Μύθος, ότι οι νέοι γυρνούν την πλάτη στο αυτοκίνητο

Gazzetta team
Μύθος, ότι οι νέοι γυρνούν την πλάτη στο αυτοκίνητο
Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, η νέα γενιά των Millennials εξακολουθεί να λατρεύει το αυτοκίνητο, όμως δεν το αγοράζει κυρίως λόγω οικονομικών δυσκολιών.

Oι εταιρείες αυτοκινήτων δεν πρέπει να ανησυχούν για τη στάση των νέων απέναντι στα προϊόντα τους. Αυτό προκύπτει από διάφορες αμερικανικές έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες η γενιά των Millennials που έχουν γεννηθεί μετά το 1980 διατηρεί άσβεστη μέσα της την αγάπη προς τους τέσσερις τροχούς. Οι ερευνητές επιβεβαιώνουν, ότι οι νέοι ενήλικες κατέχουν σήμερα λιγότερα αυτοκίνητα από τους γονείς τους, όμως αυτό δεν οφείλεται σε αλλαγή νοοτροπίας, αλλά κυρίως στις εξής τρεις αιτίες:

1. Πολλοί νέοι δεν είναι σήμερα σε θέση να αγοράσουν και να συντηρήσουν ένα δικό τους Ι.Χ.

2. Υπάρχει μετατόπιση του πληθυσμού από την περιφέρεια στα αστικά κέντρα, όπου δεν εξαρτάσαι τόσο πολύ από το αυτοκίνητο.

3. Παντρευόμαστε σε μεγαλύτερες ηλικίες και μέχρι τότε δεν δημιουργούνται οι οικογενειακές υποχρεώσεις, που κάνουν μονόδρομο την κατοχή ενός ή και περισσοτέρων αυτοκινήτων.

 

Πρόκειται λοιπόν για μύθο, ότι η νέα γενιά έχει γυρίσει την πλάτη στο αυτοκίνητο. Η εταιρεία συμβούλων Duff and Phelps ρώτησε πάνω από 2.000 Μillennials σε όλον τον κόσμο για τις επιθυμίες τους και οι απαντήσεις τους αποκαλύπτουν, ότι ο νέος κόσμος της αυτοκίνησης θα παραμείνει σχεδόν ίδιος με τον παλιό. Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες κατέχουν δικό τους αυτοκίνητο, ενώ η συντριπτική τους πλειοψηφία σχεδιάζει να αγοράσει ή να αποκτήσει μέσω leasing ένα καινούριο Ι.Χ. μέσα στην επόμενη πενταετία. Μάλιστα, αυτό έχει στα πλάνα της και περίπου το 50% όσων νέων δεν διαθέτουν αυτή τη στιγμή αυτοκίνητο δικό τους. Η Duff and Phelps συμπεραίνει λοιπόν, ότι τα επόμενα χρόνια υπάρχουν προοπτικές για αυξημένες πωλήσεις οχημάτων, καθώς μάλιστα η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων θεωρεί το Ι.Χ. απαραίτητο.

Το ποσοστό των Ευρωπαίων πολιτών ηλικίας 23 έως 38 ετών, που δεν έχουν δικό τους αυτοκίνητο και δεν σκοπεύουν να αγοράσουν ένα τέτοιο κυμαίνεται λίγο κάτω από το 10%. Μάλιστα, η συγκεκριμένη ομάδα αναφέρει ως κύρια αιτία το οικονομικό, ενώ η οικολογία δεν παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφασή τους.

Η κοινή χρήση του αυτοκινήτου με προγράμματα Carsharing ή με παρόχους υπηρεσιών όπως η Uber απορρίπτεται επίσης από το 82% των ερωτηθέντων, που προτιμά το δικό της αυτοκίνητο, εφόσον το κόστος χρήσης του είναι ανταγωνιστικό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η στάση της νέας γενιάς απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο δισταγμός της παραμένει μεγάλος στις περισσότερες χώρες της έρευνας με εξαίρεση την Κίνα και μερικά άλλα κράτη, αν και το ποσοστό των νέων με θετική διάθεση απέναντι στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι μεγαλύτερο από ό,τι σε όλες τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες.

H τάση απεξάρτησης από το αυτοκίνητο ισχύει κυρίως στα αχανή μητροπολιτικά αστικά κέντρα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το Χόνγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη είναι οι δύο μόνες πόλεις - κράτη της έρευνας, όπου η πλειοψηφία των Millennials δεν ψήφισε το Ι.Χ. ως πρώτη επιλογή για μέσο μετακίνησης. Οι νέοι που ζουν εκεί, χρησιμοποιούν κυρίως τα μέσα μαζικών συγκοινωνιών, μάλιστα στη Σιγκαπούρη κυκλοφορεί ένα μεγάλο μέρος τους απλά με τα πόδια!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!