image

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 1 στα 10 νέα μοντέλα που πωλούνται στην Ελλάδα μπαίνει στην πρίζα

Συνεχίζεται και τo 2023 η τάση προς τον εξηλεκτρισμό του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων. Πρέπει όμως να διανύσουμε απόσταση για να φθάσουμε στα επίπεδα των άλλων χωρών της ΕΕ.

Ο ρυθμός αύξησης του μεριδίου των επιβατικών οχημάτων που μπαίνουν στην πρίζα παραμένει σημαντικός, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Το αυξανόμενο κόστος αγοράς των νέων αυτοκινήτων και η περιορισμένη διαθεσιμότητα δε δείχνουν ικανά να ανακόψουν τη στροφή του ελληνικού κοινού προς τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και τα plug-in υβριδικά (PHEV) μοντέλα.

Οι δύο αυτές κατηγορίες διαφέρουν από τα full hybrid στο ότι οι μπαταρίες τους φορτίζουν από εξωτερική πηγή (δηλαδή μπαίνουν στην πρίζα) και όχι απλά κατά το φρενάρισμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για το πρώτο εξάμηνο του 2023 (Ιανουάριος-Ιούνιος), το συνδυαστικό μερίδιο των BEV και PHEV στη χώρα μας βρίσκεται στο 9,7%, έναντι 7,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Μάλιστα τον Ιούνιο το συνδυαστικό μερίδιο των BEV-PHEV έφθασε το 9,9%, δηλαδή σχεδόν 1 στα 10 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας φορτίζει στην πρίζα.

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Βέβαια παρά την αισθητή άνοδο - η οποία οφείλεται σε ένα σημαντικό βαθμό στα κίνητρα που προσφέρει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» - απέχουμε αρκετά από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Το συνδυαστικό μερίδιο των BEV και PHEV στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το 2022 ανήλθε (σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA) στο 21,6%. Το 12,1% αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και το υπόλοιπο 9,4% plug-in υβριδικά.