Πόση οικονομία κάνουμε, όταν σβήνoυμε τον κινητήρα σε κάθε στάση;
Είναι προφανές, ότι ένας κινητήρας που δεν λειτουργεί, δεν καταναλώνει καύσιμο ούτε επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα, πόσο διάστημα πρέπει να μείνει σβησμένος ένας κινητήρας αυτοκινήτου, ώστε να έχουμε πραγματικά χαμηλότερη κατανάλωση. Σύμφωνα με μετρήσεις της ελβετικής λέσχης αυτοκινήτου TCS, ακόμη και λίγα δευτερόλεπτα απενεργοποίησης ενός μοτέρ συμβάλλουν στην οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου. Για παράδειγμα, σε μία Mercedes A 200 έχουμε όφελος σε καύσιμο ακόμη και με σβήσιμο του κινητήρα για ένα δευτερόλεπτο, σε ένα Opel Mokka 1.4 απαιτούνται σχεδόν 10 δευτερόλεπτα, για να συμβεί αυτό.
Οι Ελβετοί ειδικοί αναφέρουν, ότι τα συστήματα Start and Stop, με τα οποία απενεργοποιείται αυτόματα ο κινητήρας ενός μοντέρνου Ι.Χ. σε κάθε στάση -όπως π.χ. μπροστά σε ένα κόκκινο φανάρι- πετυχαίνουν μία μείωση της κατανάλωσης σε διαδρομές εντός πόλης κατά περίπου 10%.
Αυτό σημαίνει, ότι συμφέρει να σβήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ακόμη και για πολύ μικρό διάστημα. Υπάρχουν πάντως και καταστάσεις, όπου θα πρέπει να το αποφεύγουμε για τεχνικούς λόγους. Αυτό ισχύει, όταν ο κινητήρας μας είναι ακόμη κρύος και δεν έχει φτάσει στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας του, οπότε το σβήσιμό του έχει αρνητικές επιδράσεις. Εξάλλου και τα συστήματα Start and Stop δεν σβήνουν αυτόματα το μοτέρ σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά ενεργοποιούνται μόνον σε κανονικές θερμοκρασίες λειτουργίας.
Όσον αφορά στον παράγοντα φθορά του κινητήρα, είναι αλήθεια ότι στο παρελθόν υπήρχαν δικαιολογημένες επιφυλάξεις για το συχνό «άναβε – σβήσε». Όπως τονίζει όμως η λέσχη TCS, αυτό δεν ισχύει πλέον με τα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία δεν παθαίνουν βλάβες εξαιτίας της συχνής επανεκκίνησης του κινητήρα τους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!