Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους στο Gazzetta: «Αν είσαι συνέχεια καχύποπτος δεν μπορείς να ζήσεις κιόλας
Ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός, αλλά σε βοηθάει να καταλάβεις ορισμένα πράγματα. Σε λίγες χρονικές στιγμές βλέπεις αν ένας άνθρωπος διαθέτει αξιοπρέπεια, σοβαρότητα, εντιμότητα. Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους είναι τέτοια περίπτωση. Σε ό,τι κι αν έχει κάνει δεν θυσίασε τίποτα από τη μοναδικότητά της. Καμία έκπτωση και κάθε εμπειρία την κέρδιζε με το σπαθί της. Αυτή την περίοδο συμπρωταγωνιστεί στην παράσταση «Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου», στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη». Οι Μιχάλης Ρέππας, Θανάσης Παπαθανασίου υπογράφουν τη σκηνοθεσία και τη διασκευή του νουάρ αριστουργήματος του Ρομπέρ Τομά. Οι Κάτια Δανδουλάκη, Κοραλία Καράντη, Πάνος Σταθακόπουλος, Γιώργος Γεροντιδάκης και η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, συνθέτουν ένα έμπειρο θίασο που αναδεικνύει την ομορφιά του έργου και ψυχαγωγεί το κοινό. Η ηθοποιός μας μίλησε για την παράσταση και τον ρόλο της και την ευχαριστούμε πολύ. [οι φωτογραφίες είναι του Γιώργου Αλεξανδράκη]
Πώς είναι να παίζετε σ’ ένα έργο που έχει τέτοια καταιγιστική εξέλιξη, ανατροπές, ένταση, μυστήριο;
Είναι πολύ ευχάριστο γιατί παίζεις και με τις αντιδράσεις του κόσμου, τους αισθάνεσαι. Αυτό μας δίνει πολλά ερεθίσματα. Λες από μέσα σου, α, το κατάλαβαν.
Τους κοιτάτε;
Όχι, απλά το αισθάνεσαι. Οι θεατές αντιδρούν και πολλές φορές δυνατά. Θα ακούσουμε επιφωνήματα ααα,ουυυ. Ε, αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον. Εμείς, ως ηθοποιοί, πρέπει να κρατήσουμε το σχήμα που υπάρχει, να μην προδώσουμε κάτι. Εμείς που παίζουμε ξέρουμε, αλλά ο θεατής όχι.
Σας κρατά σε εγρήγορση όλο αυτό.
Ναι.
Δεν μπορείτε να ησυχάσετε εδώ.
Όχι, με τίποτα! Ενώ φαίνεται ότι έχεις φτάσει σ’ ένα σημείο, από κάτω υπάρχουν πολλά. Εμείς πρέπει να είμαστε πάντα έτοιμοι να μην προδώσουμε αυτό που έπεται. Ο ηθοποιός ξέρει ότι έχει να κάνει μ’ ένα ψέμα…
Αυτό όμως πρέπει να το περάσετε κάτω…
…ως απόλυτη αλήθεια.
«Αυτά τα έργα ανήκουν στην κατηγορία “διπλής όψεως”»
Είναι και δοκιμασία για έναν ηθοποιό να δείξει πόσο καλός είναι σε κάτι τέτοιο;
Είναι μέρος της δουλειάς μας. Αυτά τα έργα ανήκουν στην κατηγορία διπλής όψεως.
Ο θίασος αποτελείται από έμπειρους ηθοποιούς. Εσείς, ο Πάνος Σταθακόπουλος, ο Γιώργος Γεροντιδάκης και φυσικά η κ. Καράντη και η κ. Δανδουλάκη. Έχει κάποια σημασία αυτό για το έργο; Το κάνει πιο εύκολο;
Σίγουρα. Όσο περισσότερη εμπειρία διαθέτεις κάποια πράγματα τα προσεγγίζεις πιο εύκολα. Το έργο αυτό έχει μια τεχνικότητα, μια τεχνική υπόσταση και η εμπειρία σίγουρα μετράει. Βέβαια, δεν πιστεύω ότι βοηθάει πάντα. Πολλές φορές μπορεί και να εμποδίζει.
