Τι αλλάζει στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Με αφορμή το γεγονός ότι τα επόμενα χρόνια ολοκληρώνονται μια σειρά από έργα συγκοινωνιών τόσο στην Αττική (επέκταση Μετρό και Τραμ προς τον Πειραιά), όσο και στην Θεσσαλονίκη (Μετρό), το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει εκ νέου τον χάρτη των συγκοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος είναι να επεκταθεί παντού η τηλεματική, το ηλεκτρονικό εισιτήριο με τελικό σταθμό να εφαρμοστεί το αναλογικό κόμιστρο, όπου ο καθένας θα πληρώνει ανάλογα με την διαδρομή που θα κάνει.
Με αυτό το σκεπτικό η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπεραμύνεται των διατάξεων που πέρασε στο πρόσφατο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, που επιτρέπει στους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και ΟΑΣΕΘ (υπό σύσταση στη Θεσσαλονίκη) να υπογράφουν συμβάσεις με τις εταιρείες ΚΤΕΛ. Όπως επισημαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου, το ίδιο νομοσχέδιο υποχρεώνει τα ΚΤΕΛ Αθήνας και Θεσσαλονίκης να εγκαταστήσουν συστήματα τηλεματικής αλλά και συστήματα ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμβατά με τα αντίστοιχα συστήματα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ.
Όπως εξάλλου, έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στόχος είναι να δημιουργηθούν και να αλλάξουν γραμμές βάσει των νέων δεδομένων που δημιουργεί το Μετρό και τα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς. Αυτό αφορά τα ΚΤΕΛ Αττικής τα όποια σχεδιάζεται να μεταφερθούν από το κέντρο της Αθήνας που βρίσκονται σήμερα και να ξεκινάνε από σημεία με μετρό. Αφορά όμως και τα λεωφορεία, καθώς όπως έχει δηλώσει ο κ. Σπίρτζης «δεν γίνεται να έχουμε γραμμές λεωφορείων που πάνε μια μία δέκα στάσεις του μετρό».
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι σε συνοικίες τόσο από τους οικισμούς της Αττικής όσο και στη συνέχεια της Θεσσαλονίκης, οι επιβάτες να μεταφέρονται με τα λεωφορεία μέχρι τους σταθμούς των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, είτε του Μετρό είτε του Προαστιακού είτε του Τραμ, τα οποία θα έχουν αυξημένα δρομολόγια.
Πηγή: insider.gr
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!