Ναυάγησε το εργοστάσιο της VW στην Τουρκία
Οριστικό τέλος έβαλε η VW στα σχέδιά της για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου αυτοκινήτων στην Τουρκία. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο είχε αναβάλει ήδη αρκετές φορές την τελική της απόφαση, όμως το ναυάγιο δεν προέκυψε λόγω της κριτικής που δέχεται διεθνώς η κυβέρνηση Ερντογάν, αλλά εξαιτίας του κορονοϊού.
Όπως εξήγησε λακωνικά η Volkswagen σε σημερινή της επίσημη ανακοίνωση, «η δημιουργία πρόσθετης παραγωγής δεν είναι αναγκαία με βάση τα σημερινά δεδομένα». Σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, αυτή την εποχή είναι τόσο χαμηλή η ζήτηση για καινούρια αυτοκίνητα, ώστε δεν συμφέρει μία τέτοια επένδυση ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ στη Μανίσα της Σμύρνης. Το συγκεκριμένο εγχείρημα είχε ουσιαστικά κλειδώσει και η Τουρκία είχε κερδίσει τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία στον άτυπο διαγωνισμό για το σημείο που θα γινόταν το εργοστάσιο.
Η Volkswagen σχεδίαζε να τροφοδοτεί με τη συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Ωστόσο η εικόνα άλλαξε εξαιτίας του κορονοϊού, καθώς δημιουργήθηκαν γρήγορα μεγάλα στοκ απούλητων αυτοκινήτων εξαιτίας της τεράστιας μείωσης της ζήτησης. Η διοίκηση της VW είχε αναβάλει για αργότερα την τελική έγκριση για τη δημιουργία του εργοστασίου στην Τουρκία, εξαιτίας της εισβολής των τούρκικων στρατευμάτων στη Συρία και την καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων από την κυβέρνηση Ερντογάν.
Παρά τους έντονους διαξιφισμούς στο Ευρωκοινοβούλιο, η VW είχε προχωρήσει ωστόσο στην ίδρυση μίας θυγατρικής φίρμας με έδρα την Τουρκία και αρχικό κεφάλαιο 164 εκατ. δολαρίων. Να σημειώσουμε, ότι ο όμιλος VW διαθέτει πάνω από 120 εργοστάσια σε όλον τον κόσμο, ενώ η τούρκικη μονάδα παραγωγής προβλεπόταν να απασχολεί τουλάχιστον 4.000 εργαζόμενους.
Τώρα θα μεταφερθεί η παραγωγή των μοντέλων που σχεδιαζόταν να κατασκευάζονται στην Τουρκία σε ήδη λειτουργούνται εργοστάσια του ομίλου VW. Βασικά πρόκειται για το VW Passat και το Skoda Superb, που ενδέχεται να φτιάχνονται στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας μαζί το VW Touareg, τα μεγάλα SUV της Audi και την Porsche Cayenne, αλλά και τα μίνι VW Up, Skoda Citigo και SEAT Mii. Σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες, για την επέκταση της δυναμικότητας του εργοστασίου της Μπρατισλάβας θα επενδυθούν αρχικά 500 εκατ. ευρώ και ακόμη περισσότερα χρήματα στη συνέχεια.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!