Κυριαρχία της Mercedes - Βenz στην premium κατηγορία

Gazzetta team
Κυριαρχία της Mercedes - Βenz στην premium κατηγορία
Στην ελληνική αγορά, η Mercedes-Benz κατέκτησε για έβδομη συνεχή χρονιά την 1η θέση στις πωλήσεις μεταξύ των premium κατασκευαστών σημειώνοντας 3.606 πωλήσεις επιβατικών μοντέλων και μερίδιο αγοράς 4,5%, ενώ σχεδόν επταπλασίασε τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Για έβδομη συνεχή χρονιά, όσο και το διάστημα που η ομάδα της Mercedes-AMG Petronas κερδίζει το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Lewis Hamilton τον παγκόσμιο τίτλο στη Φόρμουλα 1, η Mercedes-Benz κατακτά την πρώτη θέση στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Best seller στην κατηγορία της ήταν το 2020 στην Ελλάδα η Mercedes A-class.

Συνολικά στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 4.461 οχήματα του Ομίλου της Daimler και συγκεκριμένα 3.641 επιβατικά οχήματα Mercedes-Benz & smart (3.606 οχήματα Mercedes-Benz και 35 smart), 405 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz και Fuso Canter (κάτω των 3,5 τόνων), 247 επαγγελματικά οχήματα Mercedes-Benz και Fuso Canter (άνω των 3,5 τόνων) και 184 λεωφορεία Μercedes-Benz & Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Τόσο στα φορτηγά (από 3,5 τόνους) όσο και στα λεωφορεία, η Mercedes-Benz Ελλάς κατετάγη επίσης 1η στις πωλήσεις.

To μερίδιο αγοράς στα επιβατικά ανέρχεται στο 4,5%. Στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στο 5,9%, στα επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων στο 52,9% και στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 8 τόνων στο 40,6%. Στα λεωφορεία δε, το μερίδιο αγοράς αγγίζει το 60%!

 

H Plug-in υβριδική Mercedes EQC.

Όσον αφορά στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων Mercedes-Benz, smart και Mercedes-EQ, αυτές ανέρχονται σε 321 (ποσοστό 8,8% επί των συνολικών πωλήσεων επιβατικών της μάρκας στη χώρα μας). Γεγονός πολύ σημαντικό για τη μάρκα, δεδομένου ότι το 2020 ξεκίνησε η δυναμική της πορεία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά και γιατί επέτρεψε στη Mercedes-Benz Ελλάς να ξεπεράσει τους εσωτερικούς στόχους που της είχαν τεθεί από τη μητρική εταιρεία όσον αφορά στην εκπομπή CO2!

Κάτι ακόμα που αξίζει να αναφερθεί, είναι η εξαιρετική πορεία της A-Class hatchback, η οποία κρατά τα σκήπτρα στις πωλήσεις όχι μόνο της κατηγορίας των compact premium αλλά ολόκληρης της premium αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Η Mercedes-Benz παγκοσμίως

Η Mercedes-Benz ανεβάζει ρυθμούς στη διαδρομή της προς το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το 2020 έγινε σημαντική πρόοδος με την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών (xEV) μοντέλων της: περισσότερα από 160.000 xEV οχήματα πουλήθηκαν παγκοσμίως (+228,8%), εκ των οποίων περίπου 87.000 μονάδες το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

Η γκάμα των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της Mercedes - Benz.

Στη Mercedes-Benz Cars, το ποσοστό των xEV αυξήθηκε από 2% το 2019 σε 7,4% το 2020. Οι πωλήσεις των plug-in hybrid σχεδόν τετραπλασιάστηκαν, επιτυγχάνοντας περισσότερες από 115.000 πωλήσεις. Περίπου 20.000 EQC (μεικτή ηλ. κατανάλωση: 21.5 kWh/100 km; συνδ. εκπομπές CO2: 0 g/km)* παραδόθηκαν στους αγοραστές τους παγκοσμίως. Η EQV (μεικτή ηλ. κατανάλωση: 26.4 kWh/100 km; συνδ. εκπομπές CO2: 0 g/km)* πέτυχε περί τις 1.700 πωλήσεις. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων smart ανέρχονται σε περίπου 27.000 μονάδες, παρουσιάζοντας σημαντικό ποσοστό αύξησης (+45.6%) συγκριτικά με το προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχαν το 2019 (18.400 μονάδες).

H νέα Mercedes EQA.

Το 2021 επιταχύνεται ο εξηλεκτρισμός της Mercedes-Benz Cars. Θα παρουσιαστούν συνολικά τέσσερα νέα μοντέλα Mercedes-EQ: τα EQA, EQB, EQE και EQS. Η plug-in hybrid οικογένεια της Mercedes-Benz, που αποτελείται σήμερα από περισσότερες από 20 εκδόσεις, θα ανανεωθεί με εξηλεκτρισμένες εκδόσεις της C-Class και της S-Class. Για το 2021, η Mercedes-Benz Cars αναμένει αύξηση του μεριδίου πωλήσεων των xEV μοντέλων σε 13% περίπου.

Χρονιά μεγάλων προκλήσεων το 2020

Παρά τις προκλήσεις που επέφερε η πανδημία του COVID-19, η Mercedes-Benz παρέδωσε για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά περισσότερα από δύο εκατομμύρια οχήματα στους αγοραστές τους.

