Δίκτυο φορτιστών: Το Α και το Ω για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης
To αναμενόμενο πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» θα παρέχει σημαντικά κίνητρα για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών.
Πηγαίνοντας στο σούπερ μάρκετ ή σταματώντας σε ένα ΣΕΑ κατά μήκος της εθνικής οδού, σίγουρα θα έχετε συναντήσει έναν ταχυφορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Κάτι που πριν 2-3 χρόνια φάνταζε φουτουριστικό, σήμερα αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας», η αβεβαιότητα δηλαδή για το αν η στάθμη της μπαταρίας επαρκεί ώστε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μας πάει στον προορισμό μας, παραμένει το σημαντικότερο εμπόδιο στα πλάνα εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης. Και σε χώρες όπως η Ελλάδα – όπου η ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών παραμένει σε αρχικό στάδιο – το εμπόδιο είναι υψηλό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους τα Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Υποδομών & Μεταφορών, σήμερα σε όλη την επικράτεια υπάρχουν περισσότερα από 1.800 δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης, όταν στις αρχές του 2020 μετά βίας ξεπερνούσαν τα 100. Το κυβερνητικό πλάνο ανάπτυξης υποδομών φόρτισης προβλέπει 12.000 σημεία έως το 2025 και 25.000 σημεία έως το 2030. Σύμφωνα πάντως με τις τελευταίες εκτιμήσεις, οι στόχοι αυτοί θα ξεπεραστούν κατά πολύ.
Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού»
Κύριο «εργαλείο» για την αύξηση των σημείων φόρτισης είναι το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» που θα παρουσιάσει σύντομα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μέσω αυτού θα παρέχονται σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Το πρόγραμμα είναι προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Έτσι από το 2023 και μετά όλο και περισσότερες επιχειρήσεις (καταστήματα, σούπερ μάρκετ, ξενοδοχεία, συνεδριακά κέντρα) θα τοποθετούν ταχυφορτιστές (ισχύος 100 kW και άνω) στους χώρους στάθμευσής τους, εξυπηρετώντας τους πελάτες αλλά και τους εργαζομένους τους.
Photo Credits: Mercedes-Benz, Audi