Μικρός Κλέφτης: Άπιαστος! (vid)
Η πόλη του ατόφιου κακού έχει μόνο καλούς κατοίκους! Μην μπερδεύεσαι, μην ντρέπεσαι και μην κρύβεσαι. Τι σου κάνει εντύπωση; Η αντίφαση; Ναι, δίπλα στο μαύρο υπάρχει το άσπρο, δίπλα στο πλαστικό ψέμα υπάρχει η αλήθεια του γυαλιού που κόβει. Και εκεί που υπάρχουν αστυνόμοι, υπάρχουν κι αυτοί που παίζουν το κλέφτες και αστυνόμοι. Να πώς παίρνει μορφή το κακή πόλη-καλοί κάτοικοι. Ξέρω, θα αναρωτηθείς ποιοι, πώς, γιατί… Άσε, μην ψάχνεις, τον δρόμο έτσι δεν θα βρεις. Εντόπισε αυτούς που κλέβουν και δεν κρατάνε τίποτα για τον εαυτό τους. Ξέρεις, αυτούς που δίνουν μόνο και αναζητούν τους όμοιούς τους. Κι αν η κλοπή είναι έγκλημα, οι πολλές, αναρίθμητες, ιδιοκτησίες είναι αφθονία. Κι αυτό ασύνδετο σου φαίνεται, αλλά για θυμήσου τη φράση-τίτλο οι μέρες της αφθονίας σας είναι μετρημένες. Το ζητούμενο φίλε είναι να έχεις και να μην έχεις την ίδια στιγμή. Άσε το θαυμαστικό κάτω, σε προλαβαίνω, προφταίνω, τρέχω, επιμένω και τα λίγα πετράδια στου κλέβω. Και μην ανησυχείς, θα τα προσέξω. Δεν πίνω, κόκαλο ποτέ δεν θα γίνω, μόνο τον λόγο μου θα ντύσω με τα δικά σου μπιχλιμπίδια. Το ξέρω ότι έχω χαμόγελο μικρού παιδιού, το ξέρω ότι είμαι ο Μικρός Κλέφτης και κάνω ραπ. Άκουσε με λοιπόν, κλέψε με! [η φωτογραφία από τον επίσημο λογαριασμό του στο Spotify]
Ασταμάτητος
Ο ράπερ αυτός έχει φτάσει στο σημείο που μπορείς να τον… κλέψεις! Όχι, δεν έχει να κάνει με τ’ όνομά του. Ο Μικρός Κλέφτης ανήκει σε μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική κατηγορία: αυτή από την οποία πρέπει να κλέψεις! Πάμε και στην αιτιολογία. Αν αφαιρέσεις μελωδία, μπιτ, flow, μελετημένη στιχουργία, ξέρετε τι μένει; Ένα freestyle αστραπή. Η ικανότητα αυτή είναι πυρηνική για κάθε ραπ καλλιτέχνη και ο ΜΚ τη διαθέτει στο υψηλότερο επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα -σημείο αναφοράς- το «Μαύρο Delorean». Το «άρρωστο» μπιτ του Dof Twogee απελευθερώνει τη λεκτική, ρυθμική, δύναμη του ερμηνευτή. Ακούγοντας το, νιώθεις αμέσως τα αιχμηρά λόγια και την ορμή που τους δίνει ο ίδιος. Σε κάθε χτύπο της μουσικής πέφτουν λόγια-ριπές που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αντίστασης. Σε αυτό το κομμάτι μπορείτε να διώξετε τα πάντα, αλλά η φωνή, το ύφος και ο ρυθμός που δίνει ο λόγος είναι ανίκητα. Τον ΜΚ μπορείς να τον φανταστείς πάνω στη σκηνή μόνο του, με έναν DJ στο παρασκήνιο και ένα μικρόφωνο. Δεν θα σταματήσει, δεν θα υποχωρήσει και τα βλέμματα θα κλέψει, θα καταλάβει τις αισθήσεις και θα ορίσει τις κινήσεις. Ο ΜΚ είναι ασταμάτητος όταν το θέλει και αυτό έχει εγγραφεί στη ραπ κοινότητα. Τι περιμένετε λοιπόν; Κλέψτε τον, αν μπορείτε.
Μετρά πολλά χιλιόμετρα στη ραπ σκηνή
Ο ΜΚ μετρά πολλά χιλιόμετρα στη ραπ σκηνή και υπάρχουν κι άλλοι λόγοι εκτός από το freestyle του. Τα στιχουργικά μοτίβα, το ντριλ και η μετρημένη, ουσιαστική, χρήση του, ο τρόπος που «πατά» πάνω στον ρυθμό και ο τρόπος που προσαρμόζει τη φωνή του στις ανάγκες του μπιτ. Ο τρόπος που ραπάρει είναι πεντακάθαρος και δεν έχει να κάνει μόνο τη χροιά του λόγου. Σε κάθε κομμάτι όλα τα μέρη είναι μελετημένα και με σιγουριά δοσμένα. Το flow του, πέρα από τη σταθερότητα, έχει μια δύναμη, τόσο ηχητικά όσο και συναισθηματικά, που σε κερδίζει αμέσως.
Η καριέρα του ξεκίνησε το 1999 στη Θεσσαλονίκη. Ιδρυτικό μέλος των ραπ γκρουπ «Βόρεια Αστέρια», «Ανάποδα Καπέλα», «Άλυτοι Γρίφοι». Η παραγωγή του μεγάλη και αξιοπρόσεχτη: 11 άλμπουμ (εφτά σόλο). Για πολλούς το LP «Βασιλιάδες του Τίποτα» (2018) θεωρείται το καλύτερό του. Παρ’ όλα αυτά, πολύ καλά στοιχεία υπάρχουν και στο τελευταίο, το «Cash Out» (2023), ενώ πάντα πρέπει να μνημονεύονται τα «Μαύρο Αυτοκίνητο» (2015), «Άμεση Επέμβαση» (2009). Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς ραπ καλλιτέχνες (ΛΕΞ, Τζαμάλ, Hatemost, κ.α.) και δεν διστάζει να τολμήσει ακόμη και εκεί που φαίνεται ότι δεν ταιριάζει. Τέτοια περίπτωση είναι η συμμετοχή του στη διασκευή του «Ζεϊμπέκικου» του Δ. Σαββόπουλου.