Zεσταίνονται περισσότερο τα μαύρα αυτοκίνητα από τα λευκά;
Πολλοί οδηγοί πιστεύουν, ότι τα μαύρα αυτοκίνητα ζεσταίνονται γρηγορότερα και περισσότερο από τα λευκά και γενικότερα τα ανοιχτόχρωμα μοντέλα. Η αλήθεια είναι ωστόσο, ότι για το χρώμα της βαφής παίζει δευτερεύοντα ρόλο στη διαμόρφωση των θερμοκρασιών στην καμπίνα επιβατών, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της ηλιακής ακτινοβολίας απορροφάται από τις γυάλινες επιφάνειες του οχήματος και όχι από τις μεταλλικές. Άρα, ένας αποτελεσματικός και φτηνός τρόπος για να μη γίνει εύκολα φούρνος το παρκαρισμένο μας Ι.Χ., είναι να καλύπτουμε τα παράθυρα και τα παρμπρίζ με προστατευτικά ηλίου.
Βεβαίως, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των μαύρων και των λευκών μοντέλων, οι οποίες ωστόσο περιορίζονται κατά βάση στις εξωτερικές θερμοκρασίες της λαμαρίνας και όχι στο εσωτερικό των αυτοκινήτων. Σε εργαστηριακές έρευνες με προβολείς υπεριώδους ακτινοβολίας, που δημιουργούσαν παρόμοιες συνθήκες με θερμοκρασία περιβάλλοντος 25 βαθμών Κελσίου, μετρήθηκαν μετά από 20 λεπτά 55 βαθμοί Κελσίου πάνω στη λευκή λαμαρίνα, ενώ στη μαύρη είχε σκαρφαλώσει το θερμόμετρο στους 70 βαθμούς.
Ωστόσο, αυτό είχε ελάχιστη επίδραση στα επίπεδα θερμοκρασιών στο εσωτερικό του οχήματος. Συγκεκριμένα, μετά από μία ώρα έκθεσης στους προβολείς είχαν πλησιάσει οι θερμοκρασίες στα κόκπιτ του μαύρου και του λευκού μοντέλου τους 80 βαθμούς Κελσίου και τους 45 βαθμούς στο ύψος των κεφαλιών των επιβατών.
Αρα, προσπαθούμε να παρκάρουμε σε σημεία με σκιά, πριν ξεκινήσουμε ανοίγουμε τα παράθυρα για να βγει έξω από το αυτοκίνητο η καλοκαιρινή λαύρα και ακολούθως ανοίγουμε το αιρ-κοντίσιον, για να δροσιστεί ο αέρας στο εσωτερικό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!