Ποδαρικό με μείωση 20,6% έκανε ο Ιανουάριος στην αγορά αυτοκινήτου

Νίκος Γιαννούλας
Ποδαρικό με μείωση 20,6% έκανε ο Ιανουάριος στην αγορά αυτοκινήτου
Διατηρώντας την τάση του 2020, ο πρώτος μήνας του 2021 παρουσιάστηκε σημαντικά πτωτικός αναφορικά με τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στη χώρα μας.

Συνεχίζεται η ύφεση στην εγχώρια αγορά οχημάτων, με σημαντική μείωση στις ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων, λεωφορείων και μοτοσικλετών τον Ιανουάριο. Μόνο η αγορά των φορτηγών, ελαφρών και βαρέων, είχε θετικό πρόσημο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2020, όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό πίνακα που ακολουθεί.

Ιανουάριος 2021

Ιανουάριος 2020

 

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

7.767

9.785

-20,6%

Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)

739

690

+7,1%

Καινούργια λεωφορεία

26

50

-48,0%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

1.704

2.274

-25,1%

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών


Αυτή ωστόσο δεν είναι η αντικειμενική εικόνα της αγοράς, καθώς ο Ιανουάριος του 2020 ήταν ένα Covid free μήνας και μάλιστα θετικός κατά 6,2% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, που ήταν η καλύτερη χρονιά σε ταξινομήσεις τα τελευταία χρόνια.

Ταυτόχρονα, λόγω της συμμόρφωσης στα νέα πρότυπα ρύπων Euro 6d, πολλές παραγγελίες νέων αυτοκινήτων έχουν καθυστερήσει, με αποτέλεσμα να αποτυπωθούν μαζικά τους επόμενους μήνες.

Όπως αναφέρουν στελέχη της ελληνικής αγοράς, συνολικά το 2021 αναμένεται να είναι αυξητικό σε σχέση με το 2020 και μάλιστα με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.

Αναφορικά με τις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών σε επίπεδο μεγέθους και είδους αμαξώματος, η κατηγορία B των μικρών αυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνει τα ποσοστά της ξεπερνώντας το 50% των συνολικών πωλήσεων. Την ίδια τάση έχουν επίσης τα SUV τα οποία, όπως δείχνει ο πίνακας στη συνέχεια αλλά και τονίζουν πολλοί παράγοντες της αγοράς, έως το τέλος του 2021 θα έχουν ξεπεράσει σε ποσοστό ταξινομήσεων το 50% του συνόλου.

Segment

Ιανουάριος 2021

Ιανουάριος 2020

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

6,6%

8,7%

-2,0

A-SUV

1,2%

2,2%

-1,0

A TOTAL

7,9%

10,9%

-3,0

B

32,5%

30,2%

+2,2

B-SUV

18,7%

18,3%

+0,4

B TOTAL

51,2%

48,6%

+2,6

C

13,1%

13,0%

+0,1

C-SUV

21,9%

21,2%

+0,7

C TOTAL

35,0%

34,2%

+0,8

D

1,9%

1,3%

+0,6

D-SUV

2,3%

2,4%

-0,1

D TOTAL

4,2%

3,7%

+0,6

E

0,1%

0,2%

-0,1

E-SUV

0,5%

0,2%

+0,3

E TOTAL

0,6%

0,5%

+0,2

F-G

0,0%

0,1%

-0,1

F-G-SUV

0,1%

0,2%

-0,1

F-G TOTAL

0,1%

0,2%

-0,2

SPORTS

0,1%

0,2%

-0,1

MPV

0,2%

0,1%

+0,1

MPV-M/COMBI

0,8%

1,8%

-1,0

100,0%

100,0%

+0,0

(Εκ των οποίων SUV

44,7%

44,5%

+0,3

Στη μάχη των κινητήρων με βάση το καύσιμο ξεκάθαρος πλέον νικητής είναι η βενζίνη, παρότι φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί να χάνει μερίδιο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κερδίζουν έδαφος τα υβριδικά μοντέλα (ήπια και full hybrid), τα οποία σχεδόν στο σύνολό τους χρησιμοποιούν μηχανικά σύνολα με καύσιμο τη βενζίνη. Τεράστια είναι και η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (plug in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών), καθώς το ποσοστό τους τον Ιανουάριο του 2019 ήταν ένα ισχνό 0.6% και πλέον έφτασε στο 5,0%, αυξήθηκε δηλαδή ποσοστιαία περισσότερο από 800%!

Ιανουάριος 2021

Ιανουάριος 2020

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘20*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘19*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

48,2%

58,3%

-10,1

47,5%

57,8%

-10,3

Πετρέλαιο

21,8%

27,6%

-5,9

28,0%

31,6%

-3,6

Υβριδικά (HEV)

22,1%

11,7%

+10,4

11,9%

5,7%

+6,2

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

5,0%

0,6%

+4,4

10,5%

3,0%

+7,6

Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,7%

1,8%

-0,1

2,1%

2,0%

+0,1

Υγραέριο

(bi-fuel)

1,2%

0,2%

+1,2

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!