LeasePlan: Το κόστος χρήσης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων γίνεται πλέον ανταγωνιστικό
Στην Νορβηγία τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι φθηνότερα από τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες, ενώ στο Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο, το χάσμα στο συνολικό κόστος χρήσης μειώνεται εντυπωσιακά.
Ο Δείκτης Car Cost της LeasePlan αποτελεί μια εκτενή ανάλυση που εξετάζει το κόστος χρήσης οχημάτων, στη μικρή και τη μεσαία κατηγορία, σε 21 ευρωπαϊκές χώρες. Συγκρίνει το κόστος όλων των εξόδων που επιβαρύνουν τους οδηγούς σε κάθε χώρα -όπως έξοδα καυσίμων, φόροι, ασφάλιση και συντήρηση.
Δείτε εδώ ένα συνοπτικό videogrpahic με τα ευρήματα του Δείκτη.
«Τα ευχάριστα νέα είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν σήμερα μια οικονομικά ανταγωνιστική επιλογή για τους οδηγούς σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό όμως δεν συμβαίνει παντού, και η Ελλάδα είναι μεταξύ των χωρών που πρέπει να μειώσουν αυτό το χάσμα. Ο Δείκτης Car Cost της LeasePlan αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ότι οι αρμόδιοι για τη χάραξη πολιτικής κάθε χώρας θα πρέπει να κινηθούν δραστικά σε βασικά ζητήματα -όπως η φορολογία των οχημάτων και οι υποδομές για φόρτιση- ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση μετακίνησης σε όλη την Ευρώπη. Η αρχή γι’ αυτή την αλλαγή πρέπει να γίνει άμεσα. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής και όλοι θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να υιοθετήσουν λύσεις που συμβάλουν στην βιωσιμότητα», δήλωσε σχετικά ο κ. Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής της LeasePlan Hellas.
Μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία της έρευνας παρακάτω:
Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνουν μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμων. Ξοδεύουν €39 μηνιαίως για την ηλεκτρική ενέργεια -κατά μέσο όρο- έναντι €110 το μήνα για βενζίνη και €78 για πετρέλαιο.
Το μέσο κόστος χρήσης αυτοκινήτου ποικίλλει σημαντικά ανά την Ευρώπη, από €448 το μήνα στην Πολωνία έως €761 το μήνα στην Ιταλία. Το μέσο κόστος συνολικά στην Ευρώπη είναι €616 το μήνα, ενώ το μέσο κόστος χρήσης αυτοκινήτου στην Ελλάδα ανέρχεται στα €564, τοποθετώντας τη χώρα μας στην 6η θέση μεταξύ των 21 χωρών (από το χαμηλότερο έως το υψηλότερο μέσο κόστος).
Με βάση την αναλογία του κόστους προς το ΑΕΠ της κάθε χώρας, οι οδηγοί στην Ιταλία, τη Φινλανδία και το Βέλγιο έχουν το υψηλότερο συνολικό κόστος χρήσης, ενώ οι οδηγοί στην Ιρλανδία, την Πολωνία και την Ελβετία έχουν το χαμηλότερο.
Το κόστος της ηλεκτροκίνησης διαφέρει σε μεγάλο βαθμό ανά την Ευρώπη. Η Ουγγαρία σημειώνει το χαμηλότερο μέσο μηνιαίο κόστος στα €597, ενώ η Ιταλία είναι η ακριβότερη χώρα για την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με μέσο μηνιαίο κόστος στα €986. Στην Ελλάδα το κόστος χρήσης είναι επίσης υψηλό, φθάνοντας τα €953.
Η Νορβηγία είναι η μόνη χώρα όπου το συνολικό μέσο κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος (€670 μηνιαίως) είναι χαμηλότερο από το κόστος βενζινοκίνητου (€731) και πετρελαιοκίνητου (€722).
Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων πληρώνουν περισσότερους φόρους. Ο μέσος ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου πληρώνει €131 μηνιαίως σε τέλη κυκλοφορίας και ΦΠΑ (λόγω υψηλότερων τιμών αγοράς). Αυτό είναι ένα σημαντικά μεγαλύτερο κόστος, συγκριτικά με το αντίστοιχο μέσο κόστος για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (€104) και για τα πετρελαιοκίνητα (€108).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!