Έφτασε η ώρα: Πιθανότατα θα αποχαιρετήσουμε σύντομα ένα από τα πιο ενοχλητικά πράγματα στο αεροπλάνο
Υπάρχει κάτι πιο εκνευριστικό από το να μπαίνεις στο αεροπλάνο, να απογειώνεσαι και ξαφνικά εκεί που έχεις μπροστάσου άλλες 2-3 ώρες πτήσης, να ρίχνει το κάθισμά του ο μπροστινός σου, μειώνοντας σημαντικά τον διαθέσιμο χώρο σου;
Μάλλον όχι - αλλά ευτυχώς, αυτές οι ενοχλητικές καταστάσεις θα μπορούσαν σύντομα να τελειώσουν. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλές αεροπορικές εταιρείες μειώνουν ή και καταργούν εντελώς τα ανακλινόμενα καθίσματα στα αεροπλάνα τους. Κι ενώ αυτό δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο - η Ryanair απέσυρε τα ανακλινόμενα καθίσματα εδώ και χρόνια, ενώ άλλες οικονομικές αεροπορικές εταιρείες ακολούθησαν το παράδειγμά της - τώρα αρχίζει να γίνεται αντιληπτό, ακόμη και από κάποιους αερομεταφορείς μεγάλων αποστάσεων.
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να κοιμηθείς όρθιος την επόμενη φορά που θα πετάξεις για κάποιον προορισμό. Αντίθετα, όλα τα καθίσματα μπορεί να είναι συχνά «προ-ανακλινόμενα», ρυθμισμένα δηλαδή έτσι ώστε η γωνία τους να είναι μεταξύ πλήρως όρθιας και πλήρως ανακλινόμενης θέσης.
Αυτό δεν είναι μόνο καλύτερο για τη στάση του σώματός μας και την άνεσή μας κατά τον ύπνο όταν είμαστε καθιστοί, σύμφωνα με τον Andrew Lawrence, πρόεδρο της Ένωσης Χειροπρακτών της Αυστραλίας, αλλά ο απλούστερος σχεδιασμός των καθισμάτων σημαίνει ότι τα αεροπλάνα είναι ελαφρύτερα και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα. Αρκετά έξυπνο, σωστά;
Η Delta μείωσε την κλίση των καθισμάτων της στις δύο ίντσες το 2019, όπως και οι United, American Airlines και Southwest Airlines. Η Finnair λάνσαρε ακόμη και νέα καθίσματα business class τα οποία δεν μπορούσαν να ρυθμιστούν, ενώ οι πτήσεις της British Airways με διάρκεια μικρότερη των τεσσάρων ωρών διαθέτουν επίσης αυτά τα καθίσματα.
Αν και τα ανακλινόμενα καθίσματα μειώνονται σημαντικά, είναι σχεδόν απίθανο να τα δούμε να εξαφανίζονται εντελώς (για την ώρα τουλάχιστον) από τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Θα το αντέξουμε.