H πρώτη φωτογραφία που «ανέβηκε» στο Instagram που αρχικά λεγόταν «Burbn»: Όνομα εμπνευσμένο από ουίσκι
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η πρώτη φωτογραφία ever που «ανέβηκε» στο instagram; Είναι μία πλάγια που απεικονίζει το λιμάνι Σάουθ Μπιτς, την προβλήτα 38. Ο ουρανός έχει «κιτρινίσει» από τα φίλτρα ενώ τα κάγκελα κρύβουν τη θέα. Όπως και να έχει, μιλάμε για ιστορική φωτογραφία καθώς ήταν η πρώτη που ανέβηκε στη διάσημη πλατφόρμα, η οποία ανήκει τα τελευταία χρόνια στον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, στον όμιλο του facebook.
Το Instagram, όπως διαβάζουμε στη Μηχανή του Χρόνου, είχε ίσως τη μεγαλύτερη και γρήγορη εξέλιξη. Σχεδιάστηκε και λανσαρίστηκε μέσα σε 8 εβδομάδες και έφτασε το 1 εκατομμύριο χρήστες στους δύο μήνες. Πριν καν μάλιστα παραμείνει τον «αέρα» για 2 χρόνια, πουλήθηκε για 1 δις δολάρια.
Το Instagram εμπνεύστηκε ο Κέβιν Σύστρομ. Τότε ήταν 27 ετών και απόφοιτος του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Ο Σύστρομ είχε κάνει την πρακτική του στην εταιρεία Odeo, το «προηγούμενο» Twitter, ενώ είχε και από την Google. Όσο εργαζόταν στην Nextstop, μία ταξιδιωτική startup, αποφάσισε να δημιουργήσει μια εφαρμογή. Πηγή έμπνευσής του; Η αγάπη του για τις εξόδους και το ποτό.
Αρχικά ονόμασε την πλατφόρμα «Burbn», δίνοντας το όνομα από το αγαπημένο του ουίσκι Bourbon. Η πλατφόρμα έδινε τη δυνατότητα στους χρήστες της να κοινοποιούν την τοποθεσία τους, να μοιράζονται τα σχέδιά τους και να ανεβάζουν φυσικά τις φωτογραφίες από το μέρος όπου βρίσκονταν.
Η πλατφόρμα είχε ανοδική πορεία και τον Μάρτιο του 2010, σε ένα εταιρικό πάρτι στη Silicon Valley δύο επενδυτές ενδιαφέρθηκαν να χρηματοδοτήσουν στον Σύστρομ. Τους ανέλυσε την ιδέα του, τον σχεδιασμό και τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής και μόλις τον διαβεβαίωσαν ότι θα τον βοηθούσαν, ο 27χρονος παραιτήθηκε από τη δουλειά του στην Nextstop και επικεντρώθηκε στην υλοποίηση του Burbn.
Μέσα σε δύο εβδομάδες, είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 500 χιλιάδων δολαρίων και ξεκίνησε προσλήψεις, παίρνοντας δίπλα του τον πρώην συμφοιτητή του, Μάικ Κρίγκερ. Τότε ήταν που αποφάσισαν να επικεντρωθούν στις ερασιτεχνικές, καθημερινές φωτογραφίες που «ανέβαζε» ο κόσμος.
Έβαλαν δυνατότητες όπως το like, τον σχολιασμό και τα φίλτρα στις φωτογραφίες και τέλος, αποφάσισαν να δώσουν στην εφαρμογή ένα πιο ξεκάθαρο όνομα. Ήθελαν να συνδυάζει το instant (άμεσος) και το telegram (τηλεγράφημα). Έτσι επινόησαν το «instagram».
Οι πρώτες φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν από τον Μάικ Κρίγκερ και τον Κέβιν Σύστρομ τον Ιουλίου του 2010 με λίγες ώρες διαφορά. Επίσημα η εφαρμογή κυκλοφόρησε στο app store της Apple στις 6 Οκτωβρίου.
Μέσα σε μία εβδομάδα το Instagram έφτασε τις 100 χιλιάδες λήψεις, ενώ μέσα σε δύο μήνες ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο.
Τον Φεβρουάριο του 2011, ο Σύστρομ εξασφάλισε επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 7 εκατομμυρίων από επενδυτές, ωστόσο ο ίδιος θέλησε να κρατήσει την επιχείρηση “μικρή και οικογενειακή”. Οι υπάλληλοι για να καταλάβετε δεν ήταν πάνω από 15.
Έχοντας αρνηθεί πρόταση από 500 εκατομμυρίων δολαρίων από το Twitter, ο Σύστρομ είδε τον Σεπτέμβριο του 2011 οι ενεργοί χρήστες να φτάνουν τα 10 εκατομμύρια. Το 2012 ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αγόρασε το Instagram με τιμή πώλησης, το 1 δις δολάρια.