Tα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα σε 11 χώρες της Ευρώπης
Το κόστος ενός ηλεκτρικού ή ενός επαναφορτιζόμενου από το ηλεκτρικό δίκτυο υβριδικού είναι δυσανάλογα υψηλό, λόγω της υψηλής τιμής των μπαταριών, σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, για να είναι τα ηλεκτρικά και plug in υβριδικά αυτοκίνητα σχετικά προσιτά και ανταγωνιστικά, πρέπει να επιδοτείται η αγορά τους.
Σε έντεκα από τις πιο ισχυρές οικονομίες της ΕΕ, προσφέρονται σημαντκά κίνητρα, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στη συνέχεια του ρεπορτάζ μας. Το πρώτο εξάμηνο του 2019 ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη 98.553 ηλεκτροκίνητα και Plug-in υβριδικά μοντέλα, που σηματοδοτούν μία αύξηση 36% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018, ενώ αντιστοιχούν μόλις στο 2,4% των συνολικών πωλήσεων.
Αν και πολύ μικρά ακόμη, αυτά τα νούμερα μοιάζουν τεράστια εμπρός στα αντίστοιχα της ελληνικής αγοράς. Οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στη χώρα μας το πρώτο εξάμηνο του 2019 ανήλθαν στις 229, oι οποίες αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό 0,35% επί των συνολικών πωλήσεων. Παρότι το νούμερο αυτό είναι απογοητευτικό, είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερο από του 2018, κατά το οποίο ταξινομήθηκαν 186 αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά ολόκληρο το έτος.
Είναι λοιπόν περισσότερο από προφανές ότι η ελληνική αγορά χρειάζεται ισχυρά κίνητρα για να ανέβει στο «τρένο» εξηλεκτρισμού που έχει ξεκινήσει στην Ευρώπη. Να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας ισχύει η κατάργηση του ειδικού τέλους ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η μείωσή σου κατά 50% για τα υβριδικά. Πρόκειται ωστόσο για…ψίχουλα σε σχέση με τα κίνητρα, που προβλέπονται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Δείτε τι ισχύει σε έντεκα από αυτές.
Βέλγιο
Επιδότηση αγοράς ύψους 4.000 ευρώ και 120% επιστροφή φόρου στους εταιρικούς χρήστες, η οποία θα μειωθεί το 2020 στο 100%.
Γαλλία
Εως 6.000 ευρώ επιδότηση για ηλεκτρικά Ι.Χ. και επαγγελματικά μοντέλα και επιπλέον μπόνους απόσυρσης μεταξύ 1.000 και 2.500 ευρώ. Επίσης προβλέπεται απαλλαγή από φόρο εταιρικής χρήσης.
Γερμανία
Εχει θεσπιστεί επιδότηση ύψους 4.000 ευρώ για ηλεκτροκίνητα μοντέλα αξίας έως 60.000 ευρώ, ενώ ισχύει δωρεάν στάθμευση στις πόλεις και ελεύθερη χρήση των λεωφορειολωρίδων.
Ιταλία
Η επιδότηση αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου φτάνει έως 6.000 ευρώ, ενώ στη Ρώμη απαλλάσσονται τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας από κάθε είδους φόρο.
Ολλανδία
Στην Ολλανδία προβλέπεται για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαλλαγή από κάθε είδους φόρο και μόνον 4% συντελεστής φόρου εταιρικής χρήσης.
Πορτογαλία
Η επιδότηση αγοράς περιορίζεται στα πρώτα 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα πωληθούν και ανέρχεται σε 3.000 ευρώ για ιδιώτες και 2.250 ευρώ για εταιρείες με ανώτατο όριο 4 οχήματα ανά επιχείρηση.
Ισπανία
Η επιδότηση καθορίζεται κλιμακωτά σε έως 5.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά Ι.Χ., 6.000 ευρώ για μικρά φορτηγά, 8.000 ευρώ για ελαφρά φορτηγά και 15.000 ευρώ για βαρέος τύπου φορτηγά. Επίσης προβλέπεται δωρεάν δημοτική στάθμευση, χρήση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης, αλλά και επιδότηση για δημιουργία σημείων φόρτισης των οχημάτων.
Μεγάλη Βρετανία
Για τα Plug-in υβριδικά Ι.Χ. ισχύει επιδότηση 3.800 ευρώ, για τα μικρά φορτηγά 2.800 ευρώ, ενώ επιδοτείται το 75% του κόστους για Wall Box φόρτισης. Οι υπόλοιπες παροχές αφορούν σε απαλλαγή από τα διόδια για την κυκλοφορία στο κέντρο του Λονδίνου, σε δωρεάν δημοτική στάθμευση και σε μειωμένο συντελεστή φόρου εταιρικής χρήσης της τάξης μόνον 2%.
Σουηδία
Επιδοτείται έως και το 35% της διαφοράς τιμής μεταξύ ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου και ενός συγκρίσιμου οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Νορβηγία
Προβλέπεται πλήρης φοροαπαλλαγή των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, 40% μείωση στον φόρο εταιρικής χρήσης και δωρεάν στάθμευση σε πολλά κεντρικά σημεία των πόλεων.
Φιλανδία
Επιδοτείται με 2.000 ευρώ η αγορά ηλεκτροκίνητων μοντέλων με τελική τιμή κάτω των 50.000 ευρώ. Επίσης τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πληρώνουν 50% μειωμένο κόστος στάθμευσης στα κέντρα των πόλεων και επιτρέπεται η χρήση των λωρίδων κυκλοφορίας των λεωφορείων.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!