Μέσα από προηγμένα ψηφιακά κανάλια τόσο στις πωλήσεις, όσο και στις υπηρεσίες, η Mercedes-Benz κατάφερε να ανταποκριθεί άμεσα στην ταχέως μεταβαλλόμενη κατάσταση και στις διάφορες κανονιστικές απαιτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με πωλήσεις 2.164.187 μονάδων (-7,5%), η Mercedes-Benz διατήρησε τη θέση της στην κορυφή σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές της.

Αύξηση 11,7% στην Κίνα

Η Mercedes-Benz επωφελήθηκε από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη σε πολλές χώρες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. 1.024.315 μονάδες πωλήθηκαν στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (+ 4,7%). Η χώρα με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η Κίνα, η οποία παρουσίασε μία άνευ προηγουμένου ανάκαμψη: με διψήφια αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 11,7%, επιτεύχθηκε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων 774.382 μονάδων.

H Kίνα ήταν και το 2020 η σημαντικότερη αγορά για τη Mercedes - Benz.

Στην Ευρώπη, η μάρκα παρέδωσε 784.183 επιβατικά αυτοκίνητα πέρυσι (-16,4%), ενώ στη Γερμανία, η Mercedes-Benz πούλησε συνολικά 286.108 αυτοκίνητα (-10,1%). Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική ανήλθαν σε 317.592 μονάδες (-14,7%). Η Mercedes-Benz παρέδωσε 274.916 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πέρυσι (-13,0%). Συνολικά, οι μεγαλύτερες αγορές της Mercedes-Benz ήταν η Κίνα, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, ακολουθούμενες από τη Μεγάλη Βρετανία και τη Νότια Κορέα.

Οι πωλήσεις επιβατηγών μοντέλων

Πέρσι, η S-Class ήταν και πάλι η πλέον ευπώλητη πολυτελής λιμουζίνα παγκοσμίως, με πωλήσεις περί τις 60.000 μονάδες (-17,2%). Η νέα S‑Class, που παρουσιάστηκε από τη Mercedes-Benz τον Σεπτέμβριο έτυχε πολύ υψηλής αποδοχής από τους καταναλωτές: έχει γίνει παραγγελία περισσότερων από 40.000 μονάδων παγκοσμίως, αριθμός που έχει ξεπεράσει ήδη τον αντίστοιχο αριθμό παραγγελιών μετά την έναρξη των πωλήσεων της προκατόχου της.

H νέα S-class έχει μεγάλη ζήτηση.

Συνολικά, περίπου 691.000 αυτοκίνητα της compact κατηγορίας (A-Class, A-Class Sedan, B-Class, CLA Coupé, CLA Shooting Brake, GLA και GLB) έχουν παραδοθεί στους αγοραστές τους παγκοσμίως (+3.6%). Οι πωλήσεις των SUV (GLA, GLB, GLC, GLC Coupé, EQC, GLE, GLE Coupé, GLS και G-Class) ανήλθαν στα 885.000 οχήματα περίπου (+12.9%). Η GLE (+32.3%) και η GLS (+21.1%) ειδικότερα, έτυχαν μεγάλης ζήτησης. Το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις της Mercedes-Benz ήταν η GLC με περίπου 320.000 μονάδες.

H ανανεωμένη GLA είναι πολύ δημοφιλής και στην Ελλάδα.

Η εταιρεία υψηλών επιδόσεων Mercedes-AMG πέτυχε πωλήσεις 125.129 οχημάτων παγκοσμίως (-5.3%). Στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της, επιτεύχθηκε ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων με αύξηση της τάξης του 1,5%. Αντίστοιχα, ένα νέο ρεκόρ επιτεύχθηκε και στη σημαντική αγορά της Κίνας (+ 32,3%). Οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα, η Ιαπωνία και η Αυστραλία αποτέλεσαν τις μεγαλύτερες αγορές της Mercedes-AMG.

To ηλεκτροκίνητο Smart EQ Fortwo.

Συνολικά 38.391 οχήματα της μάρκας smart παραδόθηκαν στους αγοραστές τους (-67.1%). Η μεγαλύτερη αγορά για τη smart ήταν η Γερμανία: η μεγάλη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που ενισχύθηκε σημαντικά από τη γερμανική κρατική επιδότηση οδήγησε στον διπλασιασμό των πωλήσεων των smart (+ 104,9%).

Οι πωλήσεις επαγγελματικών μοντέλων

Παρά τους περιορισμούς των μετακινήσεων που οφείλονται στον COVID-19 σε αρκετές χώρες, το τέταρτο τρίμηνο του 2020 η Mercedes-Benz Vans κατάφερε να φτάσει το υψηλό επίπεδο πωλήσεων της αντίστοιχης περιόδου το 2019, με πωλήσεις της τάξης των 103.892 μονάδων από τα εμπορικά της μοντέλα: Sprinter vans, Vito, Vito Tourer and Citan.

H oικογένεια Sprinter είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των επαγγελματιών.

Συνολικά 325.771 Sprinter van, Vito, Vito Tourer και Citan πουλήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, μειωμένα κατά 8,9% σε σύγκριση με το 2019. Ταυτόχρονα, η κυκλοφορία του eVito σε περισσότερες χώρες καθώς και το λανσάρισμα του eSprinter τριπλασίασαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!