Σοκ! Τα αυτοκίνητά μας γίνονται συνεχώς πιο «ζημιάρικα»

Gazzetta team
Σοκ! Τα αυτοκίνητά μας γίνονται συνεχώς πιο «ζημιάρικα»
Πάνω από 205 εκατ. οχήματα ανακλήθηκαν την τελευταία πενταετία στις ΗΠΑ, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες χώρες. Χωρίς να υπολογίσουμε αντίστοιχες ενέργειες, που γίνονται στα κρυφά.

Εννέα στους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακάλεσαν πέρυσι στις ΗΠΑ περισσότερα οχήματα από όσα πούλησαν στην αμερικανική αγορά! Η BMW κάλεσε το 2017 στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της στις ΗΠΑ 588% περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τα καινούρια, που ταξινόμησε πέρυσι στην ίδια χώρα. Δεύτερη η Mazda με 407%, τρίτη η Mitsubishi με 405%, τέταρτη η Hyundai με 324% και πέμπτη η VW με 294%. Την καλύτερη επίδοση εμφάνισε στις ΗΠΑ η Volvo, καθώς ο αριθμός των μοντέλων που ανακάλεσε πέρυσι αντιστοιχούσε μόλις στο 15% των πωλήσεών της για το ίδιο διάστημα.

Πάνω από το 44% των περυσινών ανακλήσεων στις ΗΠΑ αφορούσε συστήματα προστασίας των επιβατών και κατά κύριο λόγο ελαττωματικούς αερόσακους. Το 23,3% αφορούσε σε βλάβες μηχανικών μερών και του κινητήρα, το 14,1% τα ηλεκτρικά και τα ηλεκτρονικά συστήματα, το 6,5% τα φρένα, το 4,6% το σύστημα διεύθυνσης, κλπ.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι την τελευταία πενταετία οδηγήθηκαν στα συνεργεία των ΗΠΑ πάνω από 205 εκατ. οχήματα στο πλαίσιο επίσημων ανακλήσεων λόγω προβλημάτων, ενώ αντίστοιχα μεγάλα είναι τα νούμερα και στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές του πλανήτη. Η αναφορά στις ΗΠΑ γίνεται συνειδητά, επειδή πρόκειται για μία πολύ μεγάλη αγορά, με υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας και ευαίσθητες οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή, που υποχρεώνουν τους αυτοκινητοκατασκευαστές σε μεγάλες αποζημιώσεις σε περιπτώσεις ελαττωματικών οχημάτων.

Ακόμη όμως και έτσι, πρόκειται μόνο για την κορυφή του παγόβουνου, καθώς το πρόβλημα είναι σαφώς μεγαλύτερο. Οι συγκεκριμένοι αριθμοί αφορούν σε ανακλήσεις εξαιτίας προβλημάτων, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια ενός αυτοκινήτου, όμως σε αυτούς θα πρέπει να προσθέσουμε και έναν μεγάλο αριθμό παρόμοιων ενεργειών, που βαφτίζονται διαφορετικά από τις εταιρείες αυτοκινήτων ή πραγματοποιούνται στα…μουλωχτά.

 

Γιατί εμφανίζουν όμως τα σύγχρονα αυτοκίνητα ολοένα μεγαλύτερη ευπάθεια σε βλάβες; Μία αιτία είναι η πιο περίπλοκη τεχνολογία τους σε σχέση με το παρελθόν, μία άλλη αφορά τη μείωση του χρόνου εξέλιξης ενός νέου μοντέλου στο βωμό του σκληρότερου ανταγωνισμού. Επίσης σημαντική θεωρείται η μετάθεση ενός μεγάλου μέρους της παραγωγής από τους ίδιους τους κατασκευαστές στους προμηθευτές τους, ενώ μεγάλο ρόλο παίζει και η προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής.

Καθοριστική για την ευπάθεια σε βλάβες των μοντέρνων αυτοκινήτων είναι και η χρήση ίδιων μερών σε πολλά μοντέλα του ίδιου ομίλου ή συνεργαζόμενων εταιρειών. Ετσι, αν αποδειχθεί ένα εξάρτημα ελαττωματικό, μπορεί να αφορά εκατομμύρια αυτοκίνητα από διαφορετικές μάρκες, οπότε απαιτείται η ανάκληση ενός τεράστιου αριθμού οχημάτων.

Για να αντιστραφεί αυτή η τάση θα πρέπει να γίνονται πιο εξονυχιστικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες Αρχές κατά την έγκριση Τύπου ενός νέου μοντέλου, ενώ θα πρέπει να ενημερώνονται με μεγαλύτερη διαφάνεια οι καταναλωτές. Aς μην ξεχνάμε, ότι οι συχνές ανακλήσεις κάνουν κακό στο γόητρο μίας μάρκας και βέβαια έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!