Παγκόσμιο χάος στις πτήσεις μετά την τεχνική βλάβη της Microsoft: Προβλήματα και στο «Ελ. Βενιζέλος» (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Παγκόσμιο χάος στις πτήσεις μετά την τεχνική βλάβη της Microsoft: Προβλήματα και στο «Ελ. Βενιζέλος» (vid)
Παγκόσμια τεχνική βλάβη επηρεάζει αεροδρόμια, εταιρείες τηλεπικοινωνιών και μέσων ενημέρωσης, όπως και τράπεζες σε πολλές χώρες.

Βλάβη σε κάποιες υπηρεσίες της Microsoft παραλύει σήμερα πολλές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, την ώρα που ο τεχνολογικός κολοσσός ανέφερε ότι λαμβάνει «μέτρα άμβλυνσης» μέχρι να διευθετήσει το πρόβλημα.

Αεροπορικές εταιρείες καθήλωσαν πτήσεις, ουρές αναμονής σχηματίστηκαν στα αεροδρόμια, προβλήματα αντιμετώπισαν η αυστραλιανή κρατική τηλεόραση ABC, το βρετανικό δίκτυο Sky News, το χρηματιστήριο του Λονδίνου: εδώ και μερικές ώρες ο αριθμός των εταιρειών που αναφέρουν προβλήματα στη λειτουργία τους ή βλάβες αυξάνεται συνεχώς.

Σε μήνυμά της με τίτλο: «Υποβάθμιση υπηρεσίας», η Microsoft ανέφερε ότι οι χρήστες «ενδέχεται να μην μπορούν να έχουν πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές και υπηρεσίες του Microsoft 365».

Η Microsoft πρόσθεσε ότι κινητοποιείται «για τη διαχείριση αυτού του συμβάντος».

Πολλά αεροδρόμια ανακοίνωσαν ότι επηρεάστηκαν από τη βλάβη και κυρίως αυτά του Βερολίνου, το Άμστερνταμ- Σίπχολ, όλα τα ισπανικά, ενώ κάποιες αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν επίσης προβλήματα: οι αμερικανικές Delta, United, American Airlines, οι ευρωπαϊκές Air France, Ryanair καθώς και τρεις ινδικές.

«Προβλήματα και στο Ελ. Βενιζέλος»

Περιορισμένες παραμένουν έως αυτήν την ώρα οι επιπτώσεις στην επιχειρησιακή λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος από τα προβλήματα που εμφανίστηκαν διεθνώς σε πληροφοριακά συστήματα της Microsoft.

Όπως ανέφερε πριν λίγο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος του τομέα επικοινωνίας του Αεροδρομίου, από το πρωί έχουν ακυρωθεί τρείς - εκ των συνολικά πέντε - πτήσεων προς ΗΠΑ και μικρός αριθμός προς ευρωπαϊκούς και άλλους προορισμούς, καθώς ορισμένα αεροδρόμια του εξωτερικού παραμένουν κλειστά εξαιτίας των παραπάνω προβλημάτων.

Αν και ορισμένες εκ των αεροπορικών εταιρειών έχουν εμφανίσει προβλήματα λειτουργίας στα πληροφοριακά τους συστήματα έχουν καταφύγει σε παραδοσιακές μεθόδους Check In (χρήση καρτών κλπ).

Τέλος, σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, αν και είναι περιορισμένες, οι καθυστερήσεις υφίστανται.

Σε ανακοίνωσή του στο Τwitter το Αεροδρόμιο της Αθήνας αναφέρει: «Καθώς το παγκόσμιο φαινόμενο τεχνικής βλάβης σε συστήματα πληροφορικής παραμένει σε εξέλιξη, το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει, παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική του», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η εταιρεία Crowdstrike «εντόπισε και επιδιορθώνει το πρόβλημα»

Το πρόβλημα που ευθύνεται για την τεράστια τεχνική βλάβη η οποία επηρεάζει σήμερα δεκάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο «έχει ταυτοποιηθεί» και «είναι σε διαδικασία επίλυσης», ανακοίνωσε ο επικεφαλής της αμερικανικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας Crowdstrike.

«Η Crowdstrike συνεργάζεται ενεργά με τους πελάτες που επηρεάστηκαν από σφάλμα που εντοπίστηκε σε ενημέρωση του περιεχομένου για τους χρήστες των Windows (…) Δεν πρόκειται για περιστατικό ασφαλείας ούτε για κυβερνοεπίθεση. Το πρόβλημα έχει ταυτοποιηθεί, έχει απομονωθεί και έχει ξεκινήσει η επιδιόρθωσή του», έγραψε ο Τζορτζ Κουρτζ στο Χ και το LinkedIn.