Ευχάριστη έκπληξη από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Νοέμβριο
Το δεύτερο lockdown λόγω κορονοϊού στη χώρα μας δεν φαίνεται να επηρεάζει την αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας. Αντίθετα από τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο του 2020 κατά τους οποίους ίσχυσε η πρώτη καραντίνα και οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν δραματικά κατά 60.7% και 80,2%, το διάστημα της δεύτερης κλείνει με οριακά θετικό πρόσημο 2,4%.
Συγκεκριμένα, στη χώρα μας ταξινομήθηκαν κατά το μήνα Νοέμβριο 7.641 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, έναντι 7.464 τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αντίστοιχα, φορτηγά, λεωφορεία και δίκυκλα είχαν μέσα στο μήνα μικρότερες ή μεγαλύτερες αυξητικές τάσεις, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από τον πίνακα που ακολουθεί.
Σε επίπεδο δεκαμήνου, λόγω της τεράστιας πτώσης των ταξινομήσεων την περίοδο κατά το πρώτο lockdown και τους μήνες που ακολούθησαν έως και τον Αύγουστο, το σύνολο των ταξινομήσεων στα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά αυτοκίνητα είναι μειωμένο κατά 30,7%. Αντίστοιχα, ύφεση παρουσιάζεται και στις ταξινομήσεις των υπόλοιπων οχημάτων στη χώρα μας, πολύ όμως μικρότερη, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.
Όσον αφορά στις κατηγορίες που προτιμούν οι οδηγοί, αυτή των συμπαγών αυτοκινήτων της κατηγορίας B, όπου εντάσσονται μοντέλα συμβατικά και SUV όπως τα VW Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Peugeot 2008, Nissan Juke και δεκάδες ακόμα, έχει μερίδιο το μήνα Νοέμβριο άνω του 50% και συγκεκριμένα 51,6%. Συνολικά τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων, η A των μικρών μοντέλων πόλης, η B και η C καλύπτουν των 94,3% του συνόλου των ταξινομήσεων, με όλες τις υπόλοιπες να αποτελούν απλώς τα κερασάκια στην τούρτα των πωλήσεων.
Λόγω των σημαντικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων, το Νοέμβριο του 2020 παρατηρείται επίσης τεράστια άνοδος στις ταξινομήσεις των μοντέλων του είδους, με το ποσοστό τους να εκτινάσσεται από το πενιχρό 0,5% τον Νοέμβριο του 2019, στο 4,4% τον αντίστοιχο φετινό μήνα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!