Πέντε βήματα που ακολουθούμε αν «μείνουμε» από λάστιχο! (vid)
Έσκασε το λάστιχο του αυτοκινήτου; Σίγουρα, η μέρα μας θα μπορούσε να πάει και καλύτερα, όμως δεν ήρθε και η συντέλεια του κόσμου. Σύμφωνα με τα στατιστικά που δίνει η Bridgestone, τα περισσότερα περιστατικά συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της νύκτας, τις ώρες που ο οδηγός βιάζεται ή σε απόμερα μέρη.
Για αυτό, καλό θα ήταν να είμαστε προετοιμασμένοι, αν δεν το έχουμε ήδη αντιμετωπίσει κάποια στιγμή ως οδηγοί. Παρακάτω, διαβάστε τα πέντε απλά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε αν γίνει η... στραβή και ευχόμαστε να μη χρειαστεί να τα ακολουθήσετε ποτέ! Σε κάθε περίπτωση, η ψυχραιμία και η ώριμη σκέψη είναι ο πιο χρήσιμος βοηθός.
1) Αν διαπιστώσετε πως το αυτοκίνητό σας έχει απώλεια πίεσης σε κάποιο ελαστικό, από την αλλαγή της συμπεριφοράς του στο δρόμο ή το προειδοποιητικό μήνυμα που θα εμφανιστεί στο καντράν (σε περίπτωση που είναι εφοδιασμένο με το ανάλογο σύστημα) σταματήστε σε ασφαλές σημείο του δρόμου με ήρεμες κινήσεις, αφού πρώτα ενημερώσετε τους υπόλοιπους οδηγούς γύρω σας για την πρόθεσή σας. Ιδανικά, το οδόστρωμα θα πρέπει να μην έχει μεγάλη κλίση και να φαίνεστε από ικανή απόσταση, ώστε να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα. Αποφύγετε μεγάλες κατηφόρες, ανηφόρες ή τυφλά σημεία.
2) Τοποθετήστε το προειδοποιητικό τρίγωνο του οχήματός σας αρκετά μέτρα πριν από αυτό, που θα δείχνει στους άλλους οδηγούς ότι είστε ακινητοποιημένοι από βλάβη ή κάποιο άλλο πρόβλημα. Καλό θα ήταν να έχετε πάντα στο πορτμπαγκάζ μια τσάντα με αδιάβροχο, γάντια εργασίας και ένα φακό, για την περίπτωση που το ελαστικό σας κλατάρει στη βροχή ή σε πολύ σκοτεινό μέρος. Επίσης, με τα σύγχρονα smartphones που έχουν τεράστιες οθόνες και επεξεργαστές που χρειάζονται περισσότερη ισχύ για να λειτουργήσουν, δεν είναι λίγες οι φορές που «μένουμε» από μπαταρία στο δρόμο. Τοποθετήστε λοιπόν έναν εφεδρικό USB φορτιστή στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου μαζί με ανάλογο καλώδιο και μη τον βγάλετε ποτέ από εκεί, ώστε να σας... σώσει σε μια τέτοια περίπτωση.
3) Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας δεν είναι εφοδιασμένο με ρεζέρβα ή ρεζέρβα ανάγκης, θα βρείτε σε αυτή τη θέση (κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών) ένα κιτ επισκευής. Στην αγορά υπάρχουν διάφοροι τύποι αυτού του συστήματος όμως ο πιο διαδεδομένος είναι εκείνος με τον αφρό και το κομπρεσέρ που φουσκώνει ξανά το ελαστικό. Σημειώστε, ότι με τον εν λόγω τρόπο δεν καλύπτεστε σε περίπτωση που το λάστιχο σκιστεί από το πλάι ή αποκολληθεί κάποιο τμήμα του, παρά μόνο αν σημειωθεί κάποιο τρύπημα στο πέλμα (έως 4 χιλιοστά), από καρφί ή άλλο αιχμηρό αντικείμενο. Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τον τρόπο λειτουργίας του.
4) Αν έχετε ρεζέρβα ή ρεζέρβα ανάγκης, βγάλτε το γρύλο και τον εφεδρικό τροχό, μαζί με το εργαλείο που θα ξεβιδώσετε τα μπουλόνια από τη ρόδα με το κλαταρισμένο λάστιχο. Ξεσφίξτε τα όσο ο τροχός πατά στο έδαφος, όμως μη τα αφαιρέσετε εντελώς. Αυτό το κάνουμε γιατί όσο η ρόδα πατά στο δρόμο είναι ευκολότερο να γυρίσουμε τα μπουλόνια, αλλιώς χρειάζεται πολύ περισσότερη μυική δύναμη. Στη συνέχεια σηκώνετε το αυτοκίνητο με το γρύλο, τοποθετώντας τον στα ειδικά σημεία που υποδεικνύονται, συνήθως με βέλη στο αμάξωμα και αφαιρέστε τα μπουλόνια. Στη συνέχεια, τοποθετούμε τη ρεζέρβα, σφίγγουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τα παξιμάδια, κατεβάζουμε το αυτοκίνητο και μαζεύουμε τα σύνεργα, μαζί με τον κλαταρισμένο τροχό, τοποθετώντας τα στο πορτμπαγκάζ.
5) Αν θεωρείτε ότι οι παραπάνω διαδικασίες είναι δύσκολες για εσάς ή δεν μπορείτε να το κάνετε για άλλους λόγους (κάποιο τραυματισμό ενδεχομένως που δεν σας επιτρέπει να σηκώσετε βάρος), καλό θα ήταν να έχετε κάλυψη της οδικής βοήθειας από την ασφάλειά σας. Τα βήματα 1 και 2 εννοείται ότι θα τα ακολουθήσετε, όμως θα αποφύγετε το 3ο ή το 4ο. Για την οδική βοήθεια πληρώνουμε αρκετά μικρό ποσό το εξάμηνο και πολλές φορές παρέχεται σε συνδυασμό με ελκυστικά και συμφέροντα πακέτα, για αυτό την προτείνουμε σε κάθε περίπτωση. Αν το όχημά σας έχει εφεδρικό τροχό, ο άνθρωπος που θα έρθει θα σας τον αλλάξει και το μόνο που θα έχετε να κάνετε θα είναι να οδηγήσετε μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. Αν έχει κιτ επισκευής ελαστικού, το λάστιχο έχει σκιστεί στο πλάι και το σύστημα δεν είναι δυνατόν να δουλέψει, θα φορτώσει το αυτοκίνητο στο φορτηγό και θα σας πάει έως το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ ώστε να το επισκευάσετε.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!