιακό δρόμο χωρίς διαχωριστική νησίδα και με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, ο οδηγός που θέλει να προσπεράσει θα εκτιμήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια το πόσο γρήγορα πηγαίνει το όχημα στο αντίθετο ρεύμα.

Σύστημα υπενθύμισης ζώνης ασφαλείας

Το σύστημα που μας υπενθυμίζει να φορέσουμε τη ζώνη ασφαλείας μας στη θέση του οδηγού και του συνοδηγού, είναι πλέον μέρος του υποχρεωτικού εξοπλισμού στα νέα αυτοκίνητα. Ο... σπαστικός ήχος που κάνει ο βομβητής θα ωθήσει ακόμη και τον πιο... ξεροκέφαλο να βάλει ζώνη, οπότε παρατηρούνται σημαντικά μικρότερα ποσοστά εμπρός επιβατών που δεν την χρησιμοποιούν, ακόμη κι αν υπάρχουν στο εμπόριο συστήματα κατάργησης που κουμπώνουν στην υποδοχή της ζώνης και «ξεγελούν» τον βομβητή.

Σύστημα eCall

Είναι το σύστημα που προστέθηκε πιο πρόσφατα από όλα και ένα από τα πιο βασικά, που θα έπρεπε να συνοδεύει κάθε νέο αυτοκίνητο. Στην ουσία, αντιλαμβάνεται ένα ισχυρό τρακάρισμα και ειδοποιεί αμέσως τις υπηρεσίες άμεσης δράσης, ακόμη κι αν ο οδηγός ή οι επιβάτες δεν είναι σε θέση να το κάνουν. Το πιο σημαντικό είναι ότι σε περιπτώσεις που το ατύχημα γίνει σε ερημική περιοχή και οι επιβάτες του οχήματος μείνουν αναίσθητοι, το eCall θα ειδοποιήσει και θα δώσει τις ακριβείς συντεταγμένες που βρίσκεται το αυτοκίνητο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!