Να εμποδίζει;
Η εμπειρία στην τέχνη σε κάνει να υπεραναλύεις τα πράγματα μερικές φορές. Αυτό, κάποιες στιγμές, ίσως λειτουργεί ανασταλτικά. Έχει χαθεί το αίσθημα του πρωτόγνωρου και σε οδηγεί να βλέπεις τις καταστάσεις υπό άλλο πρίσμα. Αυτός που είναι ακόμη φρέσκος, άγουρος, έχει τη γοητεία…
…και το θράσος.
Ναι, που συνήθως το έχουν οι νέοι και τους βοηθά να αντεπεξέρχονται.
«Δεν είμαι πάντα alert»
Η διανομή ήταν θέμα τύχης;
Ταιριάζουμε ηλικιακά στους ρόλους. Δεν θα μπορούσε να επιλεχθεί κάποιος πολύ νεότερος και σκηνικά άπειρος. Σ’ αυτό το έργο δεν γίνεται.
Εσείς ερμηνεύετε την Αντέλ, την οικονόμο. Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία στο να προσεγγίσετε τον ρόλο;
Η δυσκολία, που όμως γρήγορα ξεπεράστηκε, γιατί ήταν οδηγία του Μιχάλη (σ.σ Ρέππα), που έκανε τη σκηνοθεσία μαζί με τον Θανάση (σ.σ Παπαθανασίου), ήταν πόσο απ’ αυτό που ξέρω εγώ επιτρέπω να φανεί; Είναι μια συγκεκριμένη δοσολογία…
Είναι κομβικός ο ρόλος.
Όλοι οι ρόλοι είναι. Αυτό, λοιπόν, ήταν το δύσκολο. Μόλις μπήκε σε λογικό πλαίσιο δεν ήταν πια.
Όταν διαβάσατε το κείμενο, τι σας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση; Τις σας άρεσε;
Έχοντας διαβάσει το πρωτότυπο, μου άρεσε πολύ η διασκευή. Ο Μιχάλης και ο Θανάσης φρέσκαραν πολύ το έργο, του έδωσαν μια άλλη πνοή και τη δική τους ταυτότητα. Μου αρέσει ότι εκεί που πας να υποψιαστείς κάτι, έρχεται αμέσως η ανατροπή.
Είναι κινηματογραφικό δηλαδή.
Ναι. Και τελειώνει με πολύ μεγάλη ανατροπή.
Από το μυστήριο που υπάρχει στο έργο καταλήγουμε να μην ξέρουμε ποιος είναι φίλος και ποιος εχθρός.
Δεν ξέρουμε ποιος είναι ακριβώς τι.
Αυτό το συναντάμε και στη ζωή μας;
Ως ένα βαθμό ναι. Νομίζω ότι από μια ηλικία και μετά οφείλεις να ξέρεις τους πολύ κοντινούς σου ανθρώπους. Παρ’ όλα αυτά δεν είμαι από τους ανθρώπους που είμαι διαρκώς σε εγρήγορση. Δεν είμαι πάντα alert. Αν είσαι συνέχεια καχύποπτος δεν μπορείς να ζήσεις κιόλας.
Το έργο πάει 2η χρόνια.
Ναι και τέλος Μαρτίου θα πάμε Θεσσαλονίκη.
Γιατί πιστεύετε ότι αρέσει στον κόσμο; Είναι διασκεδαστικό;
Ναι, με την έννοια ότι έχει το αστυνομικό στοιχείο, που είναι πάντα γαργαλιστικό και τρομακτικό και είναι και αστείο σε πολλά σημεία.
Θέλει και ο κόσμος να βρίσκει πάντα τη λύση.
Ξαφνιάζονται. Λένε α, αυτό ήταν τελικά!
Ο τίτλος δεν είναι σαρκαστικός; Έτσι μου φαίνεται.
Ναι, αλλά έχει να κάνει με το έργο. Είναι ατάκα μέσα από το έργο.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Και γω.
Ταυτότητα παράστασης
«Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου» [έως 24/3]
Θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη»
Συγγραφέας: Ρομπέρ Τομά
Διασκευή/Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου – Μιχάλης Ρέππας
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη , Κοραλία Καράντη , Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους , Γιώργος Γεροντιδάκης και ο Πάνος Σταθακόπουλος
Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή
Κοστούμια: Έβελιν Σιούπη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Τετάρτη στις 19:30 Πέμπτη 20:00 Παρασκευή 21:00 Σάββατο 18:00 & 21:00 και Κυριακή 19.30
Εισιτήρια: από 15 ευρώ. [more.com]