4 σημαντικά tips για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου!
Η τάση της εποχής είναι η οικονομική οδήγηση και όχι μόνο επειδή είναι «της μόδας», αλλά κυρίως γιατί εξοικονομεί χρήματα για την τσέπη μας, καθώς και διοξείδιο του άνθρακα από το περιβάλλον. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να διατηρήσεις σε χαμηλά επίπεδα τη μέση κατανάλωση ενός αυτοκίνητου, ωστόσο εμείς επιλέξαμε τους 4 πιο απλούς ως προς την υλοποίηση τους:
1. Να διατηρείς τις στροφές του κινητήρα κοντά στη μέγιστη ροπή
Δεν είναι πυρηνική φυσική, αρκεί να γνωρίζεις σε ποιες στροφές του κινητήρα αποδίδεται η μέγιστη ροπή του. Οδηγώντας κοντά σε αυτό το όριο, πρώτον καταναλώνεις λιγότερο καύσιμο και δεύτερον ο κινητήρας είναι άμεσα διαθέσιμος εάν χρειαστεί να επιταχύνεις το αυτοκίνητο πχ. για κάποια (νόμιμη) προσπέραση.
2. Να επιταχύνεις ομαλά, όχι απότομα
Μιλώντας για προσπεράσεις, άρα για επιτάχυνση, καλό θα ήταν να επιταχύνεις ομαλά, χωρίς απότομες μεταβολές της ταχύτητας. Συνδυαστικά με το σωστό εύρος στροφών λειτουργίας του κινητήρα, το αποτέλεσμα θα είναι το επιθυμητό. Για παράδειγμα, εάν ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή του στις 3.000 σ.α.λ., τότε αρκεί να φτάσεις σε αυτό το σημείο, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων επιταχύνοντας ομαλά και όχι πιέζοντας απότομα το πεντάλ του γκαζιού με υψηλή σχέση στο κιβώτιο.
3. Χρησιμοποίησε το cruise control, τι το χρυσοπλήρωσες;
Το cruise control είναι ιδιαίτερα χρήσιμο ως προς τη μείωση της κατανάλωσης ειδικά όταν κινούμαστε σε μεγάλες ευθείες, καθώς χάρη σε αυτό γίνεται χρήση της σωστής ποσότητας καυσίμου και όχι παραπάνω από την προβλεπόμενη, όπως συμβαίνει όταν πιέζουμε εμείς το πεντάλ του γκαζιού. Ιδανικά μπορείς να αυξάνεις και να μειώνεις ταχύτητα με το σχετικό κουμπί +/- στο τιμόνι, ενώ την ίδια στιγμή η οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη. Προσοχή όμως, καθώς πρέπει πάντα να είμαστε σε εγρήγορση!
4. Μην ξεχνάς να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών
Ο συχνός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτό συμβαίνει καθώς όταν ένα ή περισσότερα ελαστικά του αυτοκινήτου μας έχουν χαμηλότερη πίεση από αυτή που προβλέπει ο κατασκευαστής, τότε αυξάνονται οι τριβές του πέλματος με την άσφαλτο, με αποτέλεσμα αντίστοιχη αύξηση και της μέσης κατανάλωσης καυσίμου. Προσοχή λοιπόν, να διατηρούμε τις προβλεπόμενες τιμές, χωρίς ωστόσο να φτάνουμε στο άλλο άκρο και να βάζουμε παραπάνω αέρα στα ελαστικά, γεγονός το οποίο θα έχει εκ νέου αρνητικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά του οχήματος μας.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!