Το αεροπλανοφόρο-καμάρι των ΗΠΑ που συγκρούστηκε με πυρηνικό σοβιετικό υποβρύχιο δεν κόστισε ούτε ένα δολάριο

Newsroom
Το αεροπλανοφόρο-καμάρι των ΗΠΑ που συγκρούστηκε με πυρηνικό σοβιετικό υποβρύχιο δεν κόστισε ούτε ένα δολάριο
Η κάποτε ναυαρχίδα των ΗΠΑ δεν έπιασε ούτε ένα δολάριο όταν στοίχισε η κατασκευή του 2,5 δισ. δολάρια.

Ήταν το πρώτο στρατιωτικό εν πλω αεροδρόμιο. Ναι, ακριβώς μιλάμε για αεροπλανοφόρο. Αποτελούσε το καμάρι των Αμερικανών, την ναυαρχίδα τους, την οποία «έριξαν» στον Ινδοειρηνικό για τους πολέμους σε Βιετνάμ και Περσικό Κόλπο. Το Kitty Hawk «έζησε» ένδοξες στιγμές, «φιλοξένησε» πολλούς στρατιώτες και μαχητικά, ωστόσο έφτασε στο σημείο να μην πιάνει… μία. Κι όταν λέμε μία, το εννοούμε, ούτε ένα δολάριο.

Το παροπλισμένο αεροπλανοφόρο, το οποίο ταξίδεψε από την Ουάσινγκτον στο Τέξας, πουλήθηκε πέρυσι στην International Shipbreaking Limited στο Μπράουνσβιλ του Τέξας για λιγότερο από ένα δολάριο.

Μιλάμε για ένα θηρίο, μήκους 319 μέτρων και πλάτους 77, το οποίο δεν χωράει να περάσει από τη διώρυγα του Παναμά. Κατασκευάστηκε το 1961, έναντι 264 εκατ. δολαρίων, τα οποία σε σημερινή αξία αντιστοιχούν σε 2,5 δισ. δολάρια.

 

Αποφάσισαν να το βγάλουν Kitty Hawk, από την ομώνυμη περιοχή της Βόρειας Καρολίνα. Εκεί όπου οι αδελφοί Ράιτ έκαναν την πρώτη τους πτήση με το αεροπλάνο που είχαν κατασκευάσει. Για περίπου 50 χρόνια, ήταν στις επάλξεις, στην πρώτη γραμμή και παροπλίστηκε το 2009, καθώς τα νέα αεροπλανοφόρα ήταν πυρηνοκίνητα, ενώ το Kitty Hawk ήταν το τελευταίο που κινήθηκε με πετρέλαιο.

Το Kitty Hawk, έχει μακρά ιστορία και μία εμπλοκή με ρωσικό υποβρύχιο. Τον Μάρτιο του 1984, στο πλαίσιο ασκήσεων στη θάλασσα της Ιαπωνίας, η ναυαρχίδα των Αμερικανών συγκρούεται με το σοβιετικό πυρηνικό υποβρύχιο K-314, το οποίο φέρεται να μετέφερε δεκάδες πυρηνικά όπλα και δύο πυρηνικές τορπίλες.

Χρόνια μετά, ο πρώην αξιωματούχος της Ναυτικής Υπηρεσίας Πληροφοριών των ΗΠΑ Καρλ Σούστερ, ο οποίος είχε δει την αναφορά του ατυχήματος, ανέφερε: «Ήταν τρομακτικό σαν κόλαση». Μιλάμε για μία σύγκρουση μεταξύ των δύο μεγαθήριων, 80.000 και 5.000 τόνων αντιστοίχως.