Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος: Τι απαντάει ο δήμαρχος του νησιού στις αντιδράσεις για τις υψηλές τιμές

Επιμέλεια: Newsroom
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος: Τι απαντάει ο δήμαρχος του νησιού στις αντιδράσεις για τις υψηλές τιμές
Σημάδια κόπωσης συνεχίζει να εμφανίζει η τουριστική δραστηριότητα σε έναν από τους premium προορισμούς της χώρας, την Μύκονο, με την φθίνουσα πορεία που ξεκίνησε την περασμένη χρονιά να συνεχίζεται και φέτος.

Μείωση στις αεροπορικές αφίξεις του εξωτερικού για το νησί της Μυκόνου, διαπιστώνει ο δήμαρχος της ο οποίος ωστόσο επισημαίνει ότι το νησί των ανέμων παραμένει σταθερή και αναλλοίωτη εικόνα για τον ελληνικό τουρισμό.

«Η Μύκονος, παρά τη συγκυριακή κρίση που περνάει σήμερα, παραμένει μια σταθερή και αναλλοίωτη αξία για τον τουρισμό. Ένας δημοφιλής και ελκυστικός παγκόσμιος τουριστικός προορισμός , με εκατομμύρια πιστούς φίλους, που παρακολουθεί τις εξελίξεις και προσπαθεί να βελτιώνεται διαρκώς».

Αυτό τονίζει σε συνέντευξη του στο Αθηναικό πρακτορείο ο δήμαρχος του νησιού Χρήστος Βερώνης, με φόντο την φετινή τουριστική χρονιά και υπογραμμίζει ότι με έτος αναφοράς το 2019 η Μύκονος εμφανίζει μείωση κυρίως της αεροπορικές αφίξεις του εξωτερικού.

Μάλιστα το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση της προσφοράς κλινών τόσο ξενοδοχειακών όσο και βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της πληρότητας στο σύνολο των τουριστικών καταλυμάτων και πλήττει και άλλους τομείς της τουριστικής οικονομίας, όπως αναφέρει ο κ. Δήμαρχος.

 

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης ο δήμαρχος του νησιού θέλησε να απαντήσει στις φωνές περί υπερ-τουρισμού στο νησί.

«Ο “υπε-ρτουρισμός” είναι ένα υπαρκτό φαινόμενο που εντοπίζεται σε συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς και είναι αποτέλεσμα της υπερβολικής αύξησης των τουριστικών δραστηριοτήτων και ροών σε σημείο που να υπερβαίνει τα όρια αντοχής του προορισμού και να είναι θέτει προοπτικά σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά του. Η παραδοχή της ύπαρξη του “υπερτουρισμού ” δεν είναι σωστό να οδηγεί σε άκριτες και δογματικές γενικεύσεις και σε ιδεολογικοποίηση του φαινομένου. Κάθε τουριστικός προορισμός είναι μία ξεχωριστή περίπτωση και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται. Θεωρούμε ότι για τη Μύκονο το φαινόμενο “υπε-ρτουρισμός”, όπως περιγράφεται από κάποιους, δεν υφίσταται .

Οι αυξημένες τουριστικές ροές και υπερσυγκεντρώσεις που παρατηρούνται σε ορισμένες περιοχές του νησιού σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ,καθώς και η αυξημένη κυκλοφορία στο οδικό μας δίκτυο δεν συνιστούν ” υπερ- τουρισμό” .Αποτελούν υπαρκτά προβλήματα τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Η χάραξη και η κατασκευή νέας περιφερειακής οδού, η συνεχής βελτίωση στο δικού δικτύου και η δημιουργία επαρκών χώρων στάθμευσης αποτελούν για μας προτεραιότητες ,τις οποίες προωθούμε μέσω και του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου της Μυκόνου το οποίο εκπονείται. Με το ίδιο πνεύμα αντιμετωπίζουμε και το ζήτημα της κρουαζιέρας ,την οποία αρκετοί ξορκίζουν ως το κύριο αίτιο του “υπερτουρισμού”. Για μας η κρουαζιέρα είναι καλοδεχούμενη ,δεδομένου ότι, εκτός των άλλων, συντηρεί την τουριστική κίνηση και ενισχύει την τουριστική αγορά σε χρόνο εκτός της τουριστικής σεζόν. Το πρόβλημα της ταυτόχρονης εξόδου μεγάλου αριθμού επισκεπτών της κρουαζιέρας , που δημιουργεί φαινόμενα πρόσκαιρου συνωστισμού σε περιοχές του νησιού, καλούμαστε να επιλύσουμε σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο και τους εκπροσώπους των φορέων του κλάδου. Προς αυτή την κατεύθυνση προωθούμε την εφαρμογή ενός συστήματος προγραμματισμού της συχνότητας και του χρόνου προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Μυκόνου (berth-allocation) Αντί των υπερβολών, του πανικού και των αυθαίρετων γενικεύσεων περι “υπερ-τουρισμού” προκρίνουμε την εξεύρεση λύσεων».

Μάλιστα θέλησε και να ξεκαθαρίσει σε ποια κοινά απευθύνεται το προϊόν της Μυκόνου

«Η Μύκονος διαχρονικά θεωρείται ως ένας luxury τουριστικός προορισμός, ανοιχτός στην διαφορετικότητα, φημισμένος για την εναλλακτικές προτάσεις διασκέδασης , ελκυστικός στα νεανικά κοινά, δημοφιλής για τις διασημότητες ολόκληρου του πλανήτη. Ένας προορισμός για απαιτητικούς επισκέπτες που διαθέτει πολύ υψηλά στάνταρ ποιότητας υπηρεσιών στους τομείς της φιλοξενίας ,της εστίασης ,των μεταφορών . Το τουριστικό προϊόν της Μύκονου είναι ένα ιδιαίτερα ποιοτικό προϊόν το οποίο εμπλουτίζεται διαρκώς, προσφέρει μοναδικές εμπειρίες και απευθύνεται χωρίς εξαιρέσεις το παγκόσμιο κοινό. Στη Μύκονο ισχύει η αρχή value for money και ο επισκέπτης μπορεί να προγραμματίσει τις διακοπές του προσαρμόζοντας τις απαιτήσεις του στις οικονομικές του δυνατότητες. Η Μύκονος είναι τελικά ένας προορισμός για όλα τα γούστα, ένα νησί που το ερωτεύεσαι από τη πρώτη ματιά και απολαμβάνεις υπέροχες και αξέχαστες διακοπές».