Πάτησε φρένο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο 

Πέτρος Σηφαλάκης
Πάτησε φρένο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο 
Τον Οκτώβριο είχαμε στην Ελλάδα μία ήπια αύξηση της τάξης του 2,3% στις πωλήσεις καινούριων Ι.Χ., όμως το πρώτο δεκάμηνο του έτους ξεπεράστηκε το ψυχολογικό όριο των 100.000 ταξινομήσεων.

Φρένο στην έντονα ανοδική πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου έβαλε ο Οκτώβριος σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Πιο συγκεκριμένα, ο προηγούμενος μήνας τελείωσε με ταξινομήσεις 7.290 αυτοκινήτων καινούριων Ι.Χ., αριθμός αυξημένος μόνον κατά 2,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Ελαφρά άνοδο παρουσίασαν και οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών (660 έναντι 639), οι ταξινομήσεις καινούριων λεωφορείων αυξήθηκαν εντυπωσιακά (41 έναντι 11, ποσοστό 272,7%) και το ίδιο και οι πωλήσεις νέων δικύκλων (3.239 έναντι 2.499, +29,6%). Σε ο,τι αφορά όλο το έτος κρίνονται τα αποτελέσματα του πρώτου δεκαμήνου του 2019 αρκετά καλά. Με τη συμπλήρωση του Οκτώβρη πιάσαμε το ψυχολογικό όριο των 100.000 ταξινομήσεων καινούριων Ι.Χ., αφού από τον Ιανουάριο έως και τις 31/10 πουλήθηκαν συνολικά 100.062 νέα επιβατηγά μοντέλα. Πρόκειται για μία αύξηση της τάξης του 9,7%, καθώς το πρώτο δεκάμηνο του 2018 είχαν πωληθεί 91.201 καινούρια οχήματα ιδιωτικής χρήσης.

Πολύ δυνατή παραμένει η οι κατηγορία των supermini με μερίδιο αγοράς στα 32,3%. Το ίδιο ισχύει για τα B-SUV και τα C-SUV με 16,1% και 19,7% αντίστοιχα, ενώ η SUV κατηγορία κατέκτησε συνολικά το εντυπωσιακό μερίδιο του 40,6%. Από όλα τα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί μέχρι τώρα το 2019, το 61,7% είναι βενζινοκίνητα, το 25,6% είναι ντίζελ, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό κατανέμεται σε 8,9% υβριδικά, 2,1% φυσικού αερίου, 1,0% υγραερίου και 0,7% ηλεκτροκίνητα και Plug-In υβριδικά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!