Οριστικά στην Τουρκία το νέο εργοστάσιο της Volkswagen

Gazzetta team
Οριστικά στην Τουρκία το νέο εργοστάσιο της Volkswagen
Η Volkswagen επιβεβαίωσε τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου αυτοκινήτων στην Τουρκία, που θα απασχολεί 4.000 εργαζόμενους και θα παράγει έως 300.000 οχήματα τον χρόνο.

Επιβεβαιώθηκε επίσημα η δημιουργία του νέου εργοστασίου της Volkswagen στην Τουρκία. Όπως ανακοίνωσε το μέλος του ΔΣ και υπεύθυνος Παραγωγής της VW, Αντρέας Τόστμαν, οι δύο πλευρές βρίσκονται στο τελικό στάδιο συζητήσεων, των οποίων η ολοκλήρωση αναμένεται ίσως και σε λιγότερο από δύο εβδομάδες. Αυτή τη στιγμή καθορίζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες και σύντομα θα υπάρξουν οριστικές ανακοινώσεις μετά από χρονοβόρες συζητήσεις, αλλά και απευθείας διαπραγματεύσεις του CEO της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Σε αυτές ξεπεράστηκαν και τα τελευταία εμπόδια, τα οποία αφορούσαν φορολογικά θέματα.

Η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί στη Μανίσα, κοντά στη Σμύρνη και θα απασχολεί περίπου 4.000 εργαζόμενους, ενώ θα διαθέτει ετήσια δυναμικότητα 300.000 οχημάτων. Η Volkswagen θα επενδύσει για το συγκεκριμένο εργοστάσιο περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ, με τις εργασίες κατασκευής του να ξεκινούν περί τα τέλη του 2020 και την έναρξη της παραγωγής να προβλέπεται για το 2022. Να σημειώσουμε, ότι στην ίδια περιοχή λειτουργούν εργοστάσια και η Bosch, η PepsiCo και ο γερμανικός όμιλος Zehnder, ο οποίος ειδικεύεται στα συστήματα θέρμανσης.

Στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται τα μοντέλα VW Passat και Skoda Superb, που προορίζονται κυρίως για την Ανατολική Ευρώπη. Περίπου το 80% έως 90% της παραγωγής προβλέπεται για εξαγωγή σε αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και τη Ρωσία και τα υπόλοιπα οχήματα θα διατίθενται στην τούρκικη αγορά. Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της Volkswagen έπαιξε η κρατική επιδότηση από πλευράς της Τουρκίας, για το ύψος της οποίας δεν δίνεται ωστόσο καμία πληροφορία.

Επίσης, οι μισθοί στην Τουρκία είναι χαμηλότεροι από ό,τι σε ορισμένες άλλες ανατολικοευρωπαϊκές χώρες, που βρίσκονταν στη λίστα επιλογής της Volkswagen. Για μεγάλο διάστημα έπαιξε δυνατά και το όνομα της Βουλγαρίας για το νέο εργοστάσιο, αφού οι μισθοί στη βαλκανική χώρα είναι εξίσου χαμηλοί, όμως δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός εξειδικευμένου προσωπικού. Εξάλλου η Βουλγαρία οφείλει να τηρεί ως μέλος της ΕΕ τους ευρωπαϊκούς κανόνες επιδότησης των νέων επιχειρήσεων, ενώ στην Τουρκία δεν ισχύουν αυτοί και υπάρχουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια διαπραγματεύσεων.

 

Με τη μεταφορά της παραγωγής του VW Passat και του Skoda Superb στην Τουρκία, δημιουργείται χώρος στα εργοστάσια της VW στο Εμντεν της Γερμανίας και της Skoda στο Κβάσινι της Τσεχίας. Στο πρώτο θα γίνουν εκτεταμένες μετατροπές και προσαρμογές, ώστε να ξεκινήσει από το 2022 η παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων, ενώ στην τσέχικη μονάδα θα κατασκευάζονται τα SUV Skoda Karoq και SEAT Ateca, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση. Να σημειώσουμε, ότι ο όμιλος Volkswagen διαθέτει πάνω από 120 εργοστάσια σε όλον τον κόσμο!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!