Oυραγός στους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης η Ελλάδα

Gazzetta team
Oυραγός στους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης η Ελλάδα
Μόλις 38 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και 11 πρατήρια φυσικού αερίου λειτουργούν στη χώρα μας, η οποία υστερεί απελπιστικά στις «καθαρές» μεταφορές.

Με αργούς ρυθμούς σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη συντελείται η στροφή της Ελλάδας προς τις καθαρές μεταφορές και τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Η αεριοκίνηση κερδίζει σταδιακά έδαφος αλλά το δίκτυο πρατηρίων είναι για την ώρα ανεπαρκές (υπάρχουν μόνο 11 πρατήρια σε όλη τη χώρα) ενώ η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε «εμβρυικό» στάδιο καθώς η χώρα μας συγκαταλέγεται στις έξι ευρωπαϊκές χώρες με τα λιγότερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με τον αριθμό τους να φτάνει μόλις τα 38.

100% Επιστροφή* χρημάτων στον αγώνα Μίλαν - Γιουβέντους! (21+, *Ισχύουν Όροι και Προϋποθέσεις)

Σήμερα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχουν περί τα 100.000 σημεία φόρτισης, ενώ σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις της Κομισιόν ως το 2025 θα χρειαστούν τουλάχιστον 2 εκατ. σημεία ακόμη. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA)προειδοποιεί ότι η σοβαρή έλλειψη και η μη ισορροπημένη κατανομή σημείων φόρτισης ουσιαστικά θέτει τους καταναλωτές εκτός της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις η ιδιωτική πρωτοβουλία και οι επιχειρήσεις «ανοίγουν το δρόμο» καθώς οι αντιπροσωπείες των γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών εισάγουν αυτοκίνητα φυσικού αερίου ή ηλεκτροκίνητα προσφέροντας έτσι ένα πρώτο και βασικό κίνητρο στους καταναλωτές να στραφούν σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Σε μια νέα προσπάθεια πριν από λίγες ημέρες, οι υπουργοί περιβάλλοντος της ΕΕ συμφώνησαν στο Λουξεμβούργο να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 35% για τα αυτοκίνητα και 30% για τα φορτηγά μέχρι το 2030. Ακόμη, λίγες ημέρες νωρίτερα, στις αρχές Οκτωβρίου, το ΕΚ στο Στρασβούργο ψήφισε υπέρ της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 40% μέχρι το 2030.

 

Το πρόβλημα της στροφής σε εναλλακτικά καύσιμα ωστόσο είναι θεσμικής και πρακτικής φύσης και δεν αφορά μόνο στην Ελλάδα. Ακόμη και αν η ΕΕ υπήρξε η κινητήρια δύναμη για τις παγκόσμιες πολιτικές για την αλλαγή του κλίματος, έχει μέχρι στιγμής αποφύγει μέτρα που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις αυτοκινητοβιομηχανίες της.

Η συμβολή των αυτοκινητοβιομηχανιών αποτελεί και μια ευκαιρία για την Ευρώπη να κερδίσει το δικό της μερίδιο αγοράς στην ηλεκτροκίνηση και να σταθεί επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό από την Κίνα, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία. Άλλωστε και η ευρωπαϊκή αγορά παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές καθώς σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα το 40% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι επιθυμεί το επόμενο αυτοκίνητό του να είναι ηλεκτρικό, κάτι που σημαίνει ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει το 1,5% που ισχύει αυτή τη στιγμή εντός της ΕΕ.

Πηγή: www.insider.gr

